Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kärlekshistorien i filmer

Startat av moviefan, 11 maj 2024 kl. 13:16:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hur upplever ni kärlekshistorien i filmer ?

Jag tycker om många filmer som har en fin love story. I många filmer är den helt okej, och i en del är den i vägen. Jag gillar skarpt  Titanic, A Beautiful Mind, Mannen som kunde tala med hästar, Min bäste väns brölop mfl. Även i disneys filmer är kärlekshistorien mycket bra berättad. Även i en del action filmer är den bra berättad. 

Lillefot

Det varierar som du säger mycket, beroende på hur varje enskild film behandlar den.

Personligen är jag ett fan av den i Sam Raimis två första Spider-Man filmer (även om det får kanske lite mycket fokus i 2:an), samt i den första Amazing Spider-Man. De samspelar bra med hur Peter lär sig att handskas med sina krafter samt även hur de kommer i konflikt med hans alterego som New Yorks superhjälte.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

honestly.....

För mycket hetero och toxicity....... (i dom flesta)

Men min favorit film är väl en "romantic comedy" (och post-apokalyptiskt sci-fy rymd äventyr, social satir och nästan en stumfilm)
- what.

moviefan

Visst är det så att Titanic, blev en stor succé pga kärlekshistorien ?  Den hade väl inte blivit stor om den hade varit mer dokumentärisk ?