Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2025 kl. 01:32:37Hm... Eftersom dessa klassiska serierna har nu avsnitt uppe på YouTube så antar jag att detta vore hjälpsamt, även?

Men... Jag minns att du hade röstklipp på dessa två, så detta kommer då först upp i tanken, så...

Mina första försök för denna fallet:

Dexter: "Hon inser inte vilken fara hon har orsakat! Om jag inte får tillbaka atomkärnan inom en timme så kommer den att smälta och orsaka en kedjereaktion som kommer att förstöra jorden!... OCH DÅ FÅR JAG INTE LÄSA MIN BOK!"

Dee Dee: "Dexter, jag har glömt din skojiga lysande sak, nu måste vi hitta den. Följ ledtrådarna, visst är det här skojigt?"

(Dock utav att döma utav denna andra ljudklippet så låter det som att det kommer från noter och att hon inte är i skärmen? Då så kanske jag tar och kollar upp några avsnitt och hittar något nytt. Var också ett tag jag såg serien, så beror på hur det är med denna scenen, eh, ja...)
Glömt? Hon måste mena gömt men ja om några dagar inträffar det

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 29 januari 2025 kl. 11:04:03Glömt? Hon måste mena gömt men ja om några dagar inträffar det
Ah, ja, det låter mer rimligt att det var detta som hon sa... Eftersom båda nämner om en bok i dessa ljudklippen så måste det nog vara från samma avsnitt, jag vet inte om Dee Dee pratar medan hon är i skärmen i avsnittet alls eller om hennes röst bara hörs i noterna, dock...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2025 kl. 19:58:48Ah, ja, det låter mer rimligt att det var detta som hon sa... Eftersom båda nämner om en bok i dessa ljudklippen så måste det nog vara från samma avsnitt, jag vet inte om Dee Dee pratar medan hon är i skärmen i avsnittet alls eller om hennes röst bara hörs i noterna, dock...
Blir nog bättre om karaktären syns i bild & Dee Dee har nog många andra minnesvärda citat. Stackars älskade Lena

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 29 januari 2025 kl. 20:06:07Blir nog bättre om karaktären syns i bild & Dee Dee har nog många andra minnesvärda citat. Stackars älskade Lena
Kollade just nu på några random avsnitt som jag hittade. Så, mitt andra förslag för Dee Dee just nu: "Så när får jag börja slå dig?" från avsnittet Game for a Game/Ett spel för ett spel. Åtminstone mitt bästa försök...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2025 kl. 21:32:39Kollade just nu på några random avsnitt som jag hittade. Så, mitt andra förslag för Dee Dee just nu: "Så när får jag börja slå dig?" från avsnittet Game for a Game/Ett spel för ett spel. Åtminstone mitt bästa försök...
Såg Nuclear Confusion & hon hörs bara off screen i avsnittet, tack igen Alfred Skokaka!

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2025 kl. 11:43:40Såg Nuclear Confusion & hon hörs bara off screen i avsnittet, tack igen Alfred Skokaka!
Åh, så du kom ihåg vilket avsnitt det var. Och vad bra, då vet vi det. No problem.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 januari 2025 kl. 20:25:33Åh, så du kom ihåg vilket avsnitt det var. Och vad bra, då vet vi det. No problem.
Om 2 dagar kommer första Cartoon Network videon med Dexter så bara vänta

MOA

Citat från: MOA skrivet 30 januari 2025 kl. 20:45:01Om 2 dagar kommer första Cartoon Network videon med Dexter så bara vänta
Nu är väntan över, Dexter är här nu:

https://www.youtube.com/watch?v=vDRd7bzoG-U

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 februari 2025 kl. 10:06:08Nu är väntan över, Dexter är här nu:

https://www.youtube.com/watch?v=vDRd7bzoG-U
Jag älskar hur han är mer orolig över att han inte kan läsa sin bok än att världen håller på att gå under.🤣

En del utav dessa låter lite för pojkaktiga för honom, jag menar, han ÄR ju en pojke, men eftersom hans engelska röster är tjejer (Candi Milo tog över rollen senare efter Christine Cavanaugh) så borde han nog låta mer feminin... Hur gammal är han dock? ??? Tydligen så är det meningen att hans engelska röst ska låta rysk, dock så brukade jag tro att han var tysk, eftersom det är nog en stereotyp att vetenskapsmän är tyskar. 

Så det första avsnittet som jag förresten kollade om var när han är kär i sin egna barnvakt, men det visar sig att hon har en pojkvän, och så har han en ond plan som gör så att de två separeras från varandra. Detta påminner mig om ett avsnitt av Family Guy där Stewie också ser det mer som en date när en tjej ska sitta barnvakt åt honom, men hon har en pojkvän, och att Stewie har en ond plan att separera dom från varandra. Antingen så är detta bara ett sammanträffande eller så är detta en menad referens. Båda är även väldigt smarta, trots att de är så unga. De är nog kanske lika korta... (Sen så var det även ett avsnitt av Ed, Edd & Eddy där Eddy trodde att Tess skulle komma till hans hus för en date, men hon kom egentligen för att sitta barnvakt åt honom, vilket var därför hans föräldrar inte var hemma...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 februari 2025 kl. 21:53:03Jag älskar hur han är mer orolig över att han inte kan läsa sin bok än att världen håller på att gå under.🤣

En del utav dessa låter lite för pojkaktiga för honom, jag menar, han ÄR ju en pojke, men eftersom hans engelska röster är tjejer (Candi Milo tog över rollen senare efter Christine Cavanaugh) så borde han nog låta mer feminin... Hur gammal är han dock? ??? Tydligen så är det meningen att hans engelska röst ska låta rysk, dock så brukade jag tro att han var tysk, eftersom det är nog en stereotyp att vetenskapsmän är tyskar.

Så det första avsnittet som jag förresten kollade om var när han är kär i sin egna barnvakt, men det visar sig att hon har en pojkvän, och så har han en ond plan som gör så att de två separeras från varandra. Detta påminner mig om ett avsnitt av Family Guy där Stewie också ser det mer som en date när en tjej ska sitta barnvakt åt honom, men hon har en pojkvän, och att Stewie har en ond plan att separera dom från varandra. Antingen så är detta bara ett sammanträffande eller så är detta en menad referens. Båda är även väldigt smarta, trots att de är så unga. De är nog kanske lika korta... (Sen så var det även ett avsnitt av Ed, Edd & Eddy där Eddy trodde att Tess skulle komma till hans hus för en date, men hon kom egentligen för att sitta barnvakt åt honom, vilket var därför hans föräldrar inte var hemma...)
Några låter för manliga, kan tänka mig att Family Guy tagit inspiration medans Ed, Edd & Eddy bara är en coincidens
Dexter är runt 10 & Dee Dee är 2 år äldre
Best Of Dexter

MOA

Nu behöver jag repliker till Powerpuffpinglorna i nästa videor

https://www.youtube.com/watch?v=kKj_j_BhUX8

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2025 kl. 09:47:37Nu behöver jag repliker till Powerpuffpinglorna i nästa videor

https://www.youtube.com/watch?v=kKj_j_BhUX8
Kom att tänka på det, svenska brukar vara allra sist i dessa videor, men i dessa gångerna så är dom inte det. Jag tänkte på denna repliken eftersom jag kom ihåg att denna scenen var med i en reklampaus när jag såg denna avsnittet. Låter nog out of context när hon frågar när hon får slå Dexter, då det låter som bokstavligen... 

Jag ser att hon har skaffat en pojkvän, och jag antar att det inte kan hjälpas att i Tamil så är det dessa vita ränderna i vägen i just avsnittet som hittades, liknar en fängelsecell. 

Nåja, det är väl meningen att det är ironiskt att det är hon som stör Dexter, då hon är äldre än honom, och det är mest de yngre syskonen som brukar störa de äldre... Men ändå... Man borde inte ge sig på sina yngre syskon... Nåja, åtminstone så är hon inte lika hemsk som Sarah, som ÄR yngre än Ed, men är den hemska utav dom. Båda dubbas även utav Lena Ericsson och låter även lika... Men jag kom även på att Lena även är "Prinsessan" (som inte alls är en prinsessa) från Powerpuffpinglorna, som också är en ouppfostrad unge och är ungefär som Sarah... 

Åtminstone så är Lena utan en jobbig röst för Blomman och Bubblan. Här är det förresten ännu mera ironi, då både Bubblan och Dee Dee, förutom att de delar en svensk röst, är blonda, har samma frisyr och de har smarta syskon med orange hår. Nåja, Bubblan är mer snällare än Dee Dee. (Jag har förresten sett crossover fans para ihop Dexter med Blomman, på grund utav deras likheter. Båda må vara lika korta, men... Om Dexter verkligen ä' 10, och att jag har hört att Blomman är typ 5-6... Awkward... Förresten, jag vet inte hur Dexter skulle känna sig att ha en flickvän med sin systers röst... Men, åter till ämnet...) 

