Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmlåtar från animerade filmer

Startat av moviefan, 1 augusti 2024 kl. 09:15:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Brukar lyssna på underbara låtarna från Don Bluths filmer m.fl.  Dessa är så fina, och jag älskar att sjunga dem också. Har ni hört dessa ? De är bra på svenska också, Always come back to you är nog inte dubbad. 

Let me be your wings - Tummelisa 

Soon - Tummelisa 

Love Survives - Änglahund 

Always be with you - Änglahund 2

Always come back to you - Nötknäpparprinsen 

Now and Forever - Pingvinen och Lyckostenen 

MOA

Skapade också ett ämne om låtar från filmer som inte är Disney. I det ämnet skrev jag om titelmusiken i Asterix - Gallernas Hjälte, en riktig banger

moviefan

Även låtarna från Kampen om Kamelot är fina, de är finast på engelska.  Jag gillar skarpt Looking Through your eyes och On my fathers wings.  Svanprinsessan har fina låtar också. Min favorit är den på eftertexterna som heter Eternity.  

Lillefot

En del av låtarna från Landet för Längesedan-filmerna svänger ganska bra, så kan nämna mina favoriter från de alla.

2: Ägg, Ozzys skurksång. Plus att Jeff Bennett och Mattias Knave får verkligen visa sin sångröst här.

3: Står här tuff, herr Trehorns sång som beskriver honom bra.

4: Mormors visa, den finaste sången i filmen när mormor försöker trösta Lillefot när det ser ut som att hans morfar kommer dö. Skurksången Vem bryr sig om dig får dock en honorary mention då den gör något som inte ofta görs, nämligen att antagonisterna totalroastar varandra.

5: Alla, men speciellt Alltid där nästan bara för att den gör en fin callback till den första filmen.

6: Otur, mer på engelska då den svenska versionen inte behåller takten särskilt bra.

7: En oerhört viktig fågel, Pteranos sång. Den fångar hans personlighet på pricken.

8: Vår familj, den fångar vad en familj kan bestå av, samt Kvackis bekymran av att Tagg verkar lämna med de andra stegosaursarna.

9: Du är aldrig ensam här, överlag sett fin.

10: Vi finns alltid där för dig, för att Lillefots vänner försäkrar honom att vart han än går, försvinner aldrig vänskapen som de har.

11: Kryp och smådjur. Trots att den sammanfattar en del av problemen jag har med denna film, är det den jag gillar att lyssna på mest. Den andra har en fin premiss men är lite bland i jämförelse, och den sista har jag svårt att ta seriöst när Lillefots morfar börjar sjunga.

12: Alla, men Unik i sitt slag sticker ut med Guido som subjekt.

13: Du ska förstå, men mest för att det är den minst cringey jämfört med filmens två tidigare.

14: Mer eller mindre alla, men valet blir Söka ditt ljus eftersom Charlotte-Ardai Jennefors verkligen ger järnet i den. Att den sen har ett bra budskap är en bonus.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  2 augusti 2024 kl. 01:42:31En del av låtarna från Landet för Längesedan-svänger ganska bra, så kan nämna mina favoriter från de alla.

2: Ägg, Ozzys skurksång. Plus att Jeff Bennett och Mattias Knave får verkligen visa sin sångröst här.
Hur låter Mattias när han sjunger? Länka så att jag får höra om det går

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  2 augusti 2024 kl. 12:37:55Hur låter Mattias när han sjunger? Länka så att jag får höra om det går
Kanske som Billy Ray Cyrus  ;)
- what.

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  2 augusti 2024 kl. 12:37:55Hur låter Mattias när han sjunger? Länka så att jag får höra om det går
Gärna det:
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  2 augusti 2024 kl. 12:54:40Gärna det:
Hade jag hört det för 6 år sedan hade jag blivit galen, älskar Mattias så mycekt!