Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Becky Richards regerar

Startat av MB, 22 februari 2024 kl. 01:12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Har någon på forumet Becky Richards regerar med den svenska dubbningen?

Daniel Hofverberg

Jag vet att jag har haft alla avsnitt, men jag kan inte svära på om de finns tillgängliga eller om de fanns på den skadade hårddisken som inte fungerar för närvarande.

Jag ska leta och kolla. :)

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2024 kl. 01:18:13Jag vet att jag har haft alla avsnitt, men jag kan inte svära på om de finns tillgängliga eller om de fanns på den skadade hårddisken som inte fungerar för närvarande.

Vilka är dom svenska rösterna?
- what.

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2024 kl. 01:18:13Jag vet att jag har haft alla avsnitt, men jag kan inte svära på om de finns tillgängliga eller om de fanns på den skadade hårddisken som inte fungerar för närvarande.

Om du hittar den kan du då ladda upp den på Internet Archive?

Zebastian

Har du hittat serien?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 17 mars 2024 kl. 20:16:16Har du hittat serien?
Jag har ärligt talat totalt glömt bort det här... :-[

Jag ska försöka komma ihåg att leta under de närmaste dagarna.

Will Siv

- what.

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 mars 2024 kl. 20:18:20Jag har ärligt talat totalt glömt bort det här... :-[

Jag ska försöka komma ihåg att leta under de närmaste dagarna.
Hur gick det med detta?

Will Siv

- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  6 januari 2025 kl. 20:59:05Det undrar jag också

@Daniel Hofverberg  ???
Ursäkta sent svar, jag glömde tydligen totalt bort Becky Rickards regerar. Jag har nu letat på hårddisken, och jag tror att jag har alla 26 avsnitten tillgängliga från SVT Play. En del filer är dock lite kryptiskt märkta (bland annat filer döpta till 2013-11-22, 2013-11-26 och liknande, som ju inte är så lätt att veta vilka avsnitt det motsvarar efter alla dessa år...), så jag måste gå igenom filerna ordentligt innan jag kan lova till 100%. :)

En del avsnitt verkar vara nedladdade från SVT Play 2013, och en del avsnitt 2015 - förmodligen är bådadera från den tiden då SVT Play hade uppskalad bild från SD-upplösning på de flesta produktioner, så att det sannolikt inte är äkta 720p.

Citat från: MB skrivet 22 februari 2024 kl. 11:43:17Om du hittar den kan du då ladda upp den på Internet Archive?
Jag måste gå igenom alla textningsfiler (för textningen för hörselskadade) och korrigera dessa, så att de är i normalt .SRT-format - då alla textningsfiler är i SVTs gamla .WSRT-format, som innebär att de lagt till en massa icke-kompatibla taggar (typ <32> för gul text, och så vidare), som gör att de flesta program inte kan visa textningen.

Men när jag gjort det samt gått igenom och märkt om filerna, så att jag ser att alla avsnitt finns där, så ska jag självklart ladda upp allt till Archive. :)

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 02:48:56Ursäkta sent svar, jag glömde tydligen totalt bort Becky Rickards regerar. Jag har nu letat på hårddisken, och jag tror att jag har alla 26 avsnitten tillgängliga från SVT Play. En del filer är dock lite kryptiskt märkta (bland annat filer döpta till 2013-11-22, 2013-11-26 och liknande, som ju inte är så lätt att veta vilka avsnitt det motsvarar efter alla dessa år...), så jag måste gå igenom filerna ordentligt innan jag kan lova till 100%. :)
Det borde väl vara i kronologisk ordning utifrån datumen
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  7 januari 2025 kl. 12:10:11Det borde väl vara i kronologisk ordning utifrån datumen
Det kan vi väl anta, men då vissa avsnitt är märkta med avsnittsnummer och vissa med sändningsdatum blir det ju svårare att lista ut...

Jag menar, ska "2013-11-22" vara före eller efter "Del 10"...?

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 januari 2025 kl. 12:21:20Det kan vi väl anta, men då vissa avsnitt är märkta med avsnittsnummer och vissa med sändningsdatum blir det ju svårare att lista ut...

Jag menar, ska "2013-11-22" vara före eller efter "Del 10"...?
Efter då det är del 12
https://smdb.kb.se/catalog/id/002965461/62

2013-11-26 borde vara del 13

https://smdb.kb.se/catalog/id/002968027/59