Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Stora filer på Archive

Startat av Jonas9881, 13 maj 2024 kl. 12:18:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Jag letar efter en zip-fil eller iallafall en komprimerad fil som var runt 1.2TB om jag minns rätt. Kan faktiskt också ha varit PB (Petabyte).

Är det några stora filer ni kan hitta isåfall kan ni länka det här.

Jag hittar inte längre den filen men om jag gör det så såklart länkar jag det här.

Man kan tyvärr inte sortera i storleksordning, men ska nog skicka ett mail till hemsidan och tycker själv att det bör gå att lägga till en sådan funktion, bör inte vara så svårt för en programmerare.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 13 maj 2024 kl. 12:18:25Jag letar efter en zip-fil eller iallafall en komprimerad fil som var runt 1.2TB om jag minns rätt. Kan faktiskt också ha varit PB (Petabyte).

Är det några stora filer ni kan hitta isåfall kan ni länka det här.

Jag hittar inte längre den filen men om jag gör det så såklart länkar jag det här.

Man kan tyvärr inte sortera i storleksordning, men ska nog skicka ett mail till hemsidan och tycker själv att det bör gå att lägga till en sådan funktion, bör inte vara så svårt för en programmerare.
Så det är en specifik fil du söker?

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2024 kl. 12:25:16Så det är en specifik fil du söker?
Ja precis, men även andra stora filer då jag tycker det är fascinerande att någon lyckas ladda upp över 1TB när jag själv jag problem att ladda upp ibland enbart 6GB.

Det händer inte längre men förut så bara avbröts uppladdningen och man fick börja om, men det verkar vara löst iallafall just nu.

Jag skickade just ett mail och får se vad dom svarar angående en sådan funktion.

Jag minns att det iallafall var titlar i beskrivningen med tjock text. Men tyvärr hitatr jag den inte längre.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Jga hittade kanske inga stora filer, men en kanal som har lagt ut just nu 792,739 videos och hittade det via denna videon https://archive.org/details/youtube-NW2dHA5vIO4 och tyckte detta passade in i ämnet då antalet videos av kontot är sjukt mycket. Så själv tror jag det är flera som laddar upp på kontot då det är omöjligt för 1 person att ladda upp allt det här.

Först trodde jag att detta konto var störst med 179 904 videos: https://archive.org/details/@sotif1, men där hade jag fel även afst båda är stora.