Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Home Sweet Rome

Startat av Disneyfantasten, 10 juni 2024 kl. 15:14:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Första avsnittet sändes på Sommarlov idag, än så länge en riktigt välgjord serie enligt mig...

Kände knappt igen något namn i rollistan;

Svenska röster

Viva Östervall Lyngbrant
Sora Elding
Nathalie Merchant
Luigi Bagnato
Krister Kern
Elias Borgogni
Vivien Searcy
Gabriella Ferrato
m.fl.

Översättning
Robert Cronholt

Dubbproduktion
Eurotroll AB för SVT International

Den enda i rollistan jag känner igen är Viva Östervall Lyngbrant då jag sett henne angiven i bl.a. Trassel SerienMary Poppins Kommer Tillbaka, Toy Story 4, Frost 2, Själen, LucaRöd, m.fl., nu har jag inte stenkoll på hennes röst, men gissningsvis dubbar hon huvudrollen Lucy med tanke på att hon står angiven högst upp...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2024 kl. 15:14:09Första avsnittet sändes på Sommarlov idag, än så länge en riktigt välgjord serie enligt mig...

Svenska röster

Viva Östervall Lyngbrant
Sora Elding
Nathalie Merchant
Luigi Bagnato
Krister Kern
Elias Borgogni
Vivien Searcy
Gabriella Ferrato
m.fl.

Översättning
Robert Cronholt

Dubbproduktion

Den enda i rollistan jag känner igen är Viva Östervall Lyngbrant då jag sett henne angiven i bl.a. Trassel Serien, Mary Poppins Kommer Tillbaka, Toy Story 4, Frost 2, Själen, Luca, Röd, m.fl., nu har jag inte stenkoll på hennes röst, men gissningsvis dubbar hon huvudrollen Lucy med tanke på att hon står angiven högst upp...
Undra om Luigi kan passa som Luigi, tror att du gjorde collage på Viva

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 juni 2024 kl. 15:24:24Undra om Luigi kan passa som Luigi, tror att du gjorde collage på Viva
Luigi passar inte som Luigi då Luigi antagligen är ett barn.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 16:08:20Luigi passar inte som Luigi då Luigi antagligen är ett barn.
Rätt okända barnskådespelare då

Daniel Hofverberg

Jag har inte hunnit se dagens Sommarlov än, men jag ska kontakta Eurotroll och försöka få fram en ordentlig creditlista till Home Sweet Rome. :)

Det känns ju hopplöst att försöka lista ut vem som spelar vem, då merparten av de crediterade är relativt okända. Viva Östervall Lyngbrant känner man ju väl till, och Sora Elding har jag sett på flera creditlistor men är osäker på hur hon låter - de övriga listade har jag nog inte ens hört talats om på rak arm (eller så har jag det men glömt bort i nuvarande sjukliga tillstånd)...

Lennartsson

Serien finns på Yle men går bara att se i Finland kanske det finns en finlandsvensk dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 11 juni 2024 kl. 19:12:00Serien finns på Yle men går bara att se i Finland kanske det finns en finlandsvensk dubbning?
Den verkar inte vara dubbad alls på Yle det enda som finns är finsk och svensk text.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2024 kl. 15:14:09Första avsnittet sändes på Sommarlov idag, än så länge en riktigt välgjord serie enligt mig...

Svenska röster

Viva Östervall Lyngbrant
Sora Elding
Nathalie Merchant
Luigi Bagnato
Krister Kern
Elias Borgogni
Vivien Searcy
Gabriella Ferrato
m.fl.

Översättning
Robert Cronholt

Dubbproduktion

Den enda i rollistan jag känner igen är Viva Östervall Lyngbrant då jag sett henne angiven i bl.a. Trassel Serien, Mary Poppins Kommer Tillbaka, Toy Story 4, Frost 2, Själen, Luca, Röd, m.fl., nu har jag inte stenkoll på hennes röst, men gissningsvis dubbar hon huvudrollen Lucy med tanke på att hon står angiven högst upp...
Det här är vad jag tror efter att ha sett första avsnittet.

Lucy - Viva Östervall Lyngbrant

Kyla - Sora Elding

Francesca - Nathalie Merchant

Pappa - Krister Kern

Historielektions Soveren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2024 kl. 19:55:00Det här är vad jag tror efter att ha sett första avsnittet.

Lucy - Viva Östervall Lyngbrant

Kyla - Sora Elding

Francesca - Nathalie Merchant

Pappa - Krister Kern
Hur säkert är detta?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 24 juni 2024 kl. 23:05:28Hur säkert är detta?
Inte stensäkert, men i alla fall att Kyla spelas av Sora Elding är jag säker på då det tydligt hörs att det är hon det blir ju svårare med andra karaktärer som bryter.

Adam Larsson

Dubbar inte våra grannländer live action? Den här serien finns både på Yle Areena och på NRK TV men bara i originalversionen utan dubbningar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 augusti 2024 kl. 14:39:02Dubbar inte våra grannländer live action? Den här serien finns både på Yle Areena och på NRK TV men bara i originalversionen utan dubbningar.
Norge och Danmark dubbar mycket live-action riktat till ungdomar, ungefär i samma utsträckning som i Sverige. Finland däremot är mycket sparsam med dubbning av live-action (och till viss del även animerat), och dubbar mest bara program riktat till yngre barn - så inte helt olikt hur läget var i Sverige före 2007, innan "dubbningsboomen" började här...

Så att YLE Arenan inte har dubbat Home Sweet Rome är inte det minsta förvånande, men däremot är det lite förvånansvärt om inte NRK har gjort det - själv hittar jag dock inte åt serien alls på NRK TV, men jag kanske letar dåligt eller står den under någon annan titel...?

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 augusti 2024 kl. 18:22:08Norge och Danmark dubbar mycket live-action riktat till ungdomar, ungefär i samma utsträckning som i Sverige. Finland däremot är mycket sparsam med dubbning av live-action (och till viss del även animerat), och dubbar mest bara program riktat till yngre barn - så inte helt olikt hur läget var i Sverige före 2007, innan "dubbningsboomen" började här...

Så att YLE Arenan inte har dubbat Home Sweet Rome är inte det minsta förvånande, men däremot är det lite förvånansvärt om inte NRK har gjort det - själv hittar jag dock inte åt serien alls på NRK TV, men jag kanske letar dåligt eller står den under någon annan titel...?
Den heter Lucy i Roma på norska.

MB

I sista avsnittet har man likt alla andra avsnitt inte dubbat sången. Det är inte direkt lyckat att ha odubbad sång när sången flertalet gånger svarar på/refererar till dialogen mycket konstigt val...

Dubintrested

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 augusti 2024 kl. 18:55:19Den heter Lucy i Roma på norska.
Norrmännen missar ju helt vitsen med titeln Var det för svårt för norrmännen att förstå att Home Sweet Rome är en ordlek med Home Sweet Home?