Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kända skådespelare

Startat av Jonas9881, 30 januari 2024 kl. 23:17:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:04:47Dan Ekborg är väl ändå inte okänd på något sätt...? Han är kanske inte huvudsakligen komiker, men ändå en mycket välkänd skådespelare. Han har ju trots allt varit aktiv ända sedan 1970-talet, och medverkat i fler filmer, TV-serier och teaterpjäser än många kan räkna till. :)
Ärligt talat fattar jag inte vad DingoPictures2005 dillar om

Dan Ekborg är ju en av bästa och sötaste skådespelarna vi har Sverige  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:04:47Dan Ekborg är väl ändå inte okänd på något sätt...? Han är kanske inte huvudsakligen komiker, men ändå en mycket välkänd skådespelare. Han har ju trots allt varit aktiv ända sedan 1970-talet, och medverkat i fler filmer, TV-serier och teaterpjäser än många kan räkna till. :)
Prices vad jag tänkte 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Idag kl. 00:14:57Enda huvudrollen jag sett honom i är Folk med Ångest.
Han har också en relativt stor roll i Tomten är far till alla barn.

Vill också minnas att jag sett honom i någon Jönssonligan, han övertog någon biroll från Tomas Norström som Polisassistent har jag för mig.
Jag tycker däremot att Jönssonligan är väldigt dålig då jag alltid avskyt okreativitet och att göra remakes och det var därav också länge sedan jag såg filmerna, sedan så är Gösta Ekman inte alls i samma klass som Ove Sprogøe vilket bara drar ned helhetsintrycket på Jönssonligan ännu mer.
Du får en försvenskad av en dansk film same thing, men du förlorar Ove Sprogøe som gör hela karaktären Egon Olsen vilket är😕.

Hursomhelst så har Dan Ekborg mest dubbat och synts på scen.
Visst jag tror alla har sett Tomten är far till alla barnen dock.
Bara jag som aldrig sett den eller?

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 19:45:20Bara jag som aldrig sett den eller?
Nej men jag tror de flesta i Sverige sett filmen så att säga.