Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Beetlejuice - Den Animerade Serien (1989-)

Startat av Jabberjaw, 16 oktober 2024 kl. 17:08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Upptäckte precis att Beetlejuice - Animated Series finns dubbad till Svenska. Och jag undrar om det är samma dubbning på FilmNet som på VHS hyrfilmen utgiven utav Warner Home Video -1990?
Och är det någon som har denna inspelad? Och är det den animerade serien som sändes i Filmnet, eller någon annan "version". Och sändes den dubbad och översatt eller endast Svensk textad.

VHS utgivning
SMDB - Vol 1

Kollar man SMDB så finns även sändningar i barnblocket K-TV på Filmnet år 1993
Filmnet KTV 1993

Erika

Är du säker på att det är den animerade tv-serien? För det ser ut som FilmNets sändningar verkar gälla filmen från 1988.

Däremot verkar den animerade tv-serien ha sänts på SF Succé under 1990 och 1991, vad jag kan utläsa från KB:s tidningstjänst.

Jabberjaw

Citat från: Erika skrivet 16 oktober 2024 kl. 17:53:10Är du säker på att det är den animerade tv-serien? För det ser ut som FilmNets sändningar verkar gälla filmen från 1988.

Däremot verkar den animerade tv-serien ha sänts på SF Succé under 1990 och 1991, vad jag kan utläsa från KB:s tidningstjänst.
Jag är inte säker. Men jag tycker det verkar märkligt, för som du säger Erika så ser jag nu att sändningarna är långt över 20-24minuters sträcket. Så det kanske är långfilmen....? :(

Men här exempelvis
Filmnet Plus 1993-04-28
Så är sändningen mitt mellan andra tecknade serier

07:00-09:00 K-TV

07:00 Familjen Gopher

07:30 Piraternas överman

08:00 Widget

08:30 Lilla Roseys fantasivärld

09:00 Beetlejuice

11:00 Dimmornas bro

13:00 Vår man Fred Flinta

15:00 Robin Hoods största äventyr

17:00-19:00 K-TV

Vad "Dimmornas bro" är har jag dock ingen aning om. Men det ser ju utifrån tablån ut att vara inom KTV blocket. Hm ja jag minns att även SF Succé sände Beetlejuice. Men jag har inte fått någon fakta på om serierna sändes dubbat.

Fått info på youtube av en kontakt, att Spindelmannen var med svensk text. Om även Teddy Ruxpin, Beetlejuice och Hulken - animerade serien sändes med svensk textning kanske någon annan minns?

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 16 oktober 2024 kl. 17:53:10Är du säker på att det är den animerade tv-serien? För det ser ut som FilmNets sändningar verkar gälla filmen från 1988.
Ja, det FilmNet sände var långfilmen från 1988.

Citat från: Jabberjaw skrivet 16 oktober 2024 kl. 18:19:29Jag är inte säker. Men jag tycker det verkar märkligt, för som du säger Erika så ser jag nu att sändningarna är långt över 20-24minuters sträcket. Så det kanske är långfilmen....? :(

Men här exempelvis
Filmnet Plus 1993-04-28
Så är sändningen mitt mellan andra tecknade serier

07:00-09:00 K-TV

07:00 Familjen Gopher

07:30 Piraternas överman

08:00 Widget

08:30 Lilla Roseys fantasivärld

09:00 Beetlejuice

11:00 Dimmornas bro

13:00 Vår man Fred Flinta

15:00 Robin Hoods största äventyr

17:00-19:00 K-TV

Vad "Dimmornas bro" är har jag dock ingen aning om. Men det ser ju utifrån tablån ut att vara inom KTV blocket.
Som du ser ingick Beetlejuice inte i K-TV-blocket, då K-TV var mellan 07:00 och 09:00 medan Beetlejuice i ditt exempel sändes 09:00.

Dimmornas bro (Waterloo Bridge i original) är en amerikansk romantisk krigsfilm från 1940 med Vivien Leigh och Robert Taylor:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dimmornas_bro

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 oktober 2024 kl. 19:56:24Ja, det FilmNet sände var långfilmen från 1988.
Som du ser ingick Beetlejuice inte i K-TV-blocket, då K-TV var mellan 07:00 och 09:00 medan Beetlejuice i ditt exempel sändes 09:00.

Dimmornas bro (Waterloo Bridge i original) är en amerikansk romantisk krigsfilm från 1940 med Vivien Leigh och Robert Taylor:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dimmornas_bro
Attans. Då e kanske VHS filmen av Warner den enda Svenska dubbningen av serien. Såvida då inte SF Succé sände vissa utav sina tecknade serier dubbat. Säger jag fel om mitt minne vill kännas vid att denna senare blev TV1000 omkring slutet av 1989.

Warner släppte ju en del tecknade serier i olika "volymer", bland annat Polisskolan - Animerade serien. Har för mig att volym 3 där endast gavs ut i Norge. Men borde inte namnet "Vol 1" i det här fallet tyda på att Beetlejuice Vol 2 även gavs ut på hyrvideo. Någonting som jag upptäckte är också att kassettens fodral är ett Transfer 🔴 röd släpp. Hade dom något samarbete på 1980/1990-talet?