Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker efter Ensam Hemma Igen med svenska dubbningen

Startat av Bergman22, 12 maj 2024 kl. 11:33:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergman22

Hej!

Jag eftersöker Ensam hemma igen med den svenska dubbningen. Har läst mig till att den endast fanns på VHS-utgåvan och det är mer eller mindre omöjligt att hitta den.
Har sett att många av er här har lyckats bevara en hel del gamla klassiker med svenska röster, så därav undrar jag om det möjligtvis är någon som har Ensam hemma igen (Ensam hemma 3) med svenskt tal i digital version och som i så fall kan dela med sig av den? :)

Tack!

DingoPictures2005

Citat från: Bergman22 skrivet 12 maj 2024 kl. 11:33:59Hej!

Jag eftersöker Ensam hemma igen med den svenska dubbningen. Har läst mig till att den endast fanns på VHS-utgåvan och det är mer eller mindre omöjligt att hitta den.
Har sett att många av er här har lyckats bevara en hel del gamla klassiker med svenska röster, så därav undrar jag om det möjligtvis är någon som har Ensam hemma igen (Ensam hemma 3) med svenskt tal i digital version och som i så fall kan dela med sig av den? :)

Tack!
@salle Brukar ha det mesta🙂.

DingoPictures2005

Citat från: Bergman22 skrivet 12 maj 2024 kl. 13:42:17Tack så mycket för upplysningen!
Inga problem rekommenderar dig att skicka honom ett PM🙂

Daniel Hofverberg

Om inte annat, så är jag ganska säker på att jag ska ha VHS-utgåvan här hemma - men den är nog inte digitaliserad än; men kan försöka göra det när jag hinner. :)

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 14:29:10Om inte annat, så är jag ganska säker på att jag ska ha VHS-utgåvan här hemma - men den är nog inte digitaliserad än; men kan försöka göra det när jag hinner. :)
Det skulle uppskattas då jag aldrig har sett filmen med svensk tal.

Så det skulle jag verkligen vilja att du gör, men den är säkert hård upphovsrätt så frågan är hur den ska delas.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Bergman22

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 14:29:10Om inte annat, så är jag ganska säker på att jag ska ha VHS-utgåvan här hemma - men den är nog inte digitaliserad än; men kan försöka göra det när jag hinner. :)
Det skulle vara enormt uppskattat om så är fallet :) Tack så mycket på förhand!

Daniel Hofverberg

Citat från: Bergman22 skrivet 12 maj 2024 kl. 15:18:44Det skulle vara enormt uppskattat om så är fallet :) Tack så mycket på förhand!
Jag ska ta och leta bland min samling, och se om jag minns rätt att jag har VHS-filmen. :)

Bergman22

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 17:26:20Jag ska ta och leta bland min samling, och se om jag minns rätt att jag har VHS-filmen. :)
Superschysst! Håller tummarna för att den finns där :) 

Bergman22

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 maj 2024 kl. 17:26:20Jag ska ta och leta bland min samling, och se om jag minns rätt att jag har VHS-filmen. :)
Hej igen! Inget nytt om filmen? :) 
Hur lång tid tar det ungefär innan filmen är redo att delas? Om du nu har filmen i din ägo vill säga! Är bara nyfiken :) 

slapdash

Jag gjorde ett försök att synka det svenska ljudspåret från en gammal VHS-kopia med en bättre engelsk 1080p variant för ett tag sedan. Tyvärr var VHS-kopian inte i superbra skick men bättre än inget kanske.

https://archive.org/details/ensam.hemma.3

Tydligen väljer archive.org det engelska ljudspåret men det svenska finns om man hämtar mkv filen.

Elios

DingoPictures2005

Citat från: slapdash skrivet  7 juli 2024 kl. 12:26:44Jag gjorde ett försök att synka det svenska ljudspåret från en gammal VHS-kopia med en bättre engelsk 1080p variant för ett tag sedan. Tyvärr var VHS-kopian inte i superbra skick men bättre än inget kanske.

https://archive.org/details/ensam.hemma.3

Tydligen väljer archive.org det engelska ljudspåret men det svenska finns om man hämtar mkv filen.
Du kan använda MKV toolnixs.
@BPS fixade detta med Peter Pan & Pongo som jag grävde upp från Darkweb.

Polpol

Hej! Tyvärr har archive.org tagit bort filmen. Går det att dela på nåt sätt?
Vore ytterst tacksam