Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rosa mannen

Startat av Jonas9881, 10 maj 2024 kl. 12:58:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Då jag inte vet om det redan finns en tråd angående honom så valde jag att skapa en tråd, och om någon behörig vill flytta denna till en redan existerande tråd om ämnet så kan ni göra det.

Och då många här har nämnt att Rosa mannen slänger tecknat då han själv inte kan lägga upp VHS som innehåller tecknat/animerat.

Och så kollade jag på en video han laddade upp, en livestream så nämnde han detta och det är ju så sjukt att han nämner det när han gör precis tvärtom det han säger.

Vet inte ens om någon gillar hans personlighet men jag har riktigt svårt för såna som honom, har frågat han några gånger och får bara otrevligheter från honom. Det är ju absolut inget försvar då han har mycket att göra, vi alla har brist på tid men bara för det ska man inte vara otrevlig som han är.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Kan inte säga att jag har följt honom särskilt mycket, och jag gillar som regel inte att prata illa om folk bakom deras rygg (på grund av hur jag fick uppleva det ett antal gånger under min uppväxt). Med det lilla jag fick höra om honom innan det tyckte jag dock att det han hade som mål var ambitiöst.

Att dock få höra nu att han slänger bort VHS-band som har tecknat på sig (om det nu skulle stämma), är verkligen inte roligt. Jag kan förstå hans resonemang om att "det kommer inte få ligga kvar" till viss del, för en del företag är onödigt aggressiva att få ner material trots att de själva inte ens låter folk betala för att titta på det.

Men om han själv inte vill lägga upp sånt, så är det minsta han kan göra i mina ögon åtminstone att sälja banden, eller ge bort de till antingen loppis eller någon som är intresserad (och som kanske själv vill ge det ett försök att lägga upp det). Att slänga banden bara så där, riskerar ju att döda chanser för att serier och dubbningar som troligen aldrig kommer se dagens ljus igen officiellt att någonsin bli tillgängliga.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Jovisst backstabbar vi honom nu men han är väldigt ironisk i det där citatet. Han blev sur på mig för att jag laddade upp Simpsons men originalvideon blev borttagen & jag kan säga att jag aldrig gillat honom från början

Jabberjaw

Jag har visserligen aldrig fått något vidare bra svar från just RosaMannen heller. Har försökt mail kontakt och YouTube och fått svar såsom "Har inte hittat något tecknat, men om jag hittar så försöker jag lägga upp". Men tror mycket hänger ihop med det som hänt faktiskt.

Skulle det komma fram att han aktivt delar med sig av material som tillhör Viaplay Group, så skulle dom garanterat stämt honom. Dels för att han är en väldigt offentlig person trots sitt alias. Men också för att dom varnat honom en gång tidigare när kanalen stängdes ner via YouTube Copyright Takedown. Om han personligen inte har någon vinning eller intresse i just tecknat. Varför då riskera att få miljonbelopp i böter, tänk er själva.

Att han däremot inte väljer att anonymt sälja vidare band eller skänka bort dom är dock lite konstigt kan jag tycka :-\

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 10 maj 2024 kl. 16:54:36Jovisst backstabbar vi honom nu men han är väldigt ironisk i det där citatet. Han blev sur på mig för att jag laddade upp Simpsons men originalvideon blev borttagen & jag kan säga att jag aldrig gillat honom från början
Sent svar.
Dock så tycker jag personligen att du gjorde fel när du la upp hans video utan att ge credit.
Han har som sagt digitaliserat den och lagt och bevarat något som annars hade gått förlorat.
Jag anser personligen att du bör skriva Credit to for preserving this.....

Jag la exempelvis ut en låt från Norska originaldubben av Snövit som en kompis hade rippat från en cd som av misstag innehöll låtar från originaldubben och då gav jag credit i beskrivningen.

Jag tycker RosaMannen är ett riktigt svin då jag vet att alla vhs:er med tecknat han får in slängs på soptippen.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 juni 2024 kl. 17:13:07Sent svar.
Dock så tycker jag personligen att du gjorde fel när du la upp hans video utan att ge credit.
Han har som sagt digitaliserat den och lagt och bevarat något som annars hade gått förlorat.
Jag anser personligen att du bör skriva Credit to for preserving this.....

Jag la exempelvis ut en låt från Norska originaldubben av Snövit som en kompis hade rippat från en cd som av misstag innehöll låtar från originaldubben och då gav jag credit i beskrivningen.

Jag tycker RosaMannen är ett riktigt svin då jag vet att alla vhs:er med tecknat han får in slängs på soptippen.
Jag gjorde det senare men visste inte först för att originalvideon blev borttagen, inte som den hemska nostalgiplagieraren

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 11 juni 2024 kl. 17:14:24Jag gjorde det senare men visste inte först för att originalvideon blev borttagen, inte som den hemska nostalgiplagieraren
Videon hittades på någon konstig rysk sida vi visste inte vem som ursprungligen digitaliserade avsnittet.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 11 juni 2024 kl. 17:14:24Jag gjorde det senare men visste inte först för att originalvideon blev borttagen, inte som den hemska nostalgiplagieraren
Ahh den idioten.
Hen har laddat ned skit från Disney+ och lagt ut.
Även andras yt videos och Internet archive uppladdningar.
Många av mina digitaliseringar har också blivit stulna av den dåren.