Så, alla serier som du gör multilanguage utav har väl avsnitt i YouTube? För det är ju enklast att kolla igenom där för att hjälpa till. Jag tror att du kanske annars har dessa klassiska serierna i något du installerade i TV:n eller något, då du fick tag i Mästerdetektiven Droopy i detta, så... Nåja, tydligen så hittar jag tyvärr bara TVÅ videor med klassiska avsnitt (som inte har något med rebooten att göra), så det är fyra avsnitt, då... Mina bästa försök: 

Blomman: Just det, vi vet om allt som han kan göra med oss, så vi vill inte överraska de'. Vi behöver bara trötta ut honom. (Från avsnittet Mr. Mojo's Rising/Mojos Uppresning.)

Bubblan: Tjejer! Han här kan nog hjälpa till. Okej, berätta vägen berätta för mig. (Eller vad hon nu fan sa?) (Från avsnittet Fuzzy Logic/Läbbig Logik.)

Buttran: Såg du vad han gjorde? Vilket kräk! Han har fixat sina egna olyckor hela tiden! (Från avsnittet Major Competition/Mastodont Bluff.)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 februari 2025 kl. 22:02:58Jag ser att hon har skaffat en pojkvän, och jag antar att det inte kan hjälpas att i Tamil så är det dessa vita ränderna i vägen i just avsnittet som hittades, liknar en fängelsecell.

Nåja, det är väl meningen att det är ironiskt att det är hon som stör Dexter, då hon är äldre än honom, och det är mest de yngre syskonen som brukar störa de äldre... Men ändå... Man borde inte ge sig på sina yngre syskon... Nåja, åtminstone så är hon inte lika hemsk som Sarah, som ÄR yngre än Ed, men är den hemska utav dom. Båda dubbas även utav Lena Ericsson och låter även lika... Men jag kom även på att Lena även är "Prinsessan" (som inte alls är en prinsessa) från Powerpuffpinglorna, som också är en ouppfostrad unge och är ungefär som Sarah...

Åtminstone så är Lena utan en jobbig röst för Blomman och Bubblan. Här är det förresten ännu mera ironi, då både Bubblan och Dee Dee, förutom att de delar en svensk röst, är blonda, har samma frisyr och de har smarta syskon med orange hår. Nåja, Bubblan är mer snällare än Dee Dee. (Jag har förresten sett crossover fans para ihop Dexter med Blomman, på grund utav deras likheter. Båda må vara lika korta, men... Om Dexter verkligen ä' 10, och att jag har hört att Blomman är typ 5-6... Awkward... Förresten, jag vet inte hur Dexter skulle känna sig att ha en flickvän med sin systers röst... Men, åter till ämnet...)

Så, alla serier som du gör multilanguage utav har väl avsnitt i YouTube? För det är ju enklast att kolla igenom där för att hjälpa till. Jag tror att du kanske annars har dessa klassiska serierna i något du installerade i TV:n eller något, då du fick tag i Mästerdetektiven Droopy i detta, så... Nåja, tydligen så hittar jag tyvärr bara TVÅ videor med klassiska avsnitt (som inte har något med rebooten att göra), så det är fyra avsnitt, då... Mina bästa försök:

Blomman: Just det, vi vet om allt som han kan göra med oss, så vi vill inte överraska de'. Vi behöver bara trötta ut honom. (Från avsnittet Mr. Mojo's Rising/Mojos Uppresning.)

Bubblan: Tjejer! Han här kan nog hjälpa till. Okej, berätta vägen berätta för mig. (Eller vad hon nu fan sa?) (Från avsnittet Fuzzy Logic/Läbbig Logik.)

Buttran: Såg du vad han gjorde? Vilket kräk! Han har fixat sina egna olyckor hela tiden! (Från avsnittet Major Competition/Mastodont Bluff.)
Troligen för att undvika copyright
Har aldrig sett prinsessan i Powerpuffpinglorna
Video kommer imorn

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 februari 2025 kl. 23:38:50Troligen för att undvika copyright
Har aldrig sett prinsessan i Powerpuffpinglorna
Video kommer imorn
Morbucks? Hon var även med i en del i dagens multilanguage video. På tal om det, i Julavsnittet där hon visar sig tydligen vara den enda som är i Tomtens stygglista och då hon gör så att listan säger att hon är den enda som har varit snäll kan förmodligen ha givit inspiration till It's a SpongeBob Christmas! där Plankton fick alla att bli otrevliga så att bara han blir snäll. Ett annat tillfälle där Powerpuffpinglorna verkar ha givit inspiration till ett utav Planktons onda planer är nog avsnittet där Mojo Jojo skapade Ruffiga Råskinnen i fängelset i en toalett, då Plankton gjorde något liknande i ett avsnitt där han också var i fängelse och la ingredienserna i en toalett.