Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röster ni föredrar i uppföljare (alternativt tillhörande serier eller andra sammanhang)

Startat av Disneyfantasten, 21 februari 2024 kl. 22:40:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Bli inte arg , men jag måste erkänna en sak .

Jag gillar Långbens nuvarande röst mer än Hans Lindgren  :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2024 kl. 19:36:02Bli inte arg , men jag måste erkänna en sak .

Johan Lindqvist menar du?

Jag gillar honom iallafall bättre än Jan Modin. (som gjorde rollen med start i Janne Långbens The Movie och gjorde även rollen i några sammanhang efteråt, innan han 1999 ersattes av nuvarande Johan Lindqvist som även gjorde rollen i uppföljaren En Extremt Långbent Film)

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2024 kl. 20:11:29Johan Lindqvist menar du?

Jag gillar honom iallafall bättre än Jan Modin. (som gjorde rollen med start i Janne Långbens The Movie och gjorde även rollen i några sammanhang efteråt, innan han 1999 ersattes av nuvarande Johan Lindqvist som även gjorde rollen i uppföljaren En Extremt Långbent Film)
Jan ver inte helt lyckade nej. ;D

Undrar om dom kunde hittat någon bättre vid den tidpunkten ???

gstone

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2024 kl. 20:26:38Ja

Orkar inte kolla upp hans namn ;D :-*
Var osäker på om det var Lundqvist eller Lindqvist därför nämnde jag honom inte vid namn ;D ;D

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 13 oktober 2024 kl. 19:36:02Bli inte arg , men jag måste erkänna en sak .

Det är inget fel med det, gstone. I slutändan är det trots allt sina egna åsikter som man har.

Ska jag erkänna något själv så har min favoritröst till Långben växlat mellan Johan Lindqvist och Hans Lindgren under årens gång. Numera skulle jag säga att jag tycker bäst om Hans då han fångade klumpigheten så bra, men Johan är en riktig god tvåa som också får fram röstkaraktären bra.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Jag kom på en till;

Alexander Lundberg tycker jag passar bättre till Christoffer Robin än Ulf Bergstrand som i och för sig är bra, men lät lite mörkare och lite äldre, sen tycker jag även att Niels Pettersson och Anton Nyman också passade rollen bättre.

Simon Axelsson

Vill minnas att jag tycker Jacob Ericksson passar bättre som svensk röst till Larry (Ben Stiller) i Natt på museet-filmerna än Jonas Malmsjö som ju dubbade honom i första filmen. 

Inget ont om Jonas, han är en jättebra skådis, men Jacob ligger något närmare Ben Stillers röst.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Disneyfantasten

Två tillägg;

- Magiska Spegeln, jag tycker Stephan Karlsén (som gjorde rollen i Hos Musse och de två lego-prinsess-specialfilmerna), Bo Maniette (som gjorde rollen i 2001-års DVD-bonusmaterial) och vem nu rösten i Bluray-bonusmaterialet var passar bättre än Georg Rydeberg som gjorde en bra tolkning men som var aningen ljusare än originalet samt högljudd och skör (antagligen för att han var med åren kommen när dubbningen gjordes), då dessa har bättre röstkaraktär

- Fazal i Aladdin, vet inte vem som gör rösten i filmen men tycker Tommy Nilsson som gjorde rollen i TV-serien passar bättre än Thomas Banestål som gjorde rollen i Jafars Återkomst, nu har ju karaktären bara en ynka replik i Jafars Återkomst så kanske inte riktigt rättvist att döma ut, men Tommy Nilssons insats är iallafall väldigt bra

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 15:18:49Två tillägg;

- Fazal i Aladdin, vet inte vem som gör rösten i filmen men tycker Tommy Nilsson som gjorde rollen i TV-serien passar bättre än Thomas Banestål som gjorde rollen i Jafars Återkomst, nu har ju karaktären bara en ynka replik i Jafars Återkomst så kanske inte riktigt rättvist att döma ut, men Tommy Nilssons insats är iallafall väldigt bra
Fazal har en replik i filmen Aladdin som görs av Micke "Svullo" Dubois.
Stort fan av Svullo's sketcher därav så kände jag också igen rösten när jag såg filmen nyligen.
Tänkte du kanske var intresserad av att veta🙂.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet Igår kl. 18:18:31Fazal har en replik i filmen Aladdin som görs av Micke "Svullo" Dubois.
Stort fan av Svullo's sketcher därav så kände jag också igen rösten när jag såg filmen nyligen.
Tänkte du kanske var intresserad av att veta🙂.
Tack för infon.

Då återstår vem som spelar Hakim i filmen, i serien är det Niclas Wahlgren och i Aladdin och Rövarnas Konung så är det Anders Öjebo.

Melonförsäljaren är jag inte säker på i filmen ännu, men i Jafars Återkomst är det iallafall Bertil Engh och i serien är det Steve Kratz.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 18:34:46Tack för infon.

Då återstår vem som spelar Hakim i filmen, i serien är det Niclas Wahlgren och i Aladdin och Rövarnas Konung så är det Anders Öjebo.

Melonförsäljaren är jag inte säker på i filmen ännu, men i Jafars Återkomst är det iallafall Bertil Engh och i serien är det Steve Kratz.
Inga problem glad att du uppskattade den🙂