Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Aladdin (Bevanfield Film)

Startat av gstone, 13 juli 2024 kl. 15:48:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 17:43:20Håkan Mohede
Anja Schmidt
Kenneth Milldoff
Dan Bratt
Tack, då ska jag fråga Håkan om han kommer ihåg dubbningsstudio, regissör och översättare. Det känns väl inte som en alltför vågad gissning att det sannolikt var han som regisserade...

Vilken film är egentligen det här? Finns det någon IMDb-länk? Bara för att inte blanda ihop med alla andra femtioelva filmversioner...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 20:31:21Tack, då ska jag fråga Håkan om han kommer ihåg dubbningsstudio, regissör och översättare. Det känns väl inte som en alltför vågad gissning att det sannolikt var han som regisserade...

Vilken film är egentligen det här? Finns det någon IMDb-länk? Bara för att inte blanda ihop med alla andra femtioelva filmversioner...
https://m.imdb.com/title/tt0487010/?ref_=ext_shr_lnk

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 20:31:21Tack, då ska jag fråga Håkan om han kommer ihåg dubbningsstudio, regissör och översättare. Det känns väl inte som en alltför vågad gissning att det sannolikt var han som regisserade...

Kan du fråga vem som spelade vem med ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

MOA

Låt oss utnyttja Håkans minne igen!

Will Siv

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 17:43:20Håkan Mohede
Anja Schmidt
Kenneth Milldoff
Dan Bratt

ja sa det först!
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: Will Siv skrivet 13 juli 2024 kl. 21:45:07ja sa det först!
Hm, jag trodde jag tog bort mitt inlägg, mycket märkligt...
Förstås så såg jag att mitt svar kom för sent, så det blev ju tårta på tårta helt klart.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 22:29:19Förstås så såg jag att mitt svar kom för sent, så det blev ju tårta på tårta helt klart.
Bekräftelse från mer än ett håll är väl aldrig fel - åtminstone jag litar mer på uppgifter om två personer är överens. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 22:31:36Bekräftelse från mer än ett håll är väl aldrig fel - åtminstone jag litar mer på uppgifter om två personer är överens. :)
Det är faktiskt helt rätt och riktigt. :D

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 20:45:40Kan du fråga vem som spelade vem med ?
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 20:50:59Självklart. :)
Fast det är jätte enkelt att identifiera dom större rollerna.
- what.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 18:21:15Bevanfield Films skönheten och odjuret har också dubbats

https://vimeo.com/277420758
Går ifrån ämnet lite men när filmen (från samma bolag) ändå är uppe på tapeten. 

Svenska röster:
Louise Raeder
Sture Ström
Johan Hedenberg
Steve Kratz
Maria Franceschi

Sannolikt inspelad vid Videobolaget, Solna.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 22:53:31Går ifrån ämnet lite men när filmen (från samma bolag) ändå är uppe på tapeten. 

Svenska röster:
Louise Raeder
Sture Ström
Johan Hedenberg
Steve Kratz
Maria Franceschi

I en annan tråd står det vem som spelar vem( med några undantag)

Erika

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 23:09:56I en annan tråd står det vem som spelar vem( med några undantag)
Japp, och nu vet vi vem som spelar bl. a. Madame Bonbec. Enormt stort tack till Oscar Isaksson! :)

gstone

Citat från: Erika skrivet 13 juli 2024 kl. 23:18:20Japp, och nu vet vi vem som spelar bl. a. Madame Bonbec. Enormt stort tack till Oscar Isaksson! :)
Underbara Oscar 😀❤️❤️❤️🙏🙏❗️

Will Siv

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 13 juli 2024 kl. 22:53:31Går ifrån ämnet lite men när filmen (från samma bolag) ändå är uppe på tapeten. 

Svenska röster:
Louise Raeder
Sture Ström
Johan Hedenberg
Steve Kratz
Maria Franceschi

är inte Annica Smedius också med  ???
- what.