Fanns också någon dåre som hette VHS Nostalgi som digitaliserade vhs filmer och la ut.
Nu menar jag hela filmer som går att se lagligt och enkelt på typ Disney+, TV4, Netflix och liknande.
Exempelvis så la denna dåren ut, Fucking Åmål och Almost an Angel för att nämna 2 exempel.
Sedan så tänker jag vilket jävla meningslöst liv denna individ måste ha, med tanke på att denna idiot la ut hela filmer dagligen som hen digitaliserat från vhs så måste personen ifråga ha digitaliserat vhs filmer 24/7.

Det konstigaste var att denna kanalen låg uppe i typ 8 månader innan den blev borttagen.
Samma dag som kanalen blev borttagen så skapade dock denna dåre ett nytt konto hen gjorde samma sak på.
Detta kontot togs dock ned efter bara någon månad.

Ursäkta uttrycket tycker personligen bara att det som dessa 2 användare gjorde är så dumt att man knappt kan förstå det.
Det är också roligt att någon inte förstår hur dumt slöseri med tid det är.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2024 kl. 17:39:47Videon hittades på någon konstig rysk sida vi visste inte vem som ursprungligen digitaliserade avsnittet.
Rosa Mannens intro fanns dock med på den videon har jag för mig......

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2024 kl. 17:39:47Videon hittades på någon konstig rysk sida vi visste inte vem som ursprungligen digitaliserade avsnittet.
Ja det är det jag skriver
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 juni 2024 kl. 17:45:55Ahh den idioten.
Hen har laddat ned skit från Disney+ och lagt ut.
Även andras yt videos och Internet archive uppladdningar.
Många av mina digitaliseringar har också blivit stulna av den dåren.

Fanns också någon dåre som hette VHS Nostalgi som digitaliserade vhs filmer och la ut.
Nu menar jag hela filmer som går att se lagligt och enkelt på typ Disney+, TV4, Netflix och liknande.
Exempelvis så la denna dåren ut, Fucking Åmål och Almost an Angel för att nämna 2 exempel.
Sedan så tänker jag vilket jävla meningslöst liv denna individ måste ha, med tanke på att denna idiot la ut hela filmer dagligen som hen digitaliserat från vhs så måste personen ifråga ha digitaliserat vhs filmer 24/7.

Det konstigaste var att denna kanalen låg uppe i typ 8 månader innan den blev borttagen.
Samma dag som kanalen blev borttagen så skapade dock denna dåre ett nytt konto hen gjorde samma sak på.
Detta kontot togs dock ned efter bara någon månad.

Ursäkta uttrycket tycker personligen bara att det som dessa 2 användare gjorde är så dumt att man knappt kan förstå det.
Det är också roligt att någon inte förstår hur dumt slöseri med tid det är.
Nu heter kanalen SweNostalgiKanal & han kan plagiera av Rosa Mannen också så var på er vakt

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 maj 2024 kl. 12:58:43Då jag inte vet om det redan finns en tråd angående honom så valde jag att skapa en tråd, och om någon behörig vill flytta denna till en redan existerande tråd om ämnet så kan ni göra det.

Och då många här har nämnt att Rosa mannen slänger tecknat då han själv inte kan lägga upp VHS som innehåller tecknat/animerat.

Och så kollade jag på en video han laddade upp, en livestream så nämnde han detta och det är ju så sjukt att han nämner det när han gör precis tvärtom det han säger.

Vet inte ens om någon gillar hans personlighet men jag har riktigt svårt för såna som honom, har frågat han några gånger och får bara otrevligheter från honom. Det är ju absolut inget försvar då han har mycket att göra, vi alla har brist på tid men bara för det ska man inte vara otrevlig som han är.
Om flera skriver på hans livestream.

Tecknat är värt att spara, alla dubbningar finns inte att tillgå

Så kanske han förstår?

Måne

Slänger han VHS banden? Riktigt trist... Undrar vilken soptipp han besöker för att kasta dessa? :( 

MOA

Citat från: MoonFace skrivet  8 augusti 2024 kl. 10:32:05Slänger han VHS banden? Riktigt trist... Undrar vilken soptipp han besöker för att kasta dessa? :(
Soptipp för gamla VHS band, ibland slänger folk saker som funkar. Jag skulle bara kasta bort trasiga VHS band men Rosa Asshole Mannen har förstört sin karriär av detta, han förstörde allt

Måne

Citat från: MOA skrivet  8 augusti 2024 kl. 11:07:04Soptipp för gamla VHS band, ibland slänger folk saker som funkar. Jag skulle bara kasta bort trasiga VHS band men Rosa Asshole Mannen har förstört sin karriär av detta, han förstörde allt
Vänta så soptippar har container för bara "VHSer"? :o 

MOA

Citat från: MoonFace skrivet  8 augusti 2024 kl. 11:18:07Vänta så soptippar har container för bara "VHSer"? :o
Tror egentligen inte att den soptippen finns men dom kan hamna bland övrig elektronik. Hittar jag en bortslängd VHS som funkar tar jag med den hem