Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bio Tråden

Startat av moviefan, 31 juli 2023 kl. 20:56:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lennartsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 20:35:02Och varför skulle inte Dubbningshemsidan vara "officiellt"...? Det är just för Dubbningshemsidan som jag gick på pressvisningar och recenserade filmer.

Tyvärr blev det slut med allt sånt när nya föreståndare/chefer tog över, som inte alls såg samma poäng med pressvisningar eller ens fribiljetter... :(
Måste man inte jobba för en tidning eller typ Kulturnyheterna? ???

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 20:35:02Tyvärr blev det slut med allt sånt när nya föreståndare/chefer tog över, som inte alls såg samma poäng med pressvisningar eller ens fribiljetter... :(
Får du inte krypterade länkar då? Jag har hört att det blivit mycket vanligt.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 februari 2024 kl. 20:35:02Tyvärr blev det slut med allt sånt när nya föreståndare/chefer tog över, som inte alls såg samma poäng med pressvisningar eller ens fribiljetter... :(
Om du fick se filmer gratis så slutar dom väl med det då dom vill tjäna pengar möjligtvis?

Och att ha 1 eller 2 personer i en biosalong är väl inte jättebra då det kostar mer att hålla igång salongen jämfört intäkter från 2 personer.

Men jättesynd såklart att dom gör på det viset för alla som gillade det konceptet.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 20:54:58Om du fick se filmer gratis så slutar dom väl med det då dom vill tjäna pengar möjligtvis?

Och att ha 1 eller 2 personer i en biosalong är väl inte jättebra då det kostar mer att hålla igång salongen jämfört intäkter från 2 personer.

Men jättesynd såklart att dom gör på det viset för alla som gillade det konceptet.
Det blir väl inte några intäkter alls om det är pressvisningar men fribiljetter tycker jag att Daniel borde kunna få.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 februari 2024 kl. 20:56:18Det blir väl inte några intäkter alls om det är pressvisningar men fribiljetter tycker jag att Daniel borde kunna få.
Fribiljett betyder väl att det är gratis inträde?

Om det inte är fribiljett så kostar det eller?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:00:13Fribiljett betyder väl att det är gratis inträde?

Om det inte är fribiljett så kostar det eller?
Fribiljetter brukar man få som kompensation och det är gratis biobesök. Jag fick ett sånt när brandlarmet gick mitt under en film och vi fick stå utanför biografen i en halvtimme under en kall kväll. Vi fick gå tillbaks in till biografen och se klart filmen när de upptäckte att det inte var någon brand men ändå fick vi kompensation för tiden vi väntat.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 25 februari 2024 kl. 21:03:40Fribiljetter brukar man få som kompensation och det är gratis biobesök. Jag fick ett sånt när brandlarmet gick mitt under en film och vi fick stå utanför biografen i en halvtimme under en kall kväll. Vi fick gå tillbaks in till biografen och se klart filmen när de upptäckte att det inte var någon brand men ändå fick vi kompensation för tiden vi väntat.
Precis, och då måste man betala?

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:05:28Precis, och då måste man betala?
Som Matilda skrev innebär en fribiljett ett gratis biobesök. Så vitt jag förstår har Daniel tidigare fått sådana eftersom att de inte längre erbjöd pressvisningar men nu har man tydligen slutat med fribiljetterna också.

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2024 kl. 21:07:31Som Matilda skrev innebär en fribiljett ett gratis biobesök. Så vitt jag förstår har Daniel tidigare fått sådana eftersom att de inte längre erbjöd pressvisningar men nu har man tydligen slutat med fribiljetterna också.
nu så fattar jag.

Då kan han inte längre se filmer på pressvisningar längre, som han sade.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:10:39nu så fattar jag.

Då kan han inte längre se filmer på pressvisningar längre, som han sade.
Och inte heller med fribiljett så nu behöver han betala för alla sina biobesök.

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2024 kl. 21:11:48Och inte heller med fribiljett så nu behöver han betala för alla sina biobesök.
Det gör väl alla andra i bilsalonger, så varför ska han slippa?

Det var det jag sa att salongen får intäkter genom personer som vill se filmer.

Lennartsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:15:47Det gör väl alla andra i bilsalonger, så varför ska han slippa?

Det var det jag sa att salongen får intäkter genom personer som vill se filmer.
Han är ju recensent såklart så ska han inte betala!

Jonas9881

Citat från: Lennartsson skrivet 25 februari 2024 kl. 21:52:56Han är ju recensent såklart så ska han inte betala!
Jag tänker fel ibland. Får bilder när folk sitter i en salong med stolar och en stor skärm, som vi vanliga människor upplever när vi går på bio. Men detta kanske fungerar på ett annat sätt.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 februari 2024 kl. 21:54:51Jag tänker fel ibland. Får bilder när folk sitter i en salong med stolar och en stor skärm, som vi vanliga människor upplever när vi går på bio. Men detta kanske fungerar på ett annat sätt.
Såklart sitter de i en vanlig biosalong men en filmrecensent går ju inte på filmer som den vill se som vi andra. De går ju på de flesta filmerna för att recensera dem.

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2024 kl. 22:02:20Såklart sitter de i en vanlig biosalong men en filmrecensent går ju inte på filmer som den vill se som vi andra. De går ju på de flesta filmerna för att recensera dem.
Jo det förstås. 

Men nu verkar det vara över, som jag förstod det över det han sa: "Tyvärr blev det slut med allt sånt när nya föreståndare/chefer tog över, som inte alls såg samma poäng med pressvisningar eller ens fribiljetter"