Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Draktränaren (spelfilmen, 2025)

Startat av gstone, 19 november 2024 kl. 19:52:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 10 maj 2025 kl. 22:42:15Om jag fick en krona för varje gång en svensk röst i en film av Chris Sanders och Dean DeBlois repriserar sin roll i en live-action version så skulle jag ha 2 kronor.......

Inte mycket, men märkligt att det hänt två gånger nu (samma år)
Om Carl-Magnus Lilljedahl är tillbaka för denna ärvande nog tillbaka för dena nya säsongen av Phineas och Ferb som kommer samma månad som denna film 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Nu har jag fått creditlista till Draktränaren, så den kommer vid nästa uppdatering. :)

På vissa biografer i landet har filmen tydligen smygpremiär nu på lördag, men dessvärre inte i Skellefteå. :(

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 maj 2025 kl. 20:32:55Skulle tro att den huvudsakliga rollbesättningen ser ut något så här:

Axel Adelöw - Hicke
Johan Hedenberg - Tryggvåld
Kristian Ståhlgren - Gape
Billie Dean - Astrid
Robin Fajardo - Fiskfot
Carl-Magnus Lilljedahl - Flåbuse
Yamineth Dyall - Flåbusa
Frank Thunfors - Snor-Per
Du har förväxlat Snor-Per och Fiskfot, men förutom det har du gissat väldigt rätt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juni 2025 kl. 00:27:09Nu har jag fått creditlista till Draktränaren, så den kommer vid nästa uppdatering. :)

På vissa biografer i landet har filmen tydligen smygpremiär nu på lördag, men dessvärre inte i Skellefteå. :(

Nu kommer nästa uppdatering 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juni 2025 kl. 00:27:09Nu har jag fått creditlista till Draktränaren, så den kommer vid nästa uppdatering. :) 
När är det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juni 2025 kl. 13:50:24När är det ?
Jag hade tänkt göra en uppdatering igår, eller rättare sagt i natt, men somnade ifrån det tyvärr - så jag ska göra ett nytt försök ikväll. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juni 2025 kl. 16:36:13Jag hade tänkt göra en uppdatering igår, eller rättare sagt i natt, men somnade ifrån det tyvärr - så jag ska göra ett nytt försök ikväll. :)
Dags för  uppdateringen nu ?

gstone

Den här filmen är nästan shot för stor en remake av orginalet.

Jag kan inte komma på en enda viktig ska dok ändra

Om folk vill ha "Draktränaren " men i live action rfår dok exakt vad dom betalade för i alla fall  ;D

Ingen kan anklaga filmen för falsk marknadsföring  ;D

Det publikeb får är i stort sätt den animerade filmen men i live action 

De5 känns nästan som dom inte behövt skriva manus utan bara återvände orginalet fikens manus

Flåbusse och Flåbusa hade några skämt som är nya för den här versionen men annars är allting i stort sött likandat