Josefin

Författare Ämne: PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna  (läst 66476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sjobbe

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: PROJEKT: Rädda 80-tals-serierna och de svenska dubbningarna
« Svar #165 skrivet: 5 juli 2020 kl. 22:06:59 »
Uppdatering:

Har matat på i dessa Covid-tider med ThunderCats. 47st avsnitt synkade och jag trodde jag faktiskt va klar när det uppdagas att det finns 65st avsnitt! :-\
Så nästan klar!  :)  Har ni några avsnitt så hör av er nu medans jag har ångan uppe. Tanken va att hinna klart i sommar så man kan uppleva sommarlovsmorgon med Thundercats som det va på TV4  ;D

Utloggad mirshafie

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #166 skrivet: 21 augusti 2020 kl. 04:05:58 »
Alltså Sjobbe. Jag ligger vaken och tänker på Thundercats. Söker i internets alla vrår, hittar hit, läser hela tråden. Och så slutar det med att du på riktigt sitter och synkar svenskt tal till bild i dvd-kvalitet i coronatider??

Du och alla andra som bidragit till detta är hjältar! Skriv ett meddelande om jag kan hjälpa till med någonting så här på slutet. Har inte pysslat så mycket med videokomprimering men fattar principen. Kommer försöka logga in här regelbundet och kolla hur det går för dig/er.

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 357
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #167 skrivet: 23 augusti 2020 kl. 17:29:20 »
Uppdatering:

Har matat på i dessa Covid-tider med ThunderCats. 47st avsnitt synkade och jag trodde jag faktiskt va klar när det uppdagas att det finns 65st avsnitt! :-\
Så nästan klar!  :)  Har ni några avsnitt så hör av er nu medans jag har ångan uppe. Tanken va att hinna klart i sommar så man kan uppleva sommarlovsmorgon med Thundercats som det va på TV4  ;D
Skönt att du är nästan klart led thundercats serien. Vilka andra serier synkar du efter thundercats?

Gäst

• Gäst
« Svar #168 skrivet: 20 september 2020 kl. 00:44:31 »
Hej! Angående hyrversionerna av candy-candy så innehåller de alltid flera minuter långa reklamfilmer i början. De gör reklam för andra liknande serier som man också kunde hyra. Det kanske är det som är skillnaden..

Utloggad centurn

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #169 skrivet: 22 september 2020 kl. 17:01:47 »
Så imponerad av arbetet ni gör på egen tid med egna pengar för bevarandet av detta arv som inga svenska distributörer verkar vilja lägga resurser på. För mig är detta lika uppskattat som SW Despecialized.

PK

• Gäst
« Svar #170 skrivet: 1 december 2020 kl. 10:35:20 »
Hur ser det ut med resten av Robotech? Ser att det ligger 7 filmer om Macross-serien ute, vet att det finns fler. Starkt jobbat med fixandet av de första 7.

Uppdatering:

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 357
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #171 skrivet: 14 december 2020 kl. 12:36:42 »
Så imponerad av arbetet ni gör på egen tid med egna pengar för bevarandet av detta arv som inga svenska distributörer verkar vilja lägga resurser på. För mig är detta lika uppskattat som SW Despecialized.
Varför lägger inte dom svenska bolagen pengar på att bevara dom? Låter helt korkat.

Utloggad Pixelklubben64

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
« Svar #172 skrivet: 1 januari 2021 kl. 06:51:17 »
Tack för hjälpen med Robotech! Så här blev avsnittet av podcasten: https://videospelsklubben.se/pixelklubben-64-105-minns-du-forsta-gangen-den-om-robotech-och-macross/

Förresten, hur många svenskdubbade avsnitt av DRAKAR OCH DEMONER finns det? Har sett avsnittet som lades upp i september tre gånger nu  ;D

Inloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 779
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #173 skrivet: 1 januari 2021 kl. 08:15:18 »
Förresten, hur många svenskdubbade avsnitt av DRAKAR OCH DEMONER finns det? Har sett avsnittet som lades upp i september tre gånger nu  ;D

Jag har själv försökt undersöka saken. Tror Trefa släppte (minst) två svenskdubbade vhs-volymer, och som verkar ha släppts som både hyr- och köpfilm - där hyrfilmsutgåvan verkar ha ett extra avsnitt. Jag skulle tro det finns omkring sex svenskdubbade avsnitt.

NM International släppte också några avsnitt på vhs, men denna utgåva är enbart svensktextad (om jag minns rätt...).

SF Succé har också visat tv-serien, men har ingen aning om den visades i svenskdubbad version.