Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

King Kong (1933)

Startat av doctormirabilis, 17 maj 2024 kl. 12:38:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

doctormirabilis

Är den gamla King Kong någonsin dubbad till svenska? Finns ju med svensk text iaf, på somliga utgåvor. 

Steffan Rudvall

Citat från: doctormirabilis skrivet 17 maj 2024 kl. 12:38:59Är den gamla King Kong någonsin dubbad till svenska? Finns ju med svensk text iaf, på somliga utgåvor.
King Kong har inte dubbats.

doctormirabilis

Snabbt och tydligt svar. Tack. Det ante mig.

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 maj 2024 kl. 13:26:42Ante? Dante? Va?
Det ante mig är ett utryck som betyder "Jag anade det"

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 maj 2024 kl. 13:36:20Det ante mig är ett utryck som betyder "Jag anade det"
Måste vara väldigt gammaldags, har aldrig hört någon använda det

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 17 maj 2024 kl. 14:42:09Måste vara väldigt gammaldags, har aldrig hört någon använda det
Väldigt gammaldags är en överdrift men det är nog inget den yngre generationen säger.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 17 maj 2024 kl. 14:42:09Måste vara väldigt gammaldags, har aldrig hört någon använda det
Medan jag hör folk använda uttrycket nästintill dagligen, oavsett ålder...
(Men de allra yngsta kanske inte brukar använda begreppet, det har jag faktiskt inte reflekterat över)

gstone

Den här filmen har dock dubbats 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"