Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Wicked (2024)

Startat av gstone, 12 februari 2024 kl. 07:12:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 april 2025 kl. 23:09:30Kommer dom dubba del 2 eller kommer dom göra som Harry Potter ?
Med tanke på att det är en direkt fortsättning, så att de två filmerna snarare bör ses som en enda lång film - och mest troligt spelades in båda två vid samma tillfälle - så skulle jag bli förvånad om de inte kommer dubba del 2 till samma språk som del 1.

Det är ju inte jämförbart med Harry Potter, där varje film har en (någorlunda) avslutad handling och alla filmerna heller inte spelades in samtidigt.

Men jag betvivlar att dubbningsstudion ens formellt har fått uppdraget än, så än så länge är det väl bara Universal Pictures som kan veta med säkerhet. Men om vi säger så här: jag skulle gissa att Nicklas Berglund och Adam Gardelin redan har siktat in sig på att arbeta även med nästa film i serien...

gstone

Så kul att två av mina stora kärlekar i livet möts 🥹❤️❤️❤️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Man kan höra en bit av  Somewhere over the Rainbow in denna del av bakgrunden musiken 
https://open.spotify.com/track/7f7X7rtI5NwbffRvJQjrPh

gstone

Tomas "Totten" Strömberg är Glindas pappa

Daniel Hofverberg

gstone

Historielektions Soveren

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 17 mars 2025 kl. 18:47:10Man har inte bibehållit det etablerade namnet Den onda häxan Västan de kallar henne den onda häxan från väst i dubbningen.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2025 kl. 00:35:25Det var faktiskt så länge sedan jag läste boken att jag helt glömt bort vilka namn som används där... :-[

Vad används för namn i Christina Westmans översättning från 2011?
Hon kallas Västan även i Westmans översättning men ibland refererar hon också till henne bara som den onda häxan.
En kille som ångrar att han sov på lektionerna