Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Rösterna i dessa serier, filmer

Startat av clash, 29 mars 2006 kl. 10:52:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Citat från: Mysan skrivet  6 oktober 2007 kl. 15:05:51
My little pony. kanske redan har nämts tidigare. Jag undrar hur som helst vem som dubbar till vad i följande filmer (KM): Paradisgården med avsnitten Spöket på paradisgården/ rymmblommorna  och till Skuggtjuven med avsnitten  rampljus /ve mig

vet (eler tror) Johanna Ljungberg-Megan
                    Lisa Tull- Molly
                    Monica ForsbergLickety Split (Pluma,Wind Whistler, Posey??)
                    Peter Wanngren-Blomma, krabba,Krang
                    Christel Körner-Buttons
                    Ulf Johansson- Zeb, Squirk, krabba, blomma-
                    Roger Storm-Spike
                    Robert Andersson-Danny
                    Turid Berheusson-Gusty
Gingerbread,Masqerade,Woebeyone,Baby Shady,Ribbon,Galaxy,Baby heart throb,mfl... ??? ??
Tycker snarare att Spike låter som Hans Gustafsson (jämför hans röst med Kvickrots i Darkwing Duck). I alla fall i "Spöket på Paradisgården. Det kan hända att Storm gjorde hans röst i andra avsnitt.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Citat från: Erika skrivet 29 mars 2006 kl. 11:12:09Stjärnsheriifen (även känd som Saber Rider): Fredrik Dolk, Beatrice Järås, Sture Ström och Olav F Andersen, om jag minns rätt.

Lönndörren (Trapdoor?): Jag vet inte vad det kan tänkas vara för dubbningsversion på video, men på TV har en version visats med bl. a Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad och Göran Forsmark (?) i rollerna.

Antz: Annelie Berg (;D), Andreas Nilsson, Johan Hedenberg, Dick Eriksson, Mikael Roupé, Steve Kratz m.fl.

De andra kan jag inte hjälpa dig med.
Även Adam Fietz är med i Antz.
Lönndörren. Vad är det för film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  3 november 2024 kl. 13:30:22Lönndörren. Vad är det för film?
Lönndörren är inte en film, utan en brittisk leranimerad TV-serie från 1986; The Trap Door i original:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trap_Door

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 november 2024 kl. 20:13:51Lönndörren är inte en film, utan en brittisk leranimerad TV-serie från 1986; The Trap Door i original:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trap_Door
Misstog mig kanske med en annan liknande titel. Den känner jag ju till såklart med Gunnar Ernblad som berättare. ::)