Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Teenage mutant ninja turtles från Viaplay

Startat av Jonas9881, 7 februari 2024 kl. 16:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2024 kl. 01:31:10TV dubbningen  ;)
Ska försöka fixa dessa, hoppas dom hinner laddas ned innan servern stänger......
Säsong 1 och 2 ligger ute på en privat streaming server jag fick inbjudan till dock kommer den stängas om 2 timmar......
Då personen som äger servern slutat betala för tjänsten....

DingoPictures2005

Säsong 3 tror jag är lost media med svensk dubb och då RosaMannen slänger allt tecknat han får in så har nog de band som funnits med dubben kasserats av idioten då han garanterat ägt band av serien.
RosaMannen slänger typ allt tecknat han får in och han har sagt att han avskyr tecknat😡😡😡.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 juli 2024 kl. 21:59:59Ska försöka fixa dessa, hoppas dom hinner laddas ned innan servern stänger......
Säsong 1 och 2 ligger ute på en privat streaming server jag fick inbjudan till dock kommer den stängas om 2 timmar......
Intressant, hade personen något med Lucky Luke? TV1000 dubbningarna av den serien är väldigt sällsynt.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 juli 2024 kl. 22:03:48Säsong 3 tror jag är lost media med svensk dubb och då RosaMannen slänger allt tecknat han får in så har nog de band som funnits med dubben kasserats av idioten då han garanterat ägt band av serien.
RosaMannen slänger typ allt tecknat han får in och han har sagt att han avskyr tecknat😡😡😡.
Åh vilket svin!!! What an asshole!!!

BPS

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2024 kl. 23:33:24Åh vilket svin!!! What an asshole!!!
Vi får i alla fall vara glada att det finns två säsonger bevarade.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2024 kl. 23:33:24Åh vilket svin!!! What an asshole!!!
Dock så kommer säsong 1 & 2 som är kompletta läggas ut.
Salle har de flesta avsnitt från säsong 3 digitaliserade, men inte synkade och i ganska dålig kvalité.

Nu är jag dock ganska säker på att det som inte redan blivit insamlat är evigt förlorat.
De flesta slängde vhs filmer för typ 8-15ish år sedan och vhs filmer (speciellt inspelade) är lite som tjock tv:s dvs skit som typ ingen vill ha, då till och med Second Hand verkar slänga band, sedan så är ett stort problem att folk oftast bara spelade in det som de ville se och oftast så är det massa filmer från diverse kanaler intryckta på ett band och tecknat verkar inte vara något som särskilt många ville spela in då jag bara hittat en 3-4 band med tecknat inspelat.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 juli 2024 kl. 23:54:14Dock så kommer säsong 1 & 2 som är kompletta läggas ut.
Salle har de flesta avsnitt från säsong 3 digitaliserade, men inte synkade och i ganska dålig kvalité.

Nu är jag dock ganska säker på att det som inte redan blivit insamlat är evigt förlorat.
De flesta slängde vhs filmer för typ 8-15ish år sedan och vhs filmer (speciellt inspelade) är lite som tjock tv:s dvs skit som typ ingen vill ha, då till och med Second Hand verkar slänga band, sedan så är ett stort problem att folk oftast bara spelade in det som de ville se och oftast så är det massa filmer från diverse kanaler intryckta på ett band och tecknat verkar inte vara något som särskilt många ville spela in då jag bara hittat en 3-4 band med tecknat inspelat.
Om det finns band kvar så hjälper det ju inte att de börjar närma sig 35 år heller då VHS ju har svagheten att det kan vittra sönder med tiden.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 31 juli 2024 kl. 23:57:07Om det finns band kvar så hjälper det ju inte att de börjar närma sig 35 år heller då VHS ju har svagheten att det kan vittra sönder med tiden.
Ja men det är lika vanligt som många påstår.
Om banden bevaras korrekt så håller det ganska länge i min uppfattning.
De dåliga band jag stött på är band som varit bevarade i källare och fuktiga miljöer.

DingoPictures2005

Vad jag också tycker är synd är att säsong 3 hade en bättre röst till Michelangelo som nu är förlorad.
Bosse Bergstrand var hemsk i rollen i säsong 1 & 2, då han är en oerfaren random dude infiskad från gatan med opassande röst som gör karaktären.
Som @jimstrom sagt tidigare så är Bosse Bergstrand som Michelangelo en av de största missarna i dubben och enligt mig inom Svensk dub historia.

MB

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 juli 2024 kl. 21:59:59Ska försöka fixa dessa, hoppas dom hinner laddas ned innan servern stänger......
Lyckades du? Hann du ladda ner både säsongerna?

DingoPictures2005