Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Torsten Wahlund (1938-2024)

Startat av Elios, 16 januari 2024 kl. 17:10:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit på forumet på dagar, jag tog min femte spruta i måndags och enligt läkaren så bör man ta det lugnt i minst tre dagar.

Hursomhelst så var detta en tragisk nyhet, men å andra sidan lämnar han ändå mycket bra efter sig...

Må han vila i frid...

Tintin

Vila i frid.

För mig som lyssnar på mycket ljudböcker är det väl främst därifrån man kommer minnas honom. Hade denna jul tänkt lyssna igenom Berättelsen om Narnia i kronologisk ordning. Hann med Min morbror trollkarlen.

Jabberjaw

Citat från: Lillefot skrivet 16 januari 2024 kl. 18:24:12Det här träffade mig riktigt hårt, då Torsten är en skådespelare som jag hållit väldigt nära under min uppväxt, särskilt som berättare eller Dumbledore i de svenska dubbningarna av Harry Potter. Nu får vi inte längre höra hans djupa, sköna röst i några fler filmer eller serier. :'(

Hur som helst är det här en riktigt stor förlust för hela gemenskapen för röstskådespel. Han förtjänar en riktigt fin och stillsam begravning när det är dags.

RIP :(

Visste inte ens att det fanns en svensk dubbning. Måste se den och höra hans insats som headmaster.

Kan någon kanske göra eller länka till ett kollage med Torsten :)

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 januari 2024 kl. 10:11:00RIP :(

Visste inte ens att det fanns en svensk dubbning. Måste se den och höra hans insats som headmaster.

Kan någon kanske göra eller länka till ett kollage med Torsten :)
Den gjordes för VHS och DVD och man dubbade bara till film 5...

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2024 kl. 10:55:37Den gjordes för VHS och DVD och man dubbade bara till film 5...
Vill även minnas att han var med i Pagemaster – den magiska resan 

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 08:00:58Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit på forumet på dagar, jag tog min femte spruta i måndags och enligt läkaren så bör man ta det lugnt i minst tre dagar.
Herregud, vem bryr sig?🤣 Jag tror inte det var nån som undrade var du var

Steffan Rudvall

Citat från: E skrivet 18 januari 2024 kl. 15:29:30Herregud, vem bryr sig?🤣 Jag tror inte det var nån som undrade var du var
Det finns nog trevligare sätt att säga det där än att skratta ut honom.

MOA

Citat från: E skrivet 18 januari 2024 kl. 15:29:30Herregud, vem bryr sig?🤣 Jag tror inte det var nån som undrade var du var
& vem undrade vars du var?Onödig kommentar

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 januari 2024 kl. 15:33:59Det finns nog trevligare sätt att säga det där än att skratta ut honom.
Precis, det där tycker jag faktiskt var väldigt elakt sagt.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 januari 2024 kl. 16:27:43Precis, det där tycker jag faktiskt var väldigt elakt sagt.
Ja det är det ju, men även att han skriver i den här tråden...

Varför kommer man in i någons minnestråd för att skriva otrevligheter till andra medlemmar?

Elios

Håller med föregående talare här. 
Du kanske inte bryr dig eller så men istället vill jag säga det välkommen tillbaks Disneyfantasten och vad kul att höra från dig igen.

Så nu går vi över till ämnet och den ska handla om Torsten Wahlund och inte om nåt tjafs här inte. Han var verkligen en ikon inom dubbning. Man känner mest igen hans röst men man kunde se han i tagning så att säga i filmen Smådeckarna där han spelar deras farfar och även Peter Sjöquist deras pappa! ::)

gstone

Han var verkligen superbra så jag kommer sakna hans röst.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Han och Irene Lindh var bland gräddan av Sveriges dubbar  :D❤️❗️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 januari 2024 kl. 17:34:40Han och Irene Lindh var bland gräddan av Sveriges dubbar  :D❤️❗️
Gräddan?Gäddan?Nog ett okänt ord

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2024 kl. 18:16:33Gräddan?Gäddan?Nog ett okänt ord
Nej, det är inget okänt ord gräddan av någonting är ungefär som att säga eliten.