Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

JGF04 på Archive.org

Startat av Jonas9881, 24 april 2024 kl. 21:23:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Nu har jag lagt ut Pakten, alla 24 avsnitt med svensk tal.
https://archive.org/details/pakten-svensk-tal

Något annat ni är intresserade över som jag ska lägga ut?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Tillbaka till framtiden  tecknad tv  serien på svenska
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Caspers första jul/Casper's First Christmas
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

James Bond Jr. vore trevligt ifall du har tillgång till den. Annars är det inte mycket jag vill begära, uppskattar ditt initiativ.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Zach66

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 21:23:42Nu har jag lagt ut Pakten, alla 24 avsnitt med svensk tal.

Inget som hör till dubbningar men såg att du hade några äldre Melodifestivalen 2002 och någon från 2003.
Har du resten från 2003 också så vore det mycket skoj om du lade upp dem, då detta var ett år jag helt missade att spela in pga utlandsvistelse.
Vad vore livet utan film?

Jonas9881

Citat från: Zach66 skrivet 24 april 2024 kl. 21:35:02Inget som hör till dubbningar men såg att du hade några äldre Melodifestivalen 2002 och någon från 2003.
Har du resten från 2003 också så vore det mycket skoj om du lade upp dem, då detta var ett år jag helt missade att spela in pga utlandsvistelse.
Ja, men dum som jag var så skrev jag inte vilket årtal då filerna bara är huller om buller på mina hårddiskar, men får dubbelkolla vilka avsnitt som är från 2003 och lägga ut det.

Kan även göra spellistor så det blir lättare för alla att bara välja lista till det som är intressant.
Som faktiskt är en bra funktion Archive har gjort nyligen.

Själv ska jag nog fråga dom en funktion så man kan byta URL efter man redan har publicerat en video, som jag har velat göra med väldigt många, så bör gå att fixa det kan jag tycka.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 24 april 2024 kl. 21:29:46James Bond Jr. vore trevligt ifall du har tillgång till den. Annars är det inte mycket jag vill begära, uppskattar ditt initiativ.
Hittade den, men det är från VHS så kvaliten är väl inte toppen, men bättre än inget tänker jag.

Fast inte helt komplett, några avsnitt saknas delar och även avsnitt 5 med flera saknas helt.

Lillefot

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 21:52:54Hittade den, men det är från VHS så kvaliten är väl inte toppen, men bättre än inget tänker jag.

Fast inte helt komplett, några avsnitt saknas delar och även avsnitt 5 med flera saknas helt.
Det är ok, lite är bättre än inget alls. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Jonas9881

Hittade även Kalle anka och hans vänner önskar god jul från 1958 originalsändingen.

Då den pratades om i detta ämne, inte om 1958-sändingen men det var denna jag fann i mitt arkiv.

Verkar som att Daniel lade ut en bit från sändingen från programmet Benjamin Syrsas jul från VHS, men tycker även sändingen som gick 1958 ska kunna ses av andra.

Kommer i veckan på kanalen.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 22:12:24Hittade även Kalle anka och hans vänner önskar god jul från 1958 originalsändingen.

Då den pratades om i detta ämne, inte om 1958-sändingen men det var denna jag fann i mitt arkiv.

Verkar som att Daniel lade ut en bit från sändingen från programmet Benjamin Syrsas jul från VHS, men tycker även sändingen som gick 1958 ska kunna ses av andra.

Kommer i veckan på kanalen.
Är du säker på att det är originalsändningen? Jag vet att en version som Daniel har satt ihop där han har försökt återskapa originalversionen har flutit runt på internet nämligen.

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 24 april 2024 kl. 22:14:46Är du säker på att det är originalsändningen? Jag vet att en version som Daniel har satt ihop där han har försökt återskapa originalversionen har flutit runt på internet nämligen.
Enligt uppgifter jag fått så är det original, men skulle du kunna länka Daniels version så får jag jämföra?

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 22:17:19Enligt uppgifter jag fått så är det original, men skulle du kunna länka Daniels version så får jag jämföra?
Det här är då en version som Daniel har gjort åt sig själv för en DVD han gjorde som på något sätt hamnat på internet.

https://archive.org/details/kalle-ankas-jul-1958

Jonas9881

Citat från: BPS skrivet 24 april 2024 kl. 22:22:42Det här är då en version som Daniel har gjort åt sig själv för en DVD han gjorde som på något sätt hamnat på internet.

https://archive.org/details/kalle-ankas-jul-1958
Min version har inbäddad svensk undertext och har en ikon som det står "Biofilmer".

Vad det syftar på vet jag inte, kanske har den visats på Bio eller har något haft roligt och lagt till det för skojs skul.
Men det andra alternativet är nog inte så troligt ändå.

Verkar vara just den då längden stämmer, men förstår inte varför någon skulle lägga ner tid att skapa undertext, då det verkar ha tagit jättelång tid att göra det.

BPS

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 22:33:46Min version har inbäddad svensk undertext och har en ikon som det står "Biofilmer".

Vad det syftar på vet jag inte, kanske har den visats på Bio eller har något haft roligt och lagt till det för skojs skul.
Men det andra alternativet är nog inte så troligt ändå.

Verkar vara just den då längden stämmer, men förstår inte varför någon skulle lägga ner tid att skapa undertext, då det verkar ha tagit jättelång tid att göra det.
Det skulle vara intressant att se versionen du har det här programmet har ju många versioner...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 24 april 2024 kl. 21:23:42Nu har jag lagt ut Pakten, alla 24 avsnitt med svensk tal.

Det verkar vara något fel med avsnitt 5 till 11