Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2025 kl. 11:45:46Första uppdaterade rankingen uppladdad!

https://www.youtube.com/watch?v=Fvxw6BYtFNU
Japp, Jan Erik Aune är fortfarande nummer ett. Och, åh. Nu fick du tag I japanska, vilket är originalspråket, tror jag? Den låter annorlunda än de andra språken och är nog även den enda där en kvinna sjunger. (Nåja, förutom om man räknar finska, men där så är dessa barn, inte konstigt att de är längst ner.) Japanska är underbart! Ska bli spännande att höra hur outrot låter på japanska. Blir nog uppdateringar hos karaktärerna, också, om den japanska dubbningen med karaktärernas röster ligger uppe, men, nåja... Unikt.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 juni 2025 kl. 22:17:19Japp, Jan Erik Aune är fortfarande nummer ett. Och, åh. Nu fick du tag I japanska, vilket är originalspråket, tror jag? Den låter annorlunda än de andra språken och är nog även den enda där en kvinna sjunger. (Nåja, förutom om man räknar finska, men där så är dessa barn, inte konstigt att de är längst ner.) Japanska är underbart! Ska bli spännande att höra hur outrot låter på japanska. Blir nog uppdateringar hos karaktärerna, också, om den japanska dubbningen med karaktärernas röster ligger uppe, men, nåja... Unikt.
Nä japanska är en dubbning medans nederländska är originalspråket. Japanska är så underbart ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 juni 2025 kl. 23:35:17Nä japanska är en dubbning medans nederländska är originalspråket. Japanska är så underbart ;D
Fick dock reda på i efterhand om att serien är holländsk men animationen är åtminstone japansk. Och, precis som med originalet, så kvackar Alfred också i slutet av den japanska dubbningens intro.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 juni 2025 kl. 11:28:43Alfred uppdaterad

https://www.youtube.com/watch?v=kuV-Zup-xso
Pico Bello? Och jag undrar vad "sodane" betyder... Så hon som sjunger introt är även den som dubbar Alfred. Kanske det är meningen att det är Alfred som sjunger? Men ja, hon är lika bra i rollen som när hon sjunger. (Så... Japanska var med tre gånger? Detta tillsammans med Den modiga lilla brödrosten och Montana Jones, så långt som jag vet...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2025 kl. 22:23:42Pico Bello? Och jag undrar vad "sodane" betyder... Så hon som sjunger introt är även den som dubbar Alfred. Kanske det är meningen att det är Alfred som sjunger? Men ja, hon är lika bra i rollen som när hon sjunger. (Så... Japanska var med tre gånger? Detta tillsammans med Den modiga lilla brödrosten och Montana Jones, så långt som jag vet...)
Skapar därför en japansk ranking efter detta

Fred

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2025 kl. 22:20:25Fick dock reda på i efterhand om att serien är holländsk men animationen är åtminstone japansk. Och, precis som med originalet, så kvackar Alfred också i slutet av den japanska dubbningens intro.
Det är väl ganska vanligt att amerikanska och europeiska tecknade serier är animerade antingen i Japan eller Sydkorea?

MOA

Precis när jag är färdig med rankingen får jag reda på att Henk spelas av en annan VA i nederländska versionen

https://www.youtube.com/watch?v=01-hRx1Mk6Q

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 juni 2025 kl. 11:31:42Precis när jag är färdig med rankingen får jag reda på att Henk spelas av en annan VA i nederländska versionen

https://www.youtube.com/watch?v=01-hRx1Mk6Q
Så... Roger Carel är en som har dubbat mycket? Och tydligen så delar Mulle röst med Asterix i ett språk? Undrar om Bert-Åke Varg kunde ha passat som honom... Men Jan Erik Aune är såklart nummer ett.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 28 juni 2025 kl. 20:43:08Så... Roger Carel är en som har dubbat mycket? Och tydligen så delar Mulle röst med Asterix i ett språk? Undrar om Bert-Åke Varg kunde ha passat som honom... Men Jan Erik Aune är såklart nummer ett.
Såg för övrigt på Bautastensmällen ikväll, ingen kan kan ersätta Jan Erik Aune

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 juni 2025 kl. 11:32:26Uppdaterad Dolf!

https://www.youtube.com/watch?v=x4XEzivM19k
Det blev ändå 11 här också eftersom trots att i ett utav språken så må Dolf inte medverka med i, men tydligen så verkar det som så att inte alla röster i tyska och holländska är samma personer. Nåja. Shigeru Chiba låter som en japansk skurk. (Hade nog passat som Mojo Jojo.) Men ja, är ändå en cool röst. Och Timm Mehrens är dansk men har ändå varit med i en svensk dubbning? Åh...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 juni 2025 kl. 20:39:56Det blev ändå 11 här också eftersom trots att i ett utav språken så må Dolf inte medverka med i, men tydligen så verkar det som så att inte alla röster i tyska och holländska är samma personer. Nåja. Shigeru Chiba låter som en japansk skurk. (Hade nog passat som Mojo Jojo.) Men ja, är ändå en cool röst. Och Timm Mehrens är dansk men har ändå varit med i en svensk dubbning? Åh...
Det är faktiskt sant, står här. Riktigt imponerande