Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

JGF04 på Archive.org

Startat av Jonas9881, 24 april 2024 kl. 21:23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  8 maj 2024 kl. 19:44:14Nu ser jag att alla avsnitten är uppladdade i bästa kvalitet :) Så nu kan jag se om den igen

https://archive.org/details/pakten-svensk-tal-alla-avsnitt/Pagten+-+s01e01+-+1.+episode+(2).mkv
Trevligt! Men @Jonas9881, kan du inte ta bort versionsnumret, d.v.s. siffran 2 inom parentes på några av filerna? Jag gissar att det måste ha lagts till i nerladdningen p.g.a. du redan hade filer med samma namn när du hämtade mina avsnitt från Dropbox.

Den första versionen var med Daniels delvis trasiga ljudspår, men den har aldrig spridits offentligt. Jag kan inte se någon anledning till att behålla versionsnumren på Archive. Det ser bara konstigt ut.

Jonas9881

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 maj 2024 kl. 11:10:49Trevligt! Men @Jonas9881, kan du inte ta bort versionsnumret, d.v.s. siffran 2 inom parentes på några av filerna? Jag gissar att det måste ha lagts till i nerladdningen p.g.a. du redan hade filer med samma namn när du hämtade mina avsnitt från Dropbox.

Den första versionen var med Daniels delvis trasiga ljudspår, men den har aldrig spridits offentligt. Jag kan inte se någon anledning till att behålla versionsnumren på Archive. Det ser bara konstigt ut.
Jag hade ju redan avsnitten så sade du att jag skulle ladda ner avsnitt 1-5, 18 och 24 igen då du hade förbättringar och då blev det en 2:a på slutet, men ska se om jag kan ändra det via Archive, och om det inte går så hinner jag inte ladda upp dom just nu igen då jag har fullt upp med andra uppladdningar.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 maj 2024 kl. 11:25:27Jag hade ju redan avsnitten så sade du att jag skulle ladda ner avsnitt 1-5, 18 och 24 igen då du hade förbättringar och då blev det en 2:a på slutet, men ska se om jag kan ändra det via Archive, och om det inte går så hinner jag inte ladda upp dom just nu igen då jag har fullt upp med andra uppladdningar.
Man kan byta namn på filer i samma meny som när man ska ta bort eller lägga till filer till en existerande uppladdning.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 11:27:28Man kan byta namn på filer i samma meny som när man ska ta bort eller lägga till filer till en existerande uppladdning.
Det verka ta 15 minuter att byta namn, då det är märkligt att dte ska ta så lång tid men förmodligen kommer det ändras inom en kvart.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Anders M Olsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 maj 2024 kl. 11:25:27Jag hade ju redan avsnitten så sade du att jag skulle ladda ner avsnitt 1-5, 18 och 24 igen då du hade förbättringar och då blev det en 2:a på slutet, men ska se om jag kan ändra det via Archive, och om det inte går så hinner jag inte ladda upp dom just nu igen då jag har fullt upp med andra uppladdningar.
Det var inte meningen att du skulle behålla de gamla trasiga. Men visst, jag borde kanske ha uttryckt mig tydligare... :)

Jonas9881

Citat från: Zach66 skrivet 24 april 2024 kl. 21:35:02Inget som hör till dubbningar men såg att du hade några äldre Melodifestivalen 2002 och någon från 2003.
Har du resten från 2003 också så vore det mycket skoj om du lade upp dem, då detta var ett år jag helt missade att spela in pga utlandsvistelse.
Så efter en månad senare så håller jag på att ladda upp avsnitten från 2003.

Den första kan du se här efter den är spelbar förstås: https://archive.org/details/melodifestivalen-genom-aren-deltavling-4-sundsvall

Har även gjort en lista på avsnitten från 2003 så man hittar dom lättare: https://archive.org/details/@jgf04/lists/4/melodifestivalen-2003

Baron von Nein Lederhosen

filip och fredrik boston tea party hade varit nice, det ända av deras TV: program som inte går att streama online :) 

Zach66

Citat från: Jonas9881 skrivet 30 maj 2024 kl. 14:39:14Så efter en månad senare så håller jag på att ladda upp avsnitten från 2003.

Den första kan du se här efter den är spelbar förstås: https://archive.org/details/melodifestivalen-genom-aren-deltavling-4-sundsvall

Har även gjort en lista på avsnitten från 2003 så man hittar dom lättare: https://archive.org/details/@jgf04/lists/4/melodifestivalen-2003
Tack så mycket. Det ska bli skojigt att se.  :) :)
Vad vore livet utan film?

Jonas9881

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet 30 maj 2024 kl. 15:33:15filip och fredrik boston tea party hade varit nice, det ända av deras TV: program som inte går att streama online :)
Den såg jag häromdagen att jag hade laddat upp, minns inte var. Men ska leta upp den till dig.

Jonas9881

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet 30 maj 2024 kl. 15:33:15filip och fredrik boston tea party hade varit nice, det ända av deras TV: program som inte går att streama online :)
Så det var lättare än vad jag trodde. Här har du första avsnittet och fler finns på min kanal: 
https://ia601209.us.archive.org/8/items/btp.s01e01/btp.repack.s01e05.xvid-ruvil.mp4

Jonas9881

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet 30 maj 2024 kl. 19:41:25du är verkligen kungen på archive. har du någon länk med alla avsnitt / eller strategi för att hitta alla?
Har inte laddat upp alla tydligen, var ganska längesedan jag laddade upp avsnitten. Men du hittar dom här: https://archive.org/details/btp.s01e01

Baron von Nein Lederhosen

Citat från: Jonas9881 skrivet 30 maj 2024 kl. 20:12:31Har inte laddat upp alla tydligen, var ganska längesedan jag laddade upp avsnitten. Men du hittar dom här: https://archive.org/details/btp.s01e01
👍👍👍
verkligen bra grejjer. sökte efter boston tea party i archive förut. men då kommer något helt annat ;) 

du får gärna ladda upp resten av avsnitten om du har.

Jonas9881

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet 30 maj 2024 kl. 20:57:08👍👍👍
verkligen bra grejjer. sökte efter boston tea party i archive förut. men då kommer något helt annat ;)

du får gärna ladda upp resten av avsnitten om du har.
Jag ska ha alla avsnitt liggandes. Men har akut behov att ladda upp annat som tar mer plats som är mer viktigt, så inte alls säkert att jag kommer lägga upp fler avsnitt innan typ 15-25 juni.

Jonas9881

Citat från: Baron von Nein Lederhosen skrivet 31 maj 2024 kl. 06:52:07ingen stress 👍

ibland tänker jag på hur du kan ha allt material ;)
Om man läggar all tid åt att ladda ner från framförallt SVT Play så får man tag på mycket som bara finns tillgängligt under en kort period. 

Tänker även ladda ner från TV4 Play sånt som endast finns där och kommer plockas bort ikväll.

Men märker att jag laddar ner mer än vad jag hinner ladda upp, så det känns inte jättebra.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"