Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Synkning av sällsynta filmdubbningar

Startat av Ovanliga dubbningar, 13 november 2023 kl. 01:28:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

@Ovanliga dubbningar Har du möjligtvis det svenska ljudspåret av Daffy Duck på spökjakt också? Har en Bluray som jag skulle vilja pröva synka ljudet till :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gorehound skrivet 22 augusti 2025 kl. 12:25:32@Ovanliga dubbningar Har du möjligtvis det svenska ljudspåret av Daffy Duck på spökjakt också? Har en Bluray som jag skulle vilja pröva synka ljudet till :)
Om inte hon har den, så har jag i alla fall Daffy på spökjakt - liksom de övriga "compilation-filmerna" med Looney Tunes som Warner Home Video släppt på VHS med Media Dubbs gamla dubbningar (Snurre Sprätt och hans vilda gäng, En ding, ding, ding Snurre Sprätt-film och Daffys skattkammarö). :)

gorehound

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2025 kl. 15:10:49Om inte hon har den, så har jag i alla fall Daffy på spökjakt - liksom de övriga "compilation-filmerna" med Looney Tunes som Warner Home Video släppt på VHS med Media Dubbs gamla dubbningar (Snurre Sprätt och hans vilda gäng, En ding, ding, ding Snurre Sprätt-film och Daffys skattkammarö). :)
Det hade varit underbart om du kunde lägga upp dessa :) eller åtminstone ljudspåren

Ovanliga dubbningar

Citat från: gorehound skrivet 19 augusti 2025 kl. 22:08:25Tack så mycket :D
Nu har jag skickat över svenskt ljud till Det våras med musik till dig via privat meddelande. :)

Haap

Vilket program rekommenderar ni för att synka ljud till en bättre bildkälla?

Daniel Hofverberg

Citat från: Haap skrivet 26 september 2025 kl. 10:55:35Vilket program rekommenderar ni för att synka ljud till en bättre bildkälla?
Jag brukar använda Adobe Audition, men har en gammal version från den "gamla goda tiden" innan de började med årliga licenser (på den tiden när man kunde köpa programvaror i ordets rätta mening). Andra ljudprogram fungerar säkert också bra, så det finns säkerligen även gratisprogram att tillgå.

Den här guiden skrev jag ihop för flertalet år sedan - den bör fortfarande fungera, även om detaljer kan ha förändrats i programmen sedan dess:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=3708.msg26951#msg26951

Kontentan är alltså att bara synka med hjälp av ljudet (utan att se bilden), och när man är färdig muxa ihop den färdigredigerade svenska ljudfilen med bilden - det kan man göra med exempelvis FFMPEG eller Mkvtoolnix. :)

Förr i tiden synkade jag väldigt mycket, men de senaste åren har det tyvärr nästan helt avstannat; och tiden räcker inte riktigt till längre - därav att jag tyvärr inte har kunnat hjälpa @Ovanliga dubbningar med någon av filmerna i den här tråden, hur mycket jag än hade önskat... :(

Haap

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2025 kl. 11:08:02Jag brukar använda Adobe Audition, men har en gammal version från den "gamla goda tiden" innan de började med årliga licenser (på den tiden när man kunde köpa programvaror i ordets rätta mening). Andra ljudprogram fungerar säkert också bra, så det finns säkerligen även gratisprogram att tillgå.

Den här guiden skrev jag ihop för flertalet år sedan - den bör fortfarande fungera, även om detaljer kan ha förändrats i programmen sedan dess:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=3708.msg26951#msg26951

Kontentan är alltså att bara synka med hjälp av ljudet (utan att se bilden), och när man är färdig muxa ihop den färdigredigerade svenska ljudfilen med bilden - det kan man göra med exempelvis FFMPEG eller Mkvtoolnix. :)

Förr i tiden synkade jag väldigt mycket, men de senaste åren har det tyvärr nästan helt avstannat; och tiden räcker inte riktigt till längre - därav att jag tyvärr inte har kunnat hjälpa @Ovanliga dubbningar med någon av filmerna i den här tråden, hur mycket jag än hade önskat... :(
Tack!
Tror jag lyckades nu med första avsnittet av Scooby-Doo's och De 13 Gastarna (1985), är det någon som vill kolla hur det ser ut och om det godkänns? :D
Filen är runt 2.5 gb.