Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mästerkatten i stövlar (1969) - TV3 1990

Startat av Beck, 11 augusti 2023 kl. 16:36:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Är det någon som har Mästerkatten i stövlar (1969) inspelad från TV3 1990?
Jag minns att det var reklam för Play-Doh och Barntrean när filmen visades på TV3 tidigt 90-tal.

Jabberjaw

Citat från: Beck skrivet 11 augusti 2023 kl. 16:36:22Hej!

Är det någon som har Mästerkatten i stövlar (1969) inspelad från TV3 1990?
Jag minns att det var reklam för Play-Doh och Barntrean när filmen visades på TV3 tidigt 90-tal.

Hittade min TV3 kopia så skall föra över den. Men reklamerna finns väl redan på YouTube och filmen finns både på VHS köp och hyrvideo samt på DVD...? ;D

Bandet har lite tracking problem i toppen men annars intakt med tv3 loggan, och även reklamerna om jag minns rätt. Antecknar vanligtvis bara filmer och serier och i särskilda fall reklamerna.

Beck

Citat från: Jabberjaw skrivet 13 augusti 2023 kl. 03:12:11Hittade min TV3 kopia så skall föra över den. Men reklamerna finns väl redan på YouTube och filmen finns både på VHS köp och hyrvideo samt på DVD...? ;D

Bandet har lite tracking problem i toppen men annars intakt med tv3 loggan, och även reklamerna om jag minns rätt. Antecknar vanligtvis bara filmer och serier och i särskilda fall reklamerna.
Hej Jabberjaw!

Nej, är det sant?
Ja tack, jag skulle bli jätteglad!

Jo, visserligen finns filmen på VHS och DVD...
Men första gången jag såg filmen som barn var när den visades på TV3, med en vit 3:a uppe i hörnet!
Det är ett tidigt barndomsminne från början av 90-talet!
Familjen spelade in filmen på VHS på den tiden, men bandet försvann...
Jag tyckte att reklam och trailers var en del av upplevelsen, det är också nostalgi!

Jag minns att det var reklam vid 18:38 när prinsessan Rosa gråter och Pero tittar på, samt vid 36:55 efter att Kungen säger "Mm, utmärkt!".
Reklamen som visades var LEGO samt trailers för Piff och Puff (Media Dubb) och Ducktales.