Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Den brittiska 4K blu Ryan kommer ha svenskt tal med :)

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 13 maj 2025 kl. 12:49:55Den brittiska 4K blu Ryan kommer ha svenskt tal med :)
Var har du hittat den bilden? Har du hittat någon webbutik som redan tar emot förhandsbeställningar?

Filmen finns för övrigt som digital hyr- och köpfilm fr.o.m. idag, till grovt ockerpris:
SF Anytime 209 kronor hyr, 279 kronor köp.
Amazon Prime Video och Apple TV 199 kronor hyr, 249 kronor köp.

Det bästa man kan göra är nog att lugna sig, så kommer filmen om någon månad på Disney+ utan extra kostnad.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 maj 2025 kl. 13:37:46Var har du hittat den bilden? Har du hittat någon webbutik som redan tar emot förhandsbeställningar?

Filmen finns för övrigt som digital hyr- och köpfilm fr.o.m. idag, till grovt ockerpris:

Det bästa man kan göra är nog att lugna sig, så kommer filmen om någon månad på Disney+ utan extra kostnad.
Jag ska svara på min egen fråga. Tydligen finns filmen att förbeställa på amazon.co.uk på DVD, Blu-ray och 4K UHD disc.
https://www.amazon.co.uk/dp/B0F7Y71BRH/
Releasedatum är satt till den 30 juni, så vi kan nog räkna med att även den svenska utgåvan kommer vid ungefär samma datum. Det betyder förmodligen också att den kommer att finnas "gratis" för abonnenter på Disney+ omkring en vecka tidigare, d.v.s. runt midsommar.

Både Blu-ray- och 4K-utgåvorna kommer tydligen att ha de nordiska språken, både talade och textade.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 maj 2025 kl. 13:37:46Var har du hittat den bilden? Har du hittat någon webbutik som redan tar emot förhandsbeställningar?

När det gäller Disney köpe4 jag helst på Blu Ray själv, men det är mitt liv /val :)

gstone

Snövit kommer på Blu Ray i Sverige med svensk tal  ;D

Så då allt som det ska 😁🥰

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2025 kl. 09:34:21Snövit kommer på Blu Ray i Sverige med svensk tal  ;D

Så då allt som det ska 😁🥰
Kollade just upp det på Ginza och det verkar som att Bluray-utgåvan ska komma den 26 maj och DVD-utgåvan ska komma 26 juni, undrar om det verkligen är så eller om man skrivit fel i hastigheten och menar att båda kommer släppas 26 juni.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 maj 2025 kl. 09:57:53Kollade just upp det på Ginza och det verkar som att Bluray-utgåvan ska komma den 26 maj och DVD-utgåvan ska komma 26 juni, undrar om det verkligen är så eller om man skrivit fel i hastigheten och menar att båda kommer släppas 26 juni.
Jag skulle nog sätta en slant på att det är fel, och att alla utgåvorna kommer den 26 juni. (4K UHD, Blu-ray och DVD.)

T.ex. anger platekompaniet.no den 26/6 för alla. De amerikanska utgåvorna släpps den 24 juni enligt amazon.com, de danska den 1 juli enligt gucca.dk och de brittiska den 30 juni enligt amazon.co.uk.

Det vore väldigt konstigt om de svenska utgåvorna på Blu-ray och 4K UHD skulle släppas en hel månad tidigare än i andra länder.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 maj 2025 kl. 10:40:51Jag skulle nog sätta en slant på att det är fel, och att alla utgåvorna kommer den 26 juni. (4K UHD, Blu-ray och DVD.)
Det håller jag med om, och med största sannolikhet lär filmen släppas på Disney+ minst en vecka innan DVD/Blu-Ray-releasen - allt för att ytterligare försöka slå spiken i kistan för fysiska medier...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 11:10:15- allt för att ytterligare försöka slå spiken i kistan för fysiska medier...
sig inte så :'( :'( :'( :'( :'(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2025 kl. 12:09:52sig inte så :'( :'( :'( :'( :'(
Jag tycker inte heller om det, men om en film både släpps som digital hyr- och köpfilm och dessutom hinner släppas via streamingtjänster innan den släpps fysiskt; så kan vi ju ana ungefär hur många som kommer att köpa filmen på DVD/Blu-Ray... :(

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 12:20:46Jag tycker inte heller om det, men om en film både släpps som digital hyr- och köpfilm och dessutom hinner släppas via streamingtjänster innan den släpps fysiskt; så kan vi ju ana ungefär hur många som kommer att köpa filmen på DVD/Blu-Ray... :(
Ja, tre personer - du, jag och @gstone! :)

Det rimliga och riktiga hade väl varit att efter biovisningarna först ge ut filmen på fysiska format, lite senare på digitala köp- och hyrtjänster och till sist på abonnemangstjänster som Disney+.

Men med det sagt tycker jag att det är hög tid att pensionera DVD-formatet. Blu-ray har snart funnits i 20 år, så folk har haft väldigt gott om tid på sig att uppgradera. Det borde inte längre vara nödvändigt att ge ut filmerna på både DVD och Blu-ray. Det borde inte heller behövas flera olika paketeringar av samma film. Om man slopar DVD och sänker priset på kombinationsutgåvan med UHD Disc och Blu-ray så har man täckt in så gott som alla behov.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 maj 2025 kl. 14:41:52Ja, tre personer - du, jag och @gstone! :)
Kanske några till också, men tyvärr knappast några stora mängder...

Citat från: Anders M Olsson skrivet 15 maj 2025 kl. 14:41:52Det rimliga och riktiga hade väl varit att efter biovisningarna först ge ut filmen på fysiska format, lite senare på digitala köp- och hyrtjänster och till sist på abonnemangstjänster som Disney+.

Men med det sagt tycker jag att det är hög tid att pensionera DVD-formatet. Blu-ray har snart funnits i 20 år, så folk har haft väldigt gott om tid på sig att uppgradera. Det borde inte längre vara nödvändigt att ge ut filmerna på både DVD och Blu-ray. Det borde inte heller behövas flera olika paketeringar av samma film. Om man slopar DVD och sänker priset på kombinationsutgåvan med UHD Disc och Blu-ray så har man täckt in så gott som alla behov.
Där håller jag fullständigt med, på båda punkter. De som fortfarande bara har DVD-spelare och inte har Blu-Ray-spelare lär nog vara försvinnande få idag; och de flesta som faktiskt har det använder förmodligen inte DVD-spelaren dagligdags utan använder streaming till 99%.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 maj 2025 kl. 09:57:53Kollade just upp det på Ginza och det verkar som att Bluray-utgåvan ska komma den 26 maj och DVD-utgåvan ska komma 26 juni, undrar om det verkligen är så eller om man skrivit fel i hastigheten och menar att båda kommer släppas 26 juni.
Mycket riktigt var datumet fel. Ginza har ändrat nu så att alla tre utgåvorna har releasedatum 26 juni.