Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Julklappar

Startat av TonyTonka, 24 december 2023 kl. 22:36:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad fick ni i julklapp denna julen? Själv fick jag det som syns på bilden, samt två disneyaffischer, biljett till Disney on Ice, en Snobben-tröja och vinterkängor. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Jag tänker ta en bild när min mobil tillåter :) ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Ett nytt paraply, en Räddningspatrullen-slips, Röd på Bluray, Elementärt på Bluray, samt två biljetter till Disney On Ice.

Skokaka

Bara kläder och sånt man använder i badrummet. (Typ att färga håret och sånt för armhålorna att lukta gott...) Inget jag tänkte på från listan, jag hade ju bara en önskning denna året, jag brukade annars ha långa önskelistor, men detta är första gången jag bara hade en eftersom jag glömde att skriva, så... Ja... :-\

Lillefot

Som tidigare skrivet i "den positiva tråden" samt lite mer:

* Indiana Jones-filmerna på 4K Blu-Ray. 1-4 i en samlingsbox, och nummer 5 för sig.
* Två presentkort till Xbox. Köpte några spel för de idag, resten sparar jag till senare.
* Många Skylanders-figurer. Tyvärr saknar jag USB-portalen samt spelen som behövs för att de ska gå att använda.
* Små modeller av Smurfarna, sådana som min Mormor hade när hon bodde i sitt hus när jag var liten.
* Begagnade PC-spel och musikskivor. En del av de hade jag dock redan, så de planerar jag att ge till loppis.
* Honung från Rimforsa Strand. Min mamma brukar köpa det när de är på besök där.
* Toy Story 4-memory.
* En Tupperware-plastlåda för att förvara mat i.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Här dom flesta av årets julklappar.

(Farmor och pappas ger på annan dagen istället 😉🎁🎅🏻 dom är upptagen idag )

Present korten är inte på bilden för att det är den sortens present som inte ser intressant ut på bild 😉

Fick presnsetkort på PaperCut och SF Bokhandeln.

Lillefot

Ber om ursäkt, men drar upp tråden igen för att säga vad det blev för julklappar detta år:

* Joy-Cons till Switch, specifikt det gröna och rosa paret. Har velat ha ett sånt länge.
* Beetlejuice på 4K Blu-Ray i en steelbook (det snåla var att den vanliga 4K-utgåvan inte kom med en vanlig Blu-Ray, vilket är nägot jag gärna vill ha).
* Sonic Boom, komplett i en Blu-Ray steelbook (en amerikansk utgåva).
* Sora-amiibo.
* Grönt anteckningsblock.
* Destruction Simulator till PC, fysisk utgåva.
* Välkommen till Mumindalen-bok.
* Boken Pokémon Tidslinjer.
* Vit dobbertröja.
* Fyra affischer, som mina föräldrar hittade när de var i Frankrike.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Jag har inte fått mina julklappar än, kommer att få dem på lördag.

Jonas9881

Citat från: Skokaka skrivet 24 december 2023 kl. 23:06:17Bara kläder och sånt man använder i badrummet. (Typ att färga håret och sånt för armhålorna att lukta gott...) Inget jag tänkte på från listan, jag hade ju bara en önskning denna året, jag brukade annars ha långa önskelistor, men detta är första gången jag bara hade en eftersom jag glömde att skriva, så... Ja... :-\
Vad var det du hade önskat dig då?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: TonyTonka skrivet 24 december 2023 kl. 22:36:21Vad fick ni i julklapp denna julen? Själv fick jag det som syns på bilden, samt två disneyaffischer, biljett till Disney on Ice, en Snobben-tröja och vinterkängor. :D
Så det som syns på bilden var det som du fick i julklapp till dig?

Ska kanske inte vara sån, men en rosa prinsessa från Mario hör väl inte till vanligheten direkt att en 29-åring får.

Men du verkar nöjd så då är det kanske inga konstigheter.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 december 2024 kl. 10:19:37Vad var det du hade önskat dig då?
Tänk om han fick bättre julklappar detta år

gstone

Här är det jag fick i julklapp 

Skokaka

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 december 2024 kl. 10:19:37Vad var det du hade önskat dig då?
Jag önskade mig en Nintendo Switch förra året, men åtminstone så fick jag det i min födelsedag i detta året, förstås. :)

Och ja, jag fick bättre presenter i detta året, ha-ha.