Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dataläcka - Ändra era lösenord (Januari 2024)

Startat av TBT_STR_QR, 26 januari 2024 kl. 07:51:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 10 oktober 2024 kl. 19:46:29Vi får hoppas på det bästa, men jag skulle rekommendera att alla påverkade, inklusive du, byter lösenord till deras konto så fort de har möjlighet. I nuläget går det dock inte för vanliga konton, då sidans tjänster är nere oå grund av det som inträffat. Om du däremot har använt ett tredjeparts-konto på webbplatsen (som Google), då går det att byta lösenord på det för att försöka skydda sig.

Även om det enda som hackarna må ha fått tag på i lösenordsväg är hashen/den krypterade strängen, så är de ändå ett steg närmare att kunna ta sig in på folks konton och ställa till oreda.
Själv minns jag inte vilken mail jag använde men jag har alla mina mail nerskrivna så om jag testar alla så kommer jag även gå igenom den mail som jag använder till kontot.

Jag loggar in förresten med google. Men om jag inte får felmeddelanden via https://haveibeenpwned.com/ så bör det väl inte vara någon fara.

Även om länkarna jag länkade skrev att det var alla 31 miljoner konton, vad dom menar med ordet "alla" är för mig oklart. Om det totalt finns 31 miljoner konton kopplade till archive eller om det är så många som har blivit hackade är oklart.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare