Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  8 augusti 2024 kl. 23:39:22Lyssnar bara när dom spelar musik, Lendo reklam kan också komma om man lyssnar på Riks FM
Är också bara ute efter musik. 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  9 augusti 2024 kl. 10:23:23Mys med filten

https://www.youtube.com/watch?v=_xLUhoeEsyA
Jag är förvånad att en del faktiskt lät för gamla i rollen, och att det nog inte är många unga pojkar som gjorde rollen. Förresten, jag tycker att han ser ut som Nasse. Jag tror dock att någon utav Rus röster skulle passa som Täcket/Filten. Beror förstås på vilka som kan.

Och att han har ett ansikte är förresten för att han är en sådan filt man har för att känna sig varm. Alltså en elektrisk filt. Hans näsa är en knapp man trycker på för att användas.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  9 augusti 2024 kl. 21:07:34Jag är förvånad att en del faktiskt lät för gamla i rollen, och att det nog inte är många unga pojkar som gjorde rollen. Förresten, jag tycker att han ser ut som Nasse. Jag tror dock att någon utav Rus röster skulle passa som Täcket/Filten. Beror förstås på vilka som kan.

Och att han har ett ansikte är förresten för att han är en sådan filt man har för att känna sig varm. Alltså en elektrisk filt. Hans näsa är en knapp man trycker på för att användas.
Nasse som filt LoL, Jörgen Lantz är för maskulin för att passa men Cecilia Hjalmarsson Milldoff är i alla fall bättre än Nina Gunke

MOA

Kan ni skriva något 80-Tals program jag kan göra Multilanguage på?

https://www.youtube.com/watch?v=E5un2G9sP-o

Erika

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 10:30:16Kan ni skriva något 80-Tals program jag kan göra Multilanguage på?
Vad sägs om Teenage Mutant Ninja Turtles? Förslagsvis tillbakablicken i det första avsnittet där Splinter (fortfarande människa och kvar i sitt hemland) blir oskyldigt anklagad för mordförsök. 

MOA

Citat från: Erika skrivet 10 augusti 2024 kl. 12:26:02Vad sägs om Teenage Mutant Ninja Turtles? Förslagsvis tillbakablicken i det första avsnittet där Splinter (fortfarande människa och kvar i sitt hemland) blir oskyldigt anklagad för mordförsök.
Vill jag helst inte göra på grund av Krang

Erika

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 15:41:51Vill jag helst inte göra på grund av Krang
Det förstår jag (har också svårt för Nina Gunkes rollinsats som Krang i omdubben, vill dock minnas hon var helt okej som Irma), men Krang är inte med i den scenen jag tänker på. :)

MOA

Citat från: Erika skrivet 10 augusti 2024 kl. 15:51:05Det förstår jag (har också svårt för Nina Gunkes rollinsats som Krang i omdubben, vill dock minnas hon var helt okej som Irma), men Krang är inte med i den scenen jag tänker på. :)
Tänkte på hela dubbningen överlag! Måste också fråga om Modiga Lilla Brödrosten karaktärerna sjunger i uppföljarna, minns ingenting

Erika

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 17:02:06Tänkte på hela dubbningen överlag! Måste också fråga om Modiga Lilla Brödrosten karaktärerna sjunger i uppföljarna, minns ingenting
Jo, omdubbningen är helt klart ingen höjdare - den saken är klar... Annars kan du ju alltid hoppa över den.

Det förekommer sånger i uppföljarna, men minns inte om allihop sjunger...?

MOA

Citat från: Erika skrivet 10 augusti 2024 kl. 17:12:07Jo, omdubbningen är helt klart ingen höjdare - den saken är klar... Annars kan du ju alltid hoppa över den.

Det förekommer sånger i uppföljarna, men minns inte om allihop sjunger...?
Nu har vi visst lika dåligt minne, hoppas någon kommer på ett 80-Tals program med bättre dubbning än Ninja Turtles

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 10:30:16Kan ni skriva något 80-Tals program jag kan göra Multilanguage på?

https://www.youtube.com/watch?v=E5un2G9sP-o
Vänta nu lite, hur kommer det sig att Kirby får bara 19 röster medan alla andra får 20? ??? 

Nåja, många röster låter ju att vara djupa och sura, som stämmer överens med honom. Random klipp inlägg, förresten.

Älskar hur fanart med honom och den rosa Kirby (ej att förväxla karaktärerna med varandra) är med.

BPS

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 15:41:51Vill jag helst inte göra på grund av Krang
Orginaldubbningen finns här Andreas Nilsson är perfekt som Krang låt honom representera Sverige...

https://archive.org/details/teenage-mutant-hero-turtles-media-dubb

MOA

Citat från: BPS skrivet 10 augusti 2024 kl. 17:51:51Orginaldubbningen finns här Andreas Nilsson är perfekt som Krang låt honom representera Sverige...

https://archive.org/details/teenage-mutant-hero-turtles-media-dubb
Om du säger det så, får väl bli Ninja Turtles & låt oss glömma att omdubben existerar

Erika

Citat från: MOA skrivet 10 augusti 2024 kl. 18:34:22Om du säger det så, får väl bli Ninja Turtles & låt oss glömma att omdubben existerar
Det var lite så jag menade (även om det inte riktigt framgick inser jag just nu, ber om ursäkt för det :-[), du kan ju alltid ha med originaldubben och hoppa över omdubben. Får se när / om säsong tre också dyker upp, för då kan du även ha med Staffan Hallerstam som Krang. Han är inte riktigt lika bra som Andreas Nilsson, men är mycket bättre än Nina Gunke.