Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Batman möter mörkrets hämnare

Startat av Marcusen, 12 juli 2024 kl. 02:31:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 juli 2024 kl. 20:11:26Har funderat lite och kanske någon kan fråga Mattias Knave eller Steve Kratz om var den är inspelad. Känns som om de har ganska bra koll på vad de har dubbat.
Jag har haft en del kontakt med Mattias Knave, så jag kan fråga honom om han kommer ihåg var filmen är inspelad samt regissör och översättare. Jag kan göra ett försök med Steve Kratz också, men han har inte alltid svarat på mina förfrågningar.

Om den nu är gjord hos Videobolaget är väl regissören knappast någon överraskning, men det är ju mer en kvalificerad gissning än något vi kan ta för givet...

Historielektions Soveren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2024 kl. 20:16:40Jag har haft en del kontakt med Mattias Knave, så jag kan fråga honom om han kommer ihåg var filmen är inspelad samt regissör och översättare. Jag kan göra ett försök med Steve Kratz också, men han har inte alltid svarat på mina förfrågningar.

Om den nu är gjord hos Videobolaget är väl regissören knappast någon överraskning, men det är ju mer en kvalificerad gissning än något vi kan ta för givet...
Kan du inte passa på att fråga Mattias om den nya dubbningen av TNBA?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2024 kl. 20:16:40Jag har haft en del kontakt med Mattias Knave, så jag kan fråga honom om han kommer ihåg var filmen är inspelad samt regissör och översättare. Jag kan göra ett försök med Steve Kratz också, men han har inte alltid svarat på mina förfrågningar.

Översättare kan bli det svåra, borde stått med i manus. Fast vem kommer ihåg sånt efter 30 år...

Ett alternativ är (om det är en produktion från Videobolaget) Stage & Screen Production AB som översatte en hel del åt dem. Men vad som hände med det företaget är ett mysterium i sig.

Erika

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 juli 2024 kl. 20:29:54Översättare kan bli det svåra, borde stått med i manus. Fast vem kommer ihåg sånt efter 30 år...
Ja, precis. Det jag vet från Kit Sundqvist är att han sagt att de oftast anlitade Gunnar Ernblad som översättare, men inte alltid.

Citat från: Erika skrivet 14 juli 2024 kl. 20:31:04Tror hen syftar på The New Batman Adventures.
Ah! Så långt tänkte jag inte...

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2024 kl. 20:32:40Ja, precis. Det jag vet från Kit Sundqvist är att han sagt att de oftast anlitade Gunnar Ernblad som översättare, men inte alltid.
Någon kontakt med Olav F Andersen han översatte mycket för Videobolaget.