Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: A skrivet  3 april 2025 kl. 20:51:17Hans Homer låter ju inte alls som honom så den är ju längre ifrån då Hjalmar går det ju ändå höra att det är Per
Ja ett av dom längsta, se här:

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 21:01:54Ja ett av dom längsta, se här:
Vart hittade du detta? Men, ja, Hjalmar är inte direkt någon snäll gammal gubbe... Gammal gubbe är han, men han är nog mer elak.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2025 kl. 22:38:58Vart hittade du detta? Men, ja, Hjalmar är inte direkt någon snäll gammal gubbe... Gammal gubbe är han, men han är nog mer elak.
På en sida som heter TVTropes, tycker alltid det är intressant när en utländsk sida skriver som Sverige

MOA

Vid uträkning har jag 4 nya språk att ranka i år, kvinnorna blir också rankade efter männen

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 april 2025 kl. 23:34:22På en sida som heter TVTropes, tycker alltid det är intressant när en utländsk sida skriver som Sverige
Ja, till exempel det där med att Bowser var på väg att svära på svenska var tydligen SÅ ikonisk att den nämndes i en trivia.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 april 2025 kl. 22:55:02Ja, till exempel det där med att Bowser var på väg att svära på svenska var tydligen SÅ ikonisk att den nämndes i en trivia.
Ja det stod på Mario Wikin
Dagens prognos:
Nya Språk:           Återvända Språk:                Icke Återvända Språk:
Polska                  Engelska                             Persiska
Rumänska            Arabiska                              Tjeckiska   
Ryska                  Brasiliansk Portugisiska
Ungerska             Danska
                          Finska
                          Franska
                          Italienska
                          Latin Spanska
                          Mandarin
                          Nederländska
                          Norska
                          Spanska
                          Svenska
                          Tyska

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 april 2025 kl. 23:38:52Ja det stod på Mario Wikin
Dagens prognos:
Nya Språk:          Återvända Språk:                Icke Återvända Språk:
Polska                  Engelska                            Persiska
Rumänska            Arabiska                              Tjeckiska 
Ryska                  Brasiliansk Portugisiska
Ungerska            Danska
                          Finska
                          Franska
                          Italienska
                          Latin Spanska
                          Mandarin
                          Nederländska
                          Norska
                          Spanska
                          Svenska
                          Tyska
Så... Är de persiska och tjeckiska dubbningarna för dåliga, eller går de inte att hitta?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2025 kl. 00:08:21Så... Är de persiska och tjeckiska dubbningarna för dåliga, eller går de inte att hitta?
Nä dom har bara inte medverkat i årets program & medverkar inte heller i nästa månads låtranking

MOA

Kvinnoprognos:
Engelska
Arabiska
Brasiliansk Portugisiska
Danska
Finska
Franska
Italienska
Latin Spanska
Norska
Svenska
Tyska
Ungerska

MOA

Har blivit färdig med en till ranking men den får ni se nästa månad

MOA

Ser nu att det är för få spanska kvinnoröster så en ungersk ranking blir ersättningen

MOA

Blev också färdig med en annan ranking men den får ni se nästa månad

https://www.youtube.com/watch?v=YSd_i_2UdAo

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 april 2025 kl. 09:02:47Blev också färdig med en annan ranking men den får ni se nästa månad

https://www.youtube.com/watch?v=YSd_i_2UdAo
Turkiska är längst ner, inte så konstigt. På hindi så sa han "Blah! Blah! Blah!" medan han pratar? ;D

På norska så heter han tydligen Tapper, och det betyder ju samma sak som modig. Osäker på om "Kurage" verkligen är ett riktigt ord, men hans engelska namn betyder ju "mod" och han är ju förstås mer harig... Men att ha mod betyder nog inte att man saknar rädsla, utan att man övervinner sina rädslor. Så hans namn är ironiskt men inte vilseledande på samma gång... Hans danska namn tycker jag dock låter som orädd? Okej, det kanske är ett mer udda namnval... Och i den danska delen i videon så lekar han "Simon Säger" tror jag...

I latin spanska så hörs en gitarr spelas och låter spanskt, vad passande. Förresten, sa han just sin dubbares namn i det språket? :o Förmodligen som en detalj och referens, är nog i ett utav dessa ögonblicken när han säger typ något namn och sedan: "Och tack och lov att jag heter inte det!"

Jag undrar verkligen hur det kommer till att han talar sällan i senare avsnitt, sorgligt nog... På tal om detta, var det då svårt att hitta delar där han talar? Han gör ju mest läten, så...

Också osäker på om han är rosa eller lila, men han går igenom mycket för att rädda sina ägare. (Även Hjalmar, trots allt misshandel som han ger Kurage.) Han är verkligen en duktig hund.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 april 2025 kl. 23:00:20Turkiska är längst ner, inte så konstigt. På hindi så sa han "Blah! Blah! Blah!" medan han pratar? ;D

På norska så heter han tydligen Tapper, och det betyder ju samma sak som modig. Osäker på om "Kurage" verkligen är ett riktigt ord, men hans engelska namn betyder ju "mod" och han är ju förstås mer harig... Men att ha mod betyder nog inte att man saknar rädsla, utan att man övervinner sina rädslor. Så hans namn är ironiskt men inte vilseledande på samma gång... Hans danska namn tycker jag dock låter som orädd? Okej, det kanske är ett mer udda namnval... Och i den danska delen i videon så lekar han "Simon Säger" tror jag...

I latin spanska så hörs en gitarr spelas och låter spanskt, vad passande. Förresten, sa han just sin dubbares namn i det språket? :o Förmodligen som en detalj och referens, är nog i ett utav dessa ögonblicken när han säger typ något namn och sedan: "Och tack och lov att jag heter inte det!"

Jag undrar verkligen hur det kommer till att han talar sällan i senare avsnitt, sorgligt nog... På tal om detta, var det då svårt att hitta delar där han talar? Han gör ju mest läten, så...

Också osäker på om han är rosa eller lila, men han går igenom mycket för att rädda sina ägare. (Även Hjalmar, trots allt misshandel som han ger Kurage.) Han är verkligen en duktig hund.
Bästa hunden inom animation & kurage betyder modig så

MOA