Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

PatoskyeIII

Den här är inte så ovanlig för filmen finns på DVD i Finland men nu när de har gjort en ny version så är den här obsolet. https://www.tradera.com/item/632316349

gstone

gstone

gstone

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:42:03Var uppmärksamma på att ni kan blir lurade...
Är det här rätt serie nummer ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:53:01Är det här rätt serie nummer ?
Ja det som står i annonsen är rätt men det behöver ju inte betyda att skivan faktiskt har det för det finns ju ingen bild på det nämligen.

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:42:03Var uppmärksamma på att ni kan blir lurade...
Hur menar du nu? Det är ju den vanliga utgåvan inte den med originaldubbningen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:53:01Är det här rätt serie nummer ?
Nej, det där serienumret tillhör nyupplagan med omdubbningen - upplagan med originaldubben ska ha en 2:a i slutet.

Har annonsen ändrats på sistone, eller...? För X36416.3 tillhör omdubbningen, och är man medveten om det lär man knappast bli lurad - skriver de ut att det är nyupplagan lär den ju liksom knappast innehålla originaldubben. För originaldubben är det rätta produktionsnumret X36416.2.

Jag tycker dock att de borde vara tydligare med det, för hur många har egentligen full koll på interna produktionsnummer...?

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 00:39:20https://www.tradera.com/item/302153/640332616/oliver-ganget-klassiker-nr-27-x36416-3
Den där annonsen gäller som sagt utgåvan med omdubben, och den är ju inte speciellt sällsynt - och heller knappast värd så mycket pengar...

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet 17 augusti 2024 kl. 02:15:11Hur menar du nu? Det är ju den vanliga utgåvan inte den med originaldubbningen
Det finns tydligen folk som gör egna brända skivor och säljer dem Scoobydoofan1 råkade ju ut för en falsk Oliver och Gänget skiva till exempel.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 augusti 2024 kl. 02:16:55Det finns tydligen folk som gör egna brända skivor och säljer dem Scoobydoofan1 råkade ju ut för en falsk Oliver och Gänget skiva till exempel.
Förvisso, men i så fall borde det gälla utgåvan med originaldubben - versionen med omdubben är ju inte speciellt unik eller sällsynt, så den lär det krylla av äkta DVD-exemplar av utan något behov av piratkopior...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 augusti 2024 kl. 02:20:17Förvisso, men i så fall borde det gälla utgåvan med originaldubben - versionen med omdubben är ju inte speciellt unik eller sällsynt, så den lär det krylla av äkta DVD-exemplar av utan något behov av piratkopior...
De som inte vet de exakta produktionsnumren kan ju ändå bli lurade. Jag tänkte dock i allmänhet att man ska vara uppmärksam när det gäller Oliver och Gänget utgåvorna då det har förekommit falska sådana. Jag märker dock att jag uttryckte mig klumpigt.

gstone