Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

TV-spel & konsoler

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 11:30:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tintin

Mer om NES till SNES-portar (går att spela på originalhårdvara).

https://www.youtube.com/watch?v=SR7GRBu8H6s

Haap

Vilken sorts TV spelar folk på angående retro konsoler (N64, SNES osv...) som inte direkt är lämpade för moderna tvn?
Använder ni CRT-TV som många rekommendera, men i så fall vilken?

Är det någon som har lite bättre koll på detta?

MOA

Nu börjar vi om igen:
Håller på att skapa en lista med Top 10 SNES spel & behöver 2 spel till för att få listan komplett. Spelar inte Lost Levels & tar mig inte förbi första leveln i Wild Guns. Super Ghosts n Goblins är knepigt & blir troligen brutalt svårt längre fram. Om ni kommer på 2 värdiga ersättare, svara på detta inlägg

Tintin

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2026 kl. 11:09:05Nu börjar vi om igen:
Håller på att skapa en lista med Top 10 SNES spel & behöver 2 spel till för att få listan komplett. Spelar inte Lost Levels & tar mig inte förbi första leveln i Wild Guns. Super Ghosts n Goblins är knepigt & blir troligen brutalt svårt längre fram. Om ni kommer på 2 värdiga ersättare, svara på detta inlägg
Congo's Caper och Joe & Mac kanske ? (av de som fanns med i videon).

Men tycker du borde ge Super Castlevania IV en chans (om du har möjlighet att ladda ned det till Switchen). Klassiskt spel och ett av de första som kom ut på SNES. Inte så svårt heller. Jag klarade på ett par dagar.

MOA

Citat från: Tintin skrivet 11 juli 2026 kl. 14:07:49Congo's Caper och Joe & Mac kanske ? (av de som fanns med i videon).

Men tycker du borde ge Super Castlevania IV en chans (om du har möjlighet att ladda ned det till Switchen). Klassiskt spel och ett av de första som kom ut på SNES. Inte så svårt heller. Jag klarade på ett par dagar.
Dom spelen har jag sett videor på, Super Castlevania IV är för närvarande ottillängligt på Switch så jag blir tvungen att hoppa över det spelet. Glöm inte att enbart föreslå spel som dyker upp i denna video:

https://www.youtube.com/watch?v=YEp9_LCeEHI

MOA

Congo's Caper var inte roligt & Joe & Mac kändes utdraget på vissa ställen. Undrar ni vilka spel som för närvarande finns med på listan om jag inte nämnt det tidigare? Måste finnas några spel jag kan klara av än dessa

moviefan

Har ni spelat Dragon´s Liar ? jag har spelat det på nintendo, det var rätt svårt minns jag. 

MOA

Citat från: moviefan skrivet 11 juli 2026 kl. 19:07:04Har ni spelat Dragon´s Liar ? jag har spelat det på nintendo, det var rätt svårt minns jag.
Finns inget spel på SNES med det namnet eller någon annan konsol som är nedladdad på Switchen

Benkt

Dragon's Lair heter det. Gjort av Don Bluth (Brisby och NIMHs hemlighet, Änglahund, Resan till Amerika etc) och var från början ett laserdisc-spel. 

MOA

Citat från: Benkt skrivet 11 juli 2026 kl. 21:12:56Dragon's Lair heter det. Gjort av Don Bluth (Brisby och NIMHs hemlighet, Änglahund, Resan till Amerika etc) och var från början ett laserdisc-spel.

På vilken Nintendo konsol släpptes det på? Hans enda spel eller?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2026 kl. 21:31:23På vilken Nintendo konsol släpptes det på? Hans enda spel eller?
Det var ursprungligen ett arkadspel, men fick även några portar/konverteringar till diverse konsoler (en del är dock bara "in-name only"). Han gjorde även en uppföljare till det samt ett annat spel i samma stil, Space Ace.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 11 juli 2026 kl. 21:46:55Det var ursprungligen ett arkadspel, men fick även några portar/konverteringar till diverse konsoler (en del är dock bara "in-name only"). Han gjorde även en uppföljare till det samt ett annat spel i samma stil, Space Ace.
Kan Lillefot något om SNES spel eller är du också för ung & letar som jag?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2026 kl. 22:02:19Kan Lillefot något om SNES spel eller är du också för ung & letar som jag?
Jag kan en del, men SNES är inget som jag aktivt fokuserar på. Här är det mer N64, PS1 och Gamecube som är i fokus.
Psykiska hälsan är sådär igen, så kommer troligen inte vara så aktiv ett tag.

Benkt

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2026 kl. 21:31:23På vilken Nintendo konsol släpptes det på? Hans enda spel eller?
Det finns till Game Boy, DS, NES, SNES och många andra system.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 11 juli 2026 kl. 22:20:45Jag kan en del, men SNES är inget som jag aktivt fokuserar på. Här är det mer N64, PS1 och Gamecube som är i fokus.
N64 kan jag också behöva hjälp med i framtiden men kan du något SNES spel vi inte nämnt ännu. Titta också på video för att se allt som är tillängligt