Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelar- och manusförfattarstrejk i USA

Startat av gstone, 13 juli 2023 kl. 17:11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag är väldigt arg på Manusförfattare och skådespelare i Hollywood.

Dessa hemska människor går på strejk  >:(

Vilket gör att filmer som Wonka och Önskan blir försenad!   >:(

Det är fruktansvärt av dom !

Vilka elaka typer !

Hur kan dom göra så mot film publiken  >:(

Förfärligt om ni frågar mig  >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Dubintrested

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 17:11:12Jag är väldigt arg på Manusförfattare och skådespelare i Hollywood.

Vilket gör att filmer som Wonka och Önskan blir försenad!  >:(

Vilka elaka typer !

Hur skulle du känna om du jobbade hårt varje dag men du fick lön efter kontrakt från 2007 utan justering för hur pengarna har sjunkit i värde?

gstone

Citat från: Dubinterested skrivet 13 juli 2023 kl. 17:22:34Hur skulle du känna om du jobbade hårt varje dag men du fick lön efter kontrakt från 2007 utan justering för hur pengarna har sjunkit i värde?
Varför ska jag lyssna på dig ?

Du var elak och girig igår  >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 17:39:30Varför ska jag lyssna på dig ?

Du var elak och snål igår  >:(
För att det han säger ju är logiskt, det är såklart att kontrakten och överenskommelsen behöver förnyas så här 15 år senare.

Skyll istället på de stora filmbolagen som har stora tillgångar men inte vill betala sina medarbetare & anställda ordentligt.

gstone

Citat från: Dubinterested skrivet 13 juli 2023 kl. 17:22:34Hur skulle du känna om du jobbade hårt varje dag men du fick lön efter kontrakt från 2007 utan justering för hur pengarna har sjunkit i värde?
Jag tycker manusförfattarna är giriga.

Dom har alla dessa dumma krav  >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 17:46:19Jag tycker manusförfattarna är giriga.

Dom har alla dessa dumma krav  >:(
Om du jobbade som manusförfattare är jag säker på att du också velat få skäligt betalt för ditt hårda arbete...

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 17:11:12Jag är väldigt arg på Manusförfattare och skådespelare i Hollywood.

Vilket gör att filmer som Wonka och Önskan blir försenad!  >:(

Vilka elaka typer !

1. just de två filmerna du nämner har inte blivit försenade, i varje fall inte vad jag kan läsa mig till.
2. som de andra nämnt, hur är manusförfattarna och skådespelarna hemska när de (flesta av dem) inte får skäligt betalt för sina arbetsinsatser?
3. - eller 2. b - AMPTP, studiornas representerande organ, har sagt att de inte tänker göra något för att få slut på strejken förrän de strejkande börjar "förlora sina lägenheter". Anser du fortfarande att författarna och skådespelarna är de som är de "hemska" i situationen?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 juli 2023 kl. 20:18:183. - eller 2. b - AMPTP, studiornas representerande organ, har sagt att de inte tänker göra något för att få slut på strejken förrän de strejkande börjar "förlora sina lägenheter". Anser du fortfarande att författarna och skådespelarna är de som är de "hemska" i situationen?
Ja >:(

gstone

Det är väldigt att förklara saken om det gör något som påverkr mig negativet så är dom dumma.

Jag blir sur när jag inte får som kag villa ha >:(

gstone

Dom borde tänka på film publiken isället.

Folk som mig blir väldigt missnödja när filmer inte kommer ut som tänkt.

Det är deras plikt att sätta filmen för sin egen vinning.

Dom veta vad dom gav sig into när dom valde detta yrke ;D ;D

gstone

Jag kräver att manusfäffaratna slutar strejka och går med på dom vilkor som erbjudes ! >:( >:(

Adam Larsson

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 20:33:49Dom borde tänka på film publiken isället.

Folk som mig blir väldigt missnödja när filmer inte kommer ut som tänkt.

Det är deras plikt att sätta filmen för sin egen vinning.

Dom veta vad dom gav sig into när dom valde detta yrke ;D ;D
Precis som med alla andra yrken måste de ju i första hand tänka på sig själva - att de kan överleva ekonomiskt och få en skälig lön för sitt arbete. Om de får en rimlig ersättning anpassad för hyror, boendekostnader och levnadskostnader år 2023 så kan de därefter börja tänka på filmpubliken.
(Många manusförfattare bor ju dessutom i storstäder, som liksom inte direkt brukar vara kända för att ha billiga hyror...)

Kan man inte överleva ekonomiskt kommer ju ingen vilja bli manusförfattare i framtiden, så då blir resultatet att det i framtiden aldrig kommer några fler filmer... :(