Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Den här tråden börjar påminna lite om live action Mulan tråden. Kanske är dags att göra som med den och städa upp lite här?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 18:58:07Den här tråden börjar påminna lite om live action Mulan tråden. Kanske är dags att göra som med den och städa upp lite här?
Så den var den mest kontroversiella live action remaken innan Snövit? Tiden tog oss hit

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 24 februari 2025 kl. 19:01:29Så den var den mest kontroversiella live action remaken innan Snövit? Tiden tog oss hit
Tror inte filmen var så kontroversiell men tråden spårade ut riktigt rejält.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 18:58:07Den här tråden börjar påminna lite om live action Mulan tråden. Kanske är dags att göra som med den och städa upp lite här?
jag ska sluta parts om rasism i tråden

Nöjd då ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 19:05:38Tror inte filmen var så kontroversiell men tråden spårade ut riktigt rejält.
tråden spårar ur förr nog vägrar ge sig  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 20:13:32tråden spårar ur förr nog vägrar ge sig  :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Vad menar du? Det är ju du som skriver inlägg efter inlägg om samma sak

gstone

ALLT jag ville var att MOA skulle sluta posta skit om filmen( som hon inte ens set) !

Är det mitt fall att tråden spårar ut därför ?

Jag fattar inte hur ni resonera

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 20:15:00Vad menar du? Det är ju du som skriver inlägg efter inlägg om samma sak
Jag fattar inte alls hur ni tänker 😣

Jag förstå inte alls hur ni kan få det här till mitt fel

jag är så förivrad 😖

jag bad en person sluta posta skit , hon vägrar gång på gång , nu är det plöligt mitt fel ?

Inget av det här går ihop !😭😕

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 20:15:00Vad menar du? Det är ju du som skriver inlägg efter inlägg om samma sak
Jag är jätte glad och hypade över denna filmen sedan kommer Moa med en mass skit och hat hela tiden 

Hur kan det då möjligen vara mitt fel ?

Jag fattar inte alls😫😩😩🥺

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 20:19:19Jag fattar inte alls hur ni tänker 😣

Jag förstå inte alls hur ni kan få det här till mitt fel

jag är så förivrad 😖

jag bad en person sluta posta skit , hon vägrar gång på gång , nu är det plöligt mitt fel ?

Inget av det här går ihop !😭😕
Faktum kvarstår att du har postat mer inlägg än både MOA och Lilla My de uttryckte sina åsikter i ett eller två inlägg men du har skrivit åtminstone en hel sida med inlägg som svar.

Daniel Hofverberg

I det här fallet har ärligt talat båda parter gått för långt (både @gstone och @MOA) - man ska inte tycka till om en film innan man faktiskt har sett den (man kan uttrycka skepsis inför en film, men inte få det att låta som att man vet att filmen är bra eller dålig), och dessutom är det viktigt att motivera sina åsikter just för att undvika sådan här pajkastning.

Men man måste också respektera att alla har rätt till sin åsikt, och har också rätt att uttrycka sin åsikt - ingen har mer rätt eller fel än någon annan, och ska också bemöta andras åsikter med respekt. Man kanske inte håller med någon, eller rentav tycker att någon är helt ute och cyklar, men kan ändå undvika personangrepp och aggressiva påhopp mot personen ifråga; för att istället sakligt argumentera mot personens åsikter (med tyngdpunkten på sakligt).

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2025 kl. 20:55:09Men man måste också respektera att alla har rätt till sin åsikt, och har också rätt att uttrycka sin åsikt - ingen har mer rätt eller fel än någon annan, och ska också bemöta andras åsikter med respekt. Man kanske inte håller med någon, eller rentav tycker att någon är helt ute och cyklar, men kan ändå undvika personangrepp och aggressiva påhopp mot personen ifråga; för att istället sakligt argumentera mot personens åsikter (med tyngdpunkten på sakligt).
Hur kan jag bättra  mig ?

Du är ju en då chef på forumet :)

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 februari 2025 kl. 20:23:08Faktum kvarstår att du har postat mer inlägg än både MOA och Lilla My de uttryckte sina åsikter i ett eller två inlägg men du har skrivit åtminstone en hel sida med inlägg som svar.
ska jag ta bor dom flesta av dom ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 20:57:40Hur kan jag bättra  mig ?

Du är ju en då chef på forumet :)
En bra början är att respektera att alla tycker olika, och att inte bli aggressiv och komma med påhopp så fort som någon inte tycker lika som du.

Du kan bemöta andras åsikter med sakliga argument, men inte börja hoppa på folk och bli aggressiv bara för att de kommer med (för dig) extrema åsikter.

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2025 kl. 20:58:14ska jag ta bor dom flesta av dom ?
Jag tar och rensar i tråden och tar bort allt som spårat ut, efter att jag är säker på att alla berörda parter har hunnit läsa detta. :)

Lilla My

Citat från: E skrivet 24 februari 2025 kl. 15:52:09Håller med fullständigt👏🏻

Men sen Trump blev president igen så har det snackats mycket om att Disney ska sluta med det. Jag vet dock inte om det stämmer
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wgJ67A/disney-backar-fran-mangfalds-strategier
Har också hört det, men skulle gissa att det är mer damage control av Disney som vill vara presidenten till lags litegranna. Många företag ligger lite i standby just nu vad gäller mångfald etc., inte för att det är en het potatis i sig utan p.g.a dem Trump är och de val han håller på med som president. Men men, det är ett djupare ämne än enbart Snövit :)

Jag undrar lite spontant hur karaktären Snövit kommer presenteras i filmen. Alla prinsessor som de gjorts live-action filmer av hittills har varit färgstarka firecrackers som på något sätt alla har blivit urvattnade i olika nivåer i sina live action-counterparts (min åsikt alltså, ni behöver inte hålla med). Detta trots försök att "fixa" tjejerna med lite mer girl power och mer sånger. Men Disneys Snövit är en så himla speciell karaktär, väldigt 30-tal, väldigt näpen och naiv. Det är lite i hennes natur precis som att Ariel är bångstyrig, en bieffekt som finns med från orginal-sagorna.

... När jag ser trailern pendlar hon från att ha drag av vad som gör Snövit till en intressant karaktär, men så fort hon öppnar munnen hör jag bara samma halv-hesa moderna tjatter som alla moderna prinsessor tuggar. (Jag blir också påmind om varför Halle ändå gav mig LITE lycka under den fasansfulla Sjöjungfrun-filmen: Hon håller käft en stor del av filmen.)

Drottningen verkar fett mer spännande dock. Hoppas hon är en riktig ragata och behåller sin elakhet genom filmen!