Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2025 kl. 02:13:15Det har tagits upp flera gånger här på forumet sedan tidigare, så det är redan känt. Om inte mitt minne sviker mig medverkade Carl-Gustaf Lindstedt bara i den första VHS-utgåvan med Teskedsgumman från Trefa Video, medan Birgitta Andersson även medverkade i den andra.

Sedan sändes serien på FilmNet som del av K-TV, och fick då helt andra röster - men med största sannolikhet ändå dubbad av Lasse Svensson, men då hos Eurotroll.

Därutöver har det även släppts senare VHS-utgåvor av andra distributörer, men på rak arm vet jag inte om dessa fick behålla TV-dubben eller om de har ännu en dubbning...?
Var det inte Carl-Gustaf som hade stora svårigheter med dubbning? Förklarar varför han bara medverkar på en utgåva

gstone

Citat från: MOA skrivet 16 september 2025 kl. 11:05:36Var det inte Carl-Gustaf som hade stora svårigheter med dubbning? Förklarar varför han bara medverkar på en utgåva
vem har sagt de ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: MOA skrivet 16 september 2025 kl. 11:05:36Var det inte Carl-Gustaf som hade stora svårigheter med dubbning? Förklarar varför han bara medverkar på en utgåva
Har någon här sett den dubbningen där han medverkar?