Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 januari 2026 kl. 22:02:40Varifrån kommer den historien, hör den ihop med dom andra avsnitten eller är det bara fiktion?
Det är Little Marios och den tecknade delen i denna är Koopa Klaus. Osäker på vilket avsnitt det dock var om när Luigi var trött på Marios stökande dock, men nåja...

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 januari 2026 kl. 13:44:37Nu är prinsessan uppdaterad!

https://www.youtube.com/watch?v=i5_XuGsAJ-Y
Jag kan definitivt tänka mig om att hon får egna barn. Och varför jag tyckte ibland att Peach och Toad ser ut som syskon? Nåja, till att börja med så tänkte jag nog på att i den förra serien i avsnittet där Bowser har redan fångat hjältarna i början och tvingar Peach att gifta sig med honom, annars så kommer Mario Bröderna att krossas, tänkte på hur Peach och Toad kramas här, också i avsnittet där Toad råkade krympa Mario Bröderna och han skäms över detta och kramar Peach efteråt. Och sen i den här serien? Ja, ett av avsnitten slutar väl med att Mario och Luigi båda springer in (i The Beauty of Kootie) över vem av dom som ska få jakuzin först, och att det slutar med att Peach klappar Toad på huvudet såg väl ut som om de vore syskon. (Nåja, det är väl bara jag som kanske tänkte lite för mycket att det blir överdrivet...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 januari 2026 kl. 20:05:40Jag kan definitivt tänka mig om att hon får egna barn. Och varför jag tyckte ibland att Peach och Toad ser ut som syskon? Nåja, till att börja med så tänkte jag nog på att i den förra serien i avsnittet där Bowser har redan fångat hjältarna i början och tvingar Peach att gifta sig med honom, annars så kommer Mario Bröderna att krossas, tänkte på hur Peach och Toad kramas här, också i avsnittet där Toad råkade krympa Mario Bröderna och han skäms över detta och kramar Peach efteråt. Och sen i den här serien? Ja, ett av avsnitten slutar väl med att Mario och Luigi båda springer in (i The Beauty of Kootie) över vem av dom som ska få jakuzin först, och att det slutar med att Peach klappar Toad på huvudet såg väl ut som om de vore syskon. (Nåja, det är väl bara jag som kanske tänkte lite för mycket att det blir överdrivet...)
Ja Skokaka, detta är något jag aldrig reagerat över när jag såg avsnitten. Borde däremot se om Jakten På Kristoffer Robin för att se hur nära Kanins & Nasses relation är där

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 januari 2026 kl. 09:10:05En uppdaterad Fuskgubbe med oplanerat slut

https://www.youtube.com/watch?v=UFWVsFOpCK8
Så... Bowser har 26 röster, Peach har 27, och så har Mario, Luigi och Toad 25. Efter att ha hört om Håkan Mohede som Kaxe så tycker jag att han låter som Dolf, så du hade rätt och det förklarar hur du visste att det var Håkan. Så både Jan Erik Aune och Nils Vogt är alltså nummer ett. Jag antar att vad som återstår är att ranka Mario och Luigi tillsammans i denna serien.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 januari 2026 kl. 20:14:15Så... Bowser har 26 röster, Peach har 27, och så har Mario, Luigi och Toad 25. Efter att ha hört om Håkan Mohede som Kaxe så tycker jag att han låter som Dolf, så du hade rätt och det förklarar hur du visste att det var Håkan. Så både Jan Erik Aune och Nils Vogt är alltså nummer ett. Jag antar att vad som återstår är att ranka Mario och Luigi tillsammans i denna serien.
Mycket riktigt blir det sista videon innan jag varpar till Videoland. Nisse var aldrig menad att vara min favorit men nu blev han det för jag älskar honom

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 22 januari 2026 kl. 09:49:44Sista videon innan jag varpar till Videoland

https://www.youtube.com/watch?v=7p2zEDXjLfw
Sammanträffande att båda rösterna på portugisiska heter Jorge. Tänka sig att de delar en röst i ett språk, då när jag först ser bara ett namn så är det förstås konstigt, då jag tror förstås först att du glömde att lägga till det andra namnet, men sen: "Åh, just det, ja. Dom dubbades ju utav samma person på det här språket..." Inte så konstigt vid det här fallet om vilka nummer ett var, då båda utav dom var sammanträffande nog nummer ett i båda listorna. Jan Erik Aune och Nils Vogt har tur. Jag tror att en till syskonrankning skulle hända, men jag kanske hade fel, så... 

