Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

A Minecraft Movie.

Startat av Will Siv, 5 september 2024 kl. 09:02:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 april 2025 kl. 14:26:55Vilka är deras riktiga namn?
Efter en snabb googling verkar ufos riktiga namn vara David Nilsson, Matinbum vet jag dock inte.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:32:15Märkligt, så det är människor som lägger upp saker på YouTube...?

För mig är YouTube synonymt med att hitta åt äldre dubbade filmer och TV-serier, men jag är medveten om att det finns mer än så där... Men kopplingen till Minecraft har jag svårt att se, för det går väl inte att spela spel på YouTube...? ???
För det första, ja. De är så kallade YouTubers.

För det andra, nej, det går inte att spela spel YouTube. Det går dock att ladda upp videor där man spelar spel (gamingvideor), bland annat då Minecraft, vilket ufosxm och Matinbum har gjort vid flera tillfällen. Man kan även livestreama på YouTube, och då är väl gaming något av det populäraste att streama.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 april 2025 kl. 14:44:23För det första, ja. De är så kallade YouTubers.

För det andra, nej, det går inte att spela spel YouTube. Det går dock att ladda upp videor där man spelar spel (gamingvideor), bland annat då Minecraft, vilket ufosxm och Matinbum har gjort vid flera tillfällen. Man kan även livestreama på YouTube, och då är väl gaming något av det populäraste att streama.
Citat från: gstone skrivet  4 april 2025 kl. 14:38:40dom spelar spel på Youtube.

Dom är gamers
Nu kanske jag är gammal, men vad sjutton ger det att se någon annan spela spel...? Det lär väl vara lika tråkigt som när man på 1990-talet tittade bredvid syskon eller kompisar som spelade något spel, och man bara ville ta över spelkontrollen eller tangentbordet direkt...

Citat från: gstone skrivet  4 april 2025 kl. 14:41:09det finns folk som gjort karriär av att spela minecraft på Youtube
Gjort karriär...? Hur får man in pengar på det...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:19:55Ska det andra och tredje fetstilade föreställa namn...? ???

Nu har jag i alla fall precis fått creditlista från Warner Bros. - jag ska försöka skriva av och lägga upp så fort som möjligt, men jag börjar känna mig krasslig med snuva och hosta; så jag kan inte lova när det blir... :(
Vad solig att du är krasslig :( :( :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:46:56Gjort karriär...? Hur får man in pengar på det...?
Sponsorer och bidrag från fans

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:46:56Nu kanske jag är gammal, men vad sjutton ger det att se någon annan spela spel...? Det lär väl vara lika tråkigt som när man på 1990-talet tittade bredvid syskon eller kompisar som spelade något spel, och man bara ville ta över spelkontrollen eller tangentbordet direkt...
Det är en super store grej online flera tusen folk vill titta på när andra spelar spel ;D

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:46:56Nu kanske jag är gammal, men vad sjutton ger det att se någon annan spela spel...? Det lär väl vara lika tråkigt som när man på 1990-talet tittade bredvid syskon eller kompisar som spelade något spel, och man bara ville ta över spelkontrollen eller tangentbordet direkt...
jag antar att dom lägger till färgade "commantry" ;D

gstone

jag ser på folk som ser på film på youtube ;D ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 april 2025 kl. 14:50:53jag antar att dom lägger till färgade "commantry" ;D
Vad betyder färgad commantry...?

Simon Axelsson

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2025 kl. 14:19:55Nu har jag i alla fall precis fått creditlista från Warner Bros. - jag ska försöka skriva av och lägga upp så fort som möjligt, men jag börjar känna mig krasslig med snuva och hosta; så jag kan inte lova när det blir... :(
Och du har ingen screengrab eller så ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  4 april 2025 kl. 14:55:49Och du har ingen screengrab eller så ?
EuroTroll själva har gått ut med de huvudsakliga rollerna på Instagram:

Steve - Anton Olofson Raeder
Garrett - John-Alexander Eriksson
Henry - Viggo Ragnarsson
Natalie - Filippa Steen
Dawn - Assia Dahir
Malgosha - Kayode "Kayo" Shekoni
Marlene - Christine Meltzer

https://www.instagram.com/p/DIByocNsShK/?igsh=MTE3OWdubWx2dXNtZQ==

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 april 2025 kl. 16:35:20EuroTroll själva har gått ut med de huvudsakliga rollerna på Instagram:

Henry - Viggo Ragnarsson
Natalie - Filippa Steen
Dawn - Assia Dahir

tack ;D

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 april 2025 kl. 16:35:20EuroTroll själva har gått ut med de huvudsakliga rollerna på Instagram:

Henry - Viggo Ragnarsson
Natalie - Filippa Steen
Dawn - Assia Dahir

Nala verkar vara mycket aktiv inom dubbning nuförtiden, liksom Mufasa, båda var även med i Lejonkungen, även om den sistnämnda dubbade tidigare som körsångare i Aladdin och även testade för en roll i Den Lilla Sjöjungfrun.

Med Nala och Mufasa så menade jag självklart Kayo Shekoni och Johan Schinkler, båda är, i likhet med många andra som dubbat, inte i första hand dubbare, men är nuförtiden även mycket etablerade i dubbningssammanhang.

Men tillbaka till tråden, John Alexander Eriksson har också dubbat en del och är aktiv sedan några år tillbaka, undertecknad förknippar honom mest med hans roll som Joe Gardner i Pixar-filmen Själen, en enligt mig riktigt bra tolkning, Anton Olofsson Raeder har dubbat ända sedan han var barn, och Christine Meltzer har mest varit med synlig som skådespelare, det har hänt att hon dubbat ibland också, och hennes bästa insats enligt mig (i alla kategorier) är Lena Britén i förra årets julkalender Snödrömmar.

Resten har jag aldrig förut hört talas om...

Hursomhelst, för att återgå till ämnet, personligen kommer jag inte att se filmen, iallafall inte på bio, jag kommer förmodligen att försöka ge filmen en ärlig chans i framtiden, men jag har massor av andra filmer att prioritera att se, se om, ge en ärlig chans, ect. i framtiden så den får helt enkelt vänta så det kan ta ett tag.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 april 2025 kl. 18:06:21Hursomhelst, för att återgå till ämnet, personligen kommer jag inte att se filmen, iallafall inte på bio, jag kommer förmodligen att försöka ge filmen en ärlig chans i framtiden, men jag har massor av andra filmer att prioritera att se, se om, ge en ärlig chans, ect. i framtiden så den får helt enkelt vänta så det kan ta ett tag.
Vi väljer alla själva vad vi vill prioritera :)

gstone