Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Spermageddon (2025)

Startat av gorehound, 27 november 2024 kl. 14:12:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

En norsk animerad film med titeln Spermageddon har biopremiär den 26:e februari i Sverige.
Distributör är SF Studios.

Filmen kommer även dubbas till svenska.

Från SF Studios press-sida
Det här är historien om spermien Simen, som bor i Jens pung. Simen ska ge sig ut på sitt livs uppdrag: Han är på jakt efter det största av allt – det fantastiska ägget. En till synes omöjlig uppgift för en liten figur som honom.

SPERMAGEDDON är en galen film från Tommy Wirkola (Död snö, Violent Night, Kill Buljo) och Rasmus Sivertsen på Qvisten Animation (Folk och rövare i Kamomilla stad, Bamse och tjuvstaden, Superhjälten) – i samma anda som Sausage Party, Torkel i knipa och Rutiga-Ninjan. Filmen förutspåddes få 'garanterad kultstatus' av The Hollywood Reporter efter världspremiären på den prestigefyllda animationsfestivalen i Annecy.

Teaser-trailer med svenska röster (29 sekunder)

https://streamable.com/lgv479

gorehound

MOA

Citat från: gorehound skrivet 14 december 2024 kl. 10:57:52Officiell trailer

Måste se den, inte ofta animerade vuxenfilmer får svensk dubbning

PatoskyeIII

Daniel, går det att få fram creditlista till den här?

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 27 februari 2025 kl. 19:23:36Daniel, går det att få fram creditlista till den här?
Mycket bra fråga. Jag mailade till SF Studios redan i fredags förra veckan, men har inte fått något som helst svar än. :(

Jag ska göra ett nytt försök, men det jag vet så här långt är att dubbningen är gjord av TransPerfect Media. Känner jag SF Studios rätt borde det stå utsatt dubbcredits under eller efter sluttexterna, men jag har själv inte sett filmen och har därför inte kunnat fotografera av eventuella dubbcredits.

Jag hade gärna velat se Spermageddon på bio, men tyvärr går filmen i Skellefteå bara kl. 20:45, och det är en dum tid för mig då det är ont om bussar hem så sent på kvällen (den är ju då inte slut förrän runt 22:15)...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2025 kl. 00:50:06Dom kanske skäms över att dom gör porr😒😅
Med tanke på att filmen är från 11 år (vilket innebär från 7 år i vuxet sällskap), och alltså inte ens barnförbjuden, kan man väl knappast kalla det för porr. 11-årsgräns är ju faktiskt inte mer än de flesta Harry Potter-filmer, och en del annat som också har dubbats till svenska...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2025 kl. 00:54:48Med tanke på att filmen är från 11 år (vilket innebär från 7 år i vuxet sällskap), och alltså inte ens barnförbjuden, kan man väl knappast kalla det för porr. 11-årsgräns är ju faktiskt inte mer än de flesta Harry Potter-filmer, och en del annat som också har dubbats till svenska...
Fast den handlar ju om det snuskigast som finns   ;)

S ordet 🤢🤮🤮🤮🤮🤮
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2025 kl. 01:09:35Fast den handlar ju om det snuskigast som finns  ;)

S ordet 🤢🤮🤮🤮🤮🤮
Vilket är helt naturligt, det är en film som verkar rikta sig till tonåringar i den åldern där man börjar bli aktiv men inte vet så mycket.

Oscar Isaksson

Det är ju smått fantastiskt att vi kommit så långt, att ett ämne som detta blivit så rumsrent att det tagit sig in i de vardagliga salongerna. Att sånt här är ingen stor grej. Sen är det väl klart att en del tycker att det är generande och blir nyponröda, det kan de gott få bli.

Christian Hedlund

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 28 februari 2025 kl. 04:08:14Det är ju smått fantastiskt att vi kommit så långt, att ett ämne som detta blivit så rumsrent att det tagit sig in i de vardagliga salongerna. Att sånt här är ingen stor grej. Sen är det väl klart att en del tycker att det är generande och blir nyponröda, det kan de gott få bli.

Håller med!

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2025 kl. 01:09:35Fast den handlar ju om det snuskigast som finns  ;)

S ordet 🤢🤮🤮🤮🤮🤮

Jag förstår inte alls folks pryda reaktion. Men det finaste av allt med att bo i ett fritt land: Du behöver inte kolla 🙂
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

Citat från: Christian Hedlund skrivet 28 februari 2025 kl. 06:20:58Håller med!

Jag förstår inte alls folks pryda reaktion. Men det finaste av allt med att bo i ett fritt land: Du behöver inte kolla 🙂
Jag älskar att dem här filmen finns

tycker bara just att sperm i allmänhet är bland det äckligaste i världen 

kankde till och med ser filmen  :)

gstone

Viktor

