Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

JGF04 på Archive.org

Startat av Jonas9881, 24 april 2024 kl. 21:23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 april 2024 kl. 23:15:46Det verkar vara något fel med avsnitt 5 till 11
Har du testat att ladda ner dom?

Kan kolla upp det imorgon felet, och lösa det. Men undertiden kan du ju testa om det går att ladda ner avsnitten.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Zach66 skrivet 24 april 2024 kl. 21:35:02Inget som hör till dubbningar men såg att du hade några äldre Melodifestivalen 2002 och någon från 2003.
Har du resten från 2003 också så vore det mycket skoj om du lade upp dem, då detta var ett år jag helt missade att spela in pga utlandsvistelse.
En annan sak, hur såg förresten Bolibompa ut innan jag föddes? Annars kan jag uppleva 2010 igen om det finns. När Bolibompa var Bolibompa & inte 3D animerat lågbudget jox

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 24 april 2024 kl. 23:37:18En annan sak, hur såg förresten Bolibompa ut innan jag föddes? Annars kan jag uppleva 2010 igen om det finns. När Bolibompa var Bolibompa & inte 3D animerat lågbudget jox
Innan du föddes?

Ändå nämner du 2010. Då du verkar vara född 2004.

Men tänker du på när du var barn hur det såg ut då?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 april 2024 kl. 23:15:46Det verkar vara något fel med avsnitt 5 till 11
Tyvärr verkar dessa avsnitt plus 13 och 16 inte funka, ska kontakta personen jag fick dessa ifrån och se vad som är fel.

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 23:40:08Innan du föddes?

Ändå nämner du 2010. Då du verkar vara född 2004.

Men tänker du på när du var barn hur det såg ut då?
Yes för det finns nog inte på öppet arkiv & det var helt annorlunda från var det är idag

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 25 april 2024 kl. 11:21:36Yes för det finns nog inte på öppet arkiv & det var helt annorlunda från var det är idag
Vad jag minns så var det Morgonshowen som var det jag såg, och vi är ju födda samma år, så bör väl vara det du också såg.

Klädracet, tandborstning, kurragömma, med mera fanns det också i Morgonshowen.

Finns lite klipp på internet, även detta när det liknar....ja du ser nog själv på titeln.

https://www.youtube.com/watch?v=V3ukOoyMQzU&ab_channel=AleksanderNowak

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2024 kl. 11:37:16Vad jag minns så var det Morgonshowen som var det jag såg, och vi är ju födda samma år, så bör väl vara det du också såg.

Finns lite klipp på internet, även detta när det liknar....ja du ser nog själv på titeln.

Bolibompa gick på morgonen innan det gjordes om till Morgonshowen och de var nästan samma koncept så inte konstigt att blanda ihop.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2024 kl. 12:28:29Bolibompa gick på morgonen innan det gjordes om till Morgonshowen och de var nästan samma koncept så inte konstigt att blanda ihop.
Men vad jag minns så var ju detta intro med i Morgonshowen innan det skulle börja och det är väl från Bolibompa, men när SVT väljer olika koncept hela tiden så blir man tokig på vad som är vad.

Men detta minns jag iallafall: https://www.youtube.com/watch?v=CAVoVagdWwk&ab_channel=SVTBarn
Och har nu fått ett svar angående avsnitten, och det är något fel på dessa men jag hoppas personen har dom någon annanstans, annars finns dessa inte bevarade. Så väldigt tur att Daniel har bevarat dessa ändå.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2024 kl. 12:39:49Men vad jag minns så var ju detta intro med i Morgonshowen innan det skulle börja och det är väl från Bolibompa, men när SVT väljer olika koncept hela tiden så blir man tokig på vad som är vad.

Men detta minns jag iallafall: https://www.youtube.com/watch?v=CAVoVagdWwk&ab_channel=SVTBarn
Du minns helt klart Bolibompa, Morgonshowen är mycket likt men kom senare som ersättning för Bolibompa på morgnarna.

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2024 kl. 11:37:16Vad jag minns så var det Morgonshowen som var det jag såg, och vi är ju födda samma år, så bör väl vara det du också såg.

Garnkuk LoL
Undrar vad som hände sen

Jonas9881

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 april 2024 kl. 12:39:49Och har nu fått ett svar angående avsnitten, och det är något fel på dessa men jag hoppas personen har dom någon annanstans, annars finns dessa inte bevarade. Så väldigt tur att Daniel har bevarat dessa ändå.
Av dessa avsnitt är det bara avsnitt 5 av Pakten som vore bra om den gick att få tag på - avsnitt 6 - 24 har @Anders M Olsson redan synkat till DRs logofria bildkälla, men avsnitt 1 - 5 hade tyvärr ljudbortfall på mina inspelningar. :(

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 april 2024 kl. 13:56:36Av dessa avsnitt är det bara avsnitt 5 av Pakten som vore bra om den gick att få tag på - avsnitt 6 - 24 har @Anders M Olsson redan synkat till DRs logofria bildkälla, men avsnitt 1 - 5 hade tyvärr ljudbortfall på mina inspelningar. :(
Inget jag märkte när jag kollade igenom den, så det är väl inte hela värden om det inte ens märks av någon som inte vet om det.

Men jag väntar på svar angående dessa avsnitt, men inte helt säkert att avsnitten finns. Får väl hålla tummarna.

Steffan Rudvall

Vi får hoppas att @Ovanliga dubbningar lyckas få fram de "saknade" avsnitt. 

@Jonas9881 kanske är det filtillägget som är fel på filerna? Så att det inte är MP4 filer egentligen men taggas som det och därför inte går att spela upp...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2024 kl. 15:01:53Vi får hoppas att @Ovanliga dubbningar lyckas få fram de "saknade" avsnitt.

@Jonas9881 kanske är det filtillägget som är fel på filerna? Så att det inte är MP4 filer egentligen men taggas som det och därför inte går att spela upp...
Menar du att jag ska byta filformat på dom, och isåfall till vad? Ts-filer?