Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Änder

Startat av gstone, 14 november 2023 kl. 15:45:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Nu har det kommit en svensk dubbade trailer till Änder :D

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Tänkte väl att filmen skulle dubbas, det hade varit konstigt om en familje-orienterad film som denna endast hade visats med textning.

Gällande röstskådespelare kände jag direkt igen Bengt Järnblad som Farfarn.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Simon Axelsson

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2023 kl. 16:27:09Tänkte väl att filmen skulle dubbas, det hade varit konstigt om en familje-orienterad film som denna endast hade visats med textning.

Gällande röstskådespelare kände jag direkt igen Bengt Järnblad som Farfarn.
Den första trailern har visats dubbad på bio före diverse barn- och familjefilmer.

Låter som att Erik Haag gör rösten till pappan Mack. Mamman Pam påminner om Hanna Dorsin, men skulle likväl kunna vara Emma Peters.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 november 2023 kl. 16:56:23Den första trailern har visats dubbad på bio före diverse barn- och familjefilmer.

Låter som att Erik Haag gör rösten till pappan Mack. Mamman Pam påminner om Hanna Dorsin, men skulle likväl kunna vara Emma Peters.
Jag tycker också att det låter som Erik Haag som Pappan.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2023 kl. 16:27:09Gällande röstskådespelare kände jag direkt igen Bengt Järnblad som Farfarn.
Ja han ju dubbat Danny DeVito två gånger tidare så det låter logiskt :D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 november 2023 kl. 18:58:41Jag tycker också att det låter som Erik Haag som Pappan.
Det hade ju varit en rolig detalj i den svenska dubbningen om Lotta Lundgren hade fått spela mamman.

Steffan Rudvall

Hur funkar det med Universal och deras dubbningar? 

De verkar ju inte ha ett fast dubbningsbolag som de anlitar till alla dubbningar den här dubbas av Eurotroll medans andra har dubbats av Iyuno Media Group...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2023 kl. 19:09:47Det hade ju varit en rolig detalj i den svenska dubbningen om Lotta Lundgren hade fått spela mamman.
Det tycker jag hade varit jätte kul med  :D

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2023 kl. 19:21:22Hur funkar det med Universal och deras dubbningar?

De verkar ju inte ha ett fast dubbningsbolag som de anlitar till alla dubbningar den här dubbas av Eurotroll medans andra har dubbats av Iyuno Media Group...
Det kanske var påtänkt men sen tyckte kanske Universal att Lotta inte lätt nog lik Elizabeth Banks.

gstone

Dom svenska rösterna har avslöjats 😁❤️🥳❗️

• SVENSKA RÖSTER: MACK
    Erik Haag, PAM
    Jennie Silfverhjelm, DAX
    Ruben Adolfsson, GWEN
    Joni Modig, FARBROR DAN
    Bengt Järnblad, DELROY
    Sanjin Kljucanin, KLANT
    Daniela Sörensen, HANNA
    Beatrice Järås, GOOGOO
    Joakim Tidermark, KIM
    Selma Backman.
  • Övriga röster: Lucas Krüger, Johan Schinkler, Rafael Pettersson, Anna Blomberg, Jennie Jahns, Mikaela Tidermark Nelson

gstone

Det kommer att visas en Dumma Mig kortfilm före på bio i USA.

https://x.com/hollywoodhandle/status/1726326920873423030?s=61

Dem kommer tyvärr handla on en mest irriterande karaktärerna i franchiset 😅  

gstone

Daniel Hofverberg

Nu har jag fått creditlista till Änder!, så den ska jag försöka publicera innan premiären på fredag. :)

Dubben är gjord av Eurotroll, och översättare är ingen mindre än Robert Cronholt (synd att jag inte visste det när jag intervjuade honom...). Inspelningstekniker och mixtekniker står tyvärr inte utsatt, men då regissören är Jonas Jakobsen Liljehammar borde vi på goda grunder kunna förmoda att det rör sig om regisserande tekniker...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 december 2023 kl. 13:56:54Nu har jag fått creditlista till Änder!, så den ska jag försöka publicera innan premiären på fredag. :)

Dubben är gjord av Eurotroll, och översättare är ingen mindre än Robert Cronholt (synd att jag inte visste det när jag intervjuade honom...). Inspelningstekniker och mixtekniker står tyvärr inte utsatt, men då regissören är Jonas Jakobsen Liljehammar borde vi på goda grunder kunna förmoda att det rör sig om regisserande tekniker...
Stod det något om mån galen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 20 december 2023 kl. 15:12:28Stod det något om mån galen ?
Nej, inte ett ord. Jag kan fråga distributören om den.