Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Il était une fois… les objets (2023)

Startat av gstone, 2 november 2023 kl. 12:25:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Serien( som helhet) kommer få en reboot !

https://www.moviezine.se/nyheter/mipcom-det-var-en-gang
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet  2 november 2023 kl. 12:25:46Serien( som helhet) kommer få en reboot !

https://www.moviezine.se/nyheter/mipcom-det-var-en-gang

Smakprov. Själva ämnet känns faktiskt intressant, däremot är figurdesignen lite väl tråkig. Med det sagt, hoppas jag på att den (och ett par andra äldre Det var en gång-serier) dyker upp här.

gstone

Citat från: Erika skrivet  2 november 2023 kl. 13:57:21

Smakprov. Själva ämnet känns faktiskt intressant, däremot är figurdesignen lite väl tråkig. Med det sagt, hoppas jag på att den (och ett par andra äldre Det var en gång-serier) dyker upp här.
Jag ogillar också karaktärsdesignen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  2 november 2023 kl. 13:57:21Smakprov. Själva ämnet känns faktiskt intressant, däremot är figurdesignen lite väl tråkig. Med det sagt, hoppas jag på att den (och ett par andra äldre Det var en gång-serier) dyker upp här.
Jag håller med att figurdesignen/animationen känns lite tråkig, men i alla fall uppskattat att de kör på en 2D-animerad stil som mer påminner om handanimation istället för "modern" 3D-animerad stil.

Ämnet känns ju klart intressant, så jag hoppas att serien kommer till Sverige och dubbas till svenska tids nog - och i samband med det även att de passar på att släppa/sända de tidigare serier i "serien" som inte redan har kommit till Sverige...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 18:31:25Jag håller med att figurdesignen/animationen känns lite tråkig, men i alla fall uppskattat att de kör på en 2D-animerad stil som mer påminner om handanimation istället för "modern" 3D-animerad stil.
Det ser i alla fall inte uncanny ut och det verkar inte vara 3D-animation som är maskerad som 2D heller vilket ju har blivit mer vanligt nu.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2023 kl. 18:34:11Det ser i alla fall inte uncanny ut och det verkar inte vara 3D-animation som är maskerad som 2D heller vilket ju har blivit mer vanligt nu.
Precis, utan det ser ut som helt vanlig 2D-animation fast gjord på dator istället för "för hand".

Det ser bara lite "för" stilrent ut i relation till de gamla serierna, så att det inte känns riktigt lika "levande"... Men som sagt, det kunde ha varit värre; utan tvekan.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 18:31:25Jag håller med att figurdesignen/animationen känns lite tråkig, men i alla fall uppskattat att de kör på en 2D-animerad stil som mer påminner om handanimation istället för "modern" 3D-animerad stil.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2023 kl. 18:34:11Det ser i alla fall inte uncanny ut och det verkar inte vara 3D-animation som är maskerad som 2D heller vilket ju har blivit mer vanligt nu.
Så sant som det är sagt. Hellre detta än kusliga dalen. :)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 18:31:25Ämnet känns ju klart intressant, så jag hoppas att serien kommer till Sverige och dubbas till svenska tids nog - och i samband med det även att de passar på att släppa/sända de tidigare serier i "serien" som inte redan har kommit till Sverige...
Vet du om någon / några av tv-serierna som kom efter En cell-sam historia har dykt upp här?

gstone

Hellene uncanny 

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  2 november 2023 kl. 18:51:11Vet du om någon / några av tv-serierna som kom efter En cell-sam historia har dykt upp här?
Mycket bra fråga. Det enda jag hittar som tyder på det är denna post i Svensk Mediedatabas, från Opp å hoppa 1999, som uppger att Det var en gång: Amerika sändes:
https://smdb.kb.se/catalog/id/001750528

Fast frågan är ju om de med det i själva verket menar avsnittet av Det var en gång - Tidernas äventyr som har avsnittstiteln Amerika...? Det som gör mig misstänksam är att jag inte hittar fler avsnitt av serien när jag söker i Svensk Mediedatabas...

Wikipedia uppger dock en svensk titel på Il était une fois... les Amériques, men varifrån den kommer vet jag inte...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 18:50:36Precis, utan det ser ut som helt vanlig 2D-animation fast gjord på dator istället för "för hand".

Det ser bara lite "för" stilrent ut i relation till de gamla serierna, så att det inte känns riktigt lika "levande"... Men som sagt, det kunde ha varit värre; utan tvekan.
"För hand" är missvisande för modern 2D animation görs ju för hand fast men på ritplattor istället för celler och papper. 

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2023 kl. 18:59:37Mycket bra fråga. Det enda jag hittar som tyder på det är denna post i Svensk Mediedatabas, från Opp å hoppa 1999, som uppger att Det var en gång: Amerika sändes:
https://smdb.kb.se/catalog/id/001750528

Fast frågan är ju om de med det i själva verket menar avsnittet av Det var en gång - Tidernas äventyr som har avsnittstiteln Amerika...? Det som gör mig misstänksam är att jag inte hittar fler avsnitt av serien när jag söker i Svensk Mediedatabas...

Wikipedia uppger dock en svensk titel på Il était une fois... les Amériques, men varifrån den kommer vet jag inte...
Har nu kollat upp i Svensk Mediedatabas, och det är ett avsnitt av Det var en gång - Tidernas äventyr. Den sändes i repris vid den tidpunkten (1998-1999).