Ett misstag i den förra serien så har det väl påstått att Mario är yngre eller att Luigi är äldre i typ några avsnitt, fast det i själva verket är tvärtom. Kanske detta misstaget är för att Mario är kort medan Luigi är lång. Men annars så har de sagt rätt i andra avsnitt, också. I den här serien så verkar detta kanske räknas som en dubbmiss, men de har särskilt mest noterbart i det sista avsnittet gjort detta då de sa detta mer än en gång, att "Tanooki" översätts till tvättbjörn. Nåja, svansen är ju randig och de ser ju ut som detta djuret, men Tanooki är väl en vits på tanuki, som är mårdhundar i japansk mytologi. Plus så är tvättbjörnar och mårdhundar inte ens släkt. I en del spel så är Luigis Tanooki kostym en räv, så han föreställer alltså en kitsune, som är en räv också i japansk mytologi. Nintendo är ju japanskt så det är självklart att Tanooki är en referens till dessa fantasidjuren.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 22 januari 2026 kl. 20:54:41Sammanträffande att båda rösterna på portugisiska heter Jorge. Tänka sig att de delar en röst i ett språk, då när jag först ser bara ett namn så är det förstås konstigt, då jag tror förstås först att du glömde att lägga till det andra namnet, men sen: "Åh, just det, ja. Dom dubbades ju utav samma person på det här språket..." Inte så konstigt vid det här fallet om vilka nummer ett var, då båda utav dom var sammanträffande nog nummer ett i båda listorna. Jan Erik Aune och Nils Vogt har tur. Jag tror att en till syskonrankning skulle hända, men jag kanske hade fel, så...

Ett misstag i den förra serien så har det väl påstått att Mario är yngre eller att Luigi är äldre i typ några avsnitt, fast det i själva verket är tvärtom. Kanske detta misstaget är för att Mario är kort medan Luigi är lång. Men annars så har de sagt rätt i andra avsnitt, också. I den här serien så verkar detta kanske räknas som en dubbmiss, men de har särskilt mest noterbart i det sista avsnittet gjort detta då de sa detta mer än en gång, att "Tanooki" översätts till tvättbjörn. Nåja, svansen är ju randig och de ser ju ut som detta djuret, men Tanooki är väl en vits på tanuki, som är mårdhundar i japansk mytologi. Plus så är tvättbjörnar och mårdhundar inte ens släkt. I en del spel så är Luigis Tanooki kostym en räv, så han föreställer alltså en kitsune, som är en räv också i japansk mytologi. Nintendo är ju japanskt så det är självklart att Tanooki är en referens till dessa fantasidjuren.
Det skulle i så fall bli PowerPuffPinglorna men det är inte planerat nu. Reagerade aldrig på Jorge

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 24 december 2023 kl. 02:26:35Okej, jag kan nog nu eftersom jag kollade igenom alla videorna igen för att ta med alla som jag tyckte mest om. Förresten, dessa listorna är inte i någon särskild ordning, jag listar i alfabetisk ordning och utav båda delarna, utav vilket språk som visades först. Nåja, hur som helst, du kanske hajar...

Mario: Lou Albano, Jacques Dynam, Reinhard Brock, Tony Fuochi, Bernardo Ezeta, Mandarinska, Rune Alstedt, Hasse Thorbjörnsen, Steve Kratz, Walker Boone, Tuukka Leppänen, Gwen Lebret, Dinos Karidis, Themis Psichogius, Nils Vogt och Claudiu Istodor.

Luigi: Danny Wells, Jacques Ferrére, Indonesiska, Ricardo Hill, Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Tony Rosato, Eleu Salvador, Lasse Lunderskov, Nederländska, Babis Klaliotis, Yannis Papaioannou, Zoltan Fekete, Jan Erik Aune, Rumänska och Kenneth Milldoff.

Peach: Jeannie Elias, Brasiliansk Portugisiska, Ann Hjort, Ulla Ollikainen, Stephanie Murat, Sabine Bohlman, Indonesiska, María Fernanda Morales, Sigrid Huun, Norska 2, Olga Zverera, Jane Björck/Jeanette Holmgren, Louise Raeder, Tracey Moore, Amal Hawija, Guilene Corte, Isabelle Volpé, Alexandra Ludwig och Matina Karra.

Toad: John Stocker, Ulla Ollikainen, Luq Hamet, Hans-Rainer Müller, Veronica Pivetti, Hasse Thorbjörnsen, Hasse Jonsson, Oberdian Junior, Nederländska, Nina Frisart och Kati Andai.

Bowser: Harvey Atkin, Brasiliansk Portugisiska, Danska, Antonio Paiola, Koreanska, Miguel Àngel Ghigliazza, Hallvard Lydvo, Norska 2, Alexander Novikov, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Paulo Flores, Cláudio Satiro, Lasse Lunderskov, Nederländska, Tom Wentzel, Jukka Tiirikainen, Frédéric Souterelle, Yannis Papaioannou, Themis Psichogius, Denes Uljaki, Jan Erik Aune och Kenneth Milldoff.
Nåja, jag vet förstås inte om mina åsikter håller fortfarande lika uppe nu eller inte, då mycket har ju hänt, jag har nog dömt mest på grund utav korta klipp, och det kommer ju olika röster när videorna uppdateras. Att ranka rösterna/dubbningarna vore även lite klurigt...

Men en sak som har uppdaterats för mig är att de danska rösterna tycker jag faktiskt ÄR bra, jag har bara inte lyssnat tillräckligt noga. Alltså det vill förstås säga: Kjeld Nörgaard och Ole Fick som Mario, Lars Thiesgaard som Luigi, Vibeke Dueholm som Peach och Toad, Esper Hagen som Toad och Lars Klingert som Bowser. Och en norsk röst som jag upptäckte att jag faktiskt tyckte att den var bra: Nils Vogt som Toad.

Jag fick ju lära mig mer om några utav dessa danska dubbarna. (Kjeld, Ole, Lars och Vibeke. Bra dubbare. Lasse Lunderskov och Ann Hjort må inte ha varit perfekta, men de har också dubbat mycket och kan nog ha gjort ännu bättre roller. I detta fallet så tycker jag att Lasse och Ann kanske är mer "okej" i sina roller, men när jag rankade personerna så hade det mest att göra om jag antingen tyckte att de var bra eller helt okej, alltså åtminstone att jag kunde acceptera dom på något sätt.)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 22 januari 2026 kl. 21:03:14Det skulle i så fall bli PowerPuffPinglorna men det är inte planerat nu. Reagerade aldrig på Jorge
Ja, du sa väl i förra året om att du skulle ranka dom i denna året? Jag är nog helt vilse... Eller så är det till senare.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 22 januari 2026 kl. 21:20:20Nåja, jag vet förstås inte om mina åsikter håller fortfarande lika uppe nu eller inte, då mycket har ju hänt, jag har nog dömt mest på grund utav korta klipp, och det kommer ju olika röster när videorna uppdateras. Att ranka rösterna/dubbningarna vore även lite klurigt...

Men en sak som har uppdaterats för mig är att de danska rösterna tycker jag faktiskt ÄR bra, jag har bara inte lyssnat tillräckligt noga. Alltså det vill förstås säga: Kjeld Nörgaard och Ole Fick som Mario, Lars Thiesgaard som Luigi, Vibeke Dueholm som Peach och Toad, Esper Hagen som Toad och Lars Klingert som Bowser. Och en norsk röst som jag upptäckte att jag faktiskt tyckte att den var bra: Nils Vogt som Toad.

Jag fick ju lära mig mer om några utav dessa danska dubbarna. (Kjeld, Ole, Lars och Vibeke. Bra dubbare. Lasse Lunderskov och Ann Hjort må inte ha varit perfekta, men de har också dubbat mycket och kan nog ha gjort ännu bättre roller. I detta fallet så tycker jag att Lasse och Ann kanske är mer "okej" i sina roller, men när jag rankade personerna så hade det mest att göra om jag antingen tyckte att de var bra eller helt okej, alltså åtminstone att jag kunde acceptera dom på något sätt.)
Den enda rösten som jag inte gillade alls men som jag gillar nu är Olivier Angéle. Dom andra rösterna har jag gillat & ogillat från början

MOA

Här är pilotavsnittet till min nya serie, hoppas ni gillar den trots bristerna

https://www.youtube.com/watch?v=aAzXxsggjNo

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 januari 2026 kl. 09:20:00Här är pilotavsnittet till min nya serie, hoppas ni gillar den trots bristerna

https://www.youtube.com/watch?v=aAzXxsggjNo
Så vårt land vann nästan hela tiden, förutom hos Peach. Och då det är två som heter Hasse hos Toad så kanske en del blir lite förvirrade när du nämner båda, kanske hade sagt deras efternamn vid det fallet, men, nåja... Jag tror att vi pratade om denna nya serien förut. 

Den svenska dubben för den andra serien har väl förstås dock inte lika mycket tur...