Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Antz - Olika versioner på VHS och DVD/streaming?

Startat av Oskar, 4 augusti 2023 kl. 16:58:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 16 april 2024 kl. 10:19:07Jag vill se vilken som stämmer ! >:(
Varför skulle Dubbningshemsidans lista inte stämma när den kommer från distributören? Logiskt sätt bör det ju vara exakt samma som distributören satt ut på VHS.

DingoPictures2005

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 16 april 2024 kl. 02:01:35Hur gick det med det här? Har du eller någon annan kommit till botten med om det är en annan dubbning på VHS än på DVD/streaming, eller om det är samma?

Kanske blev det bortglömt, lätt hänt, men i så fall tycker jag det vore värdefullt att kolla upp det nu och gå till botten med det här "mysteriet" en gång för alla - kanske du eller @DingoPictures2005 kan kolla upp era VHS-ex och jämföra med DVD eller streaming för att höra om General Mandible är omdubbad eller inte?
Nu anser jag att Antz på vhs inte är ovanlig eller förändrad tillräckligt för att det ska ses som moraliskt att digitalisera och försöka sprida den.
Du kan ju som sagt hitta den på vhs ganska billigt och även om den inte finns på streaming just nu så kan du hyra den på Prime och Viaplay med Svenskt ljud bara att versionen som kan hyras innehåller en liten verifiering.

Kan dock digitalisera några ljudklipp och biofoga om du är intresserad. 

Oskar

Citat från: gstone skrivet 14 april 2024 kl. 15:44:13Tusan tack snälla DingoPictures2005
 :D
Är den version som general mandible låter mer elaka än omdubbning version på general mandible som Steve Kratz gjorde om på general mandible.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 10:48:48Varför skulle Dubbningshemsidans lista inte stämma när den kommer från distributören? Logiskt sätt bör det ju vara exakt samma som distributören satt ut på VHS.

Jag vill se om det står Gunnel Fred eller Eva Röse  !!! ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 16 april 2024 kl. 12:33:05Är den version som general mandible låter mer elaka än omdubbning version på general mandible som Steve Kratz gjorde om på general mandible.
Det finns igen sådan ::)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 16 april 2024 kl. 12:40:08Det finns igen sådan ::)
Att Steve Kratz spelat in sina repliker på nytt behöver vi inte ifrågasätta men han bör ha gjort det innan premiären så därför kan inte en tidig version hamnat på VHS...

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 16 april 2024 kl. 12:40:08Det finns igen sådan ::)
Det finns troligtvis 2 versioner ska försöka digitalisera och biofoga ljudklipp under dagen på mandibel.
Dock vet vi ej detta med 💯 säkerhet.

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:01:36Att Steve Kratz spelat in sina repliker på nytt behöver vi inte ifrågasätta men han bör ha gjort det innan premiären så därför kan inte en tidig version hamnat på VHS...
Linn Ehrner i röstskådespelarna nämnde att den första dubben finns på vhs.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 13:02:45Linn Ehrner i röstskådespelarna nämnde att den första dubben finns på vhs.
Det är vad hon hör men det behöver inte stämma hon kanske upplevde dubbningen som läskigare när hon var liten.

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:04:33Det är vad hon hör men det behöver inte stämma hon kanske upplevde dubbningen som läskigare när hon var liten.
Men du vet inte säkert?
Var förresten i samband med att hon sa det som Steve berättade att han fick dubba om den som svar.
Ska fixa ljudklipp från min vhs utgåva, under dagen.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 13:08:01Men du vet inte säkert?
Var förresten i samband med att hon sa det som Steve berättade att han fick dubba om den som svar.
Ska fixa ljudklipp från min vhs utgåva, under dagen.
Det hon sa vara att alla låter annorlunda inte bara Steve, Hur sannolikt tycker du det låter att alla skulle ha spelat in sina repliker på nytt utan en ordentlig anledning?

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:14:14Det hon sa vara att alla låter annorlunda inte bara Steve, Hur sannolikt tycker du det låter att alla skulle ha spelat in sina repliker på nytt utan en ordentlig anledning?
Inte särskilt stor men alla kan minnas fel som sagt.
Iallafall så kommer problemet snart att vara löst.
Håller just nyss satt igång Obs och vhs:en för att digitalisera lite ljudklipp jag tänker bifoga.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:01:36Att Steve Kratz spelat in sina repliker på nytt behöver vi inte ifrågasätta men han bör ha gjort det innan premiären så därför kan inte en tidig version hamnat på VHS...
Det var det jag menade ;)

Inget som släppets för allmänheten  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:04:33Det är vad hon hör men det behöver inte stämma hon kanske upplevde dubbningen som läskigare när hon var liten.
Jag är benägen att hålla med dig  :) ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det känns då himla osannolikt att rösterna skulle spelats innne igen efter att filmen redan släpptes på VHS 🤨😏
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]