Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Söker svar på frågan

Startat av Jonas9881, 4 maj 2024 kl. 13:19:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 16:46:59Han till höger är faktiskt lik Martin Luuk men är Kristian Ståhlgren till höger eller vänster på bilden?
Kristian Ståhlgren är han närmast kameran.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2024 kl. 16:59:04Kristian Ståhlgren är han närmast kameran.
okej, såg nu att jag länkade fel hemsida från Archive, men denna verkar vara likadan artikel så känns som att texten är rakt av kopierad från den ena till den andra. Då kan man läsa denna istället utan att betala något.
https://www.hd.se/2006-04-03/kandisarnas-basta-extraknack
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 17:06:10okej, såg nu att jag länkade fel hemsida från Archive, men denna verkar vara likadan artikel så känns som att texten är rakt av kopierad från den ena till den andra. Då kan man läsa denna istället utan att betala något.
https://www.hd.se/2006-04-03/kandisarnas-basta-extraknack
Att den fanns i flera tidningar vet vi, det är ju ingen exklusiv artikel utan den är utförd av TT som ju är en nyhetsbyrå där tidningar kan hämta information ifrån.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2024 kl. 18:38:17Att den fanns i flera tidningar vet vi, det är ju ingen exklusiv artikel utan den är utförd av TT som ju är en nyhetsbyrå där tidningar kan hämta information ifrån.
Så man behöver inte fråga TT för att sno material från dom, utan det är helt fritt för alla att plocka material från TT?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Anders M Olsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 18:54:12Så man behöver inte fråga TT för att sno material från dom, utan det är helt fritt för alla att plocka material från TT?
Nej, tidningarna betalar för att få tillgång till TT:s material och publicera det. Materialet är inte gratis eller fritt.

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 18:54:12Så man behöver inte fråga TT för att sno material från dom, utan det är helt fritt för alla att plocka material från TT?
Det sa jag aldrig, som sagt är TT en nyhetsbyrå...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 maj 2024 kl. 19:02:15Det sa jag aldrig, som sagt är TT en nyhetsbyrå...
"kan hämta info ifrån" tolkar jag som att man bara kan hämta. Men det var inte riktigt så.

Man kan tolka saker utan att personer säger saker, och ibland kan det tolkas fel.

Anders M Olsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 29 maj 2024 kl. 19:09:42"kan hämta info ifrån" tolkar jag som att man bara kan hämta. Men det var inte riktigt så.

Man kan tolka saker utan att personer säger saker, och ibland kan det tolkas fel.
"...där tidningar kan hämta information ifrån." Det kan de göra därför att de har avtal med TT, och betalar för att få göra det.