Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 oktober 2023 kl. 09:16:16Det bästa skulle vara att lägga in förord eller liknande där man förklarar att filmerna gjordes en tid då sådant inte ansågs vara stötande.
För en del folk räcker tyvär inte det :(  ::)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Från det pytte lilla som hörde tycker jag ändå att Joacim Bergström och  Urban Wrethagen passar bra som Robin Hood och Lilla John :D

Om dessa karaktärer förekommer några fler sammanhang i framtiden skulle jag inte ha något emot att dom spelade dessa roller :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 november 2023 kl. 12:47:45Från det pytte lilla som hörde tycker jag ändå att Joacim Bergström och  Urban Wrethagen passar bra som Robin Hood och Lilla John :D

Om dessa karaktärer förekommer några fler sammanhang i framtiden skulle jag inte ha något emot att dom spelade dessa roller :D
Instämmer, detsamma gäller även Kajsa Ernst som Flora, Yamineth Dyall som Tiana och rösten till Prinsen vem det nu är.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 november 2023 kl. 13:21:33Instämmer, detsamma gäller även Kajsa Ernst som Flora, Yamineth Dyall som Tiana och rösten till Prinsen vem det nu är.
Ni kan ju inte börja se det som fakta att folk spelar karaktärer bara för att ni tror det. Kan du fastställa att dessa faktiskt spelar karaktärerna utan att hänvisa till röstidentifiering?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 14:05:16Ni kan ju inte börja se det som fakta att folk spelar karaktärer bara för att ni tror det. Kan du fastställa att dessa faktiskt spelar karaktärerna utan att hänvisa till röstidentifiering?
Jag sa ju det förut, jag utgick dels ifrån personerna som står angivna i rollistan och dels jämförelser med respektive skådespelares insatser i andra produktioner.

Jag tyckte att Lille John lät som Gammelsmurfen i den nya Smurfarna-serien som hade premiär på SVT Barn förra året och som sedan dess visats i repris åtskilliga gånger.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 14:05:16Ni kan ju inte börja se det som fakta att folk spelar karaktärer bara för att ni tror det. Kan du fastställa att dessa faktiskt spelar karaktärerna utan att hänvisa till röstidentifiering?
Fast man kan ju ändå var relativt säkra ;)

gstone

Men eftersom vi aldrig lär få några ordentliga svar kan vi väl lika gärna se dessa gissar som fakta  ;)

Jag då vi nog aldrig kommer riktigt klargörelse ;)  

Disneyfantasten

Jag kan nog tycka att filmen egentligen borde ha varit lite längre, lite mer än 20 minuter faktiskt eftersom det ändå är en specialfilm.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2023 kl. 14:02:26Jag kan nog tycka att filmen egentligen borde ha varit lite längre, lite mer än 20 minuter faktiskt eftersom det ändå är en specialfilm.
Håller med 100%! ;D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2023 kl. 09:58:34Lite snopet förresten att Morgan Alling återkom som Carl (16 år efter filmen) men inte som Baymax...
Han kaknse är upptaen med Moulin Rouge musikalen ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 11 november 2023 kl. 20:55:18Han kaknse är upptaen med Moulin Rouge musikalen ;)
Fast om han faktiskt är med i kortfilmen så kan det ju inte spela någon större man borde ha kunnat spela in Baymax vid samma tillfälle.

Disneyfantasten

Jag har tagit mig en funderare...

Kan det vara så att Daniela Sörensen spelar Pocahontas i denna?

Jag har ännu ej sett hela svenska dubbningen av kortfilmen...

Jag trodde förut att Luisa Madrigal hade repliker i denna kortfilm, men så var ju inte fallet...

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2023 kl. 23:47:02Nej, Hon är nämligen rösten till Disneys nyaste hjältina Asha.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JQ9KvR/peter-joback-och-daniela-rathana-gor-roster-i-disneys-onskan
Intressant. I ljuset av det här kan man ju undra om det faktiskt är Peter Jöback som spelar Aladdin i Det var en gång en filmstudio, om det spelades in samtidigt som Önskan; trots att han inte crediterats för det...?

Trots allt lär väl Aladdins ynka replik i den här kortfilmen inte ha tagit så många sekunder att spela in, så om 59 minuter av timmen gick åt till Önskan och 1 minut åt Det var en gång en filmstudio känns det väl inte långsökt att de kan ha missat att dokumentera hans insats här; så att han därför "fallit bort" från creditlistan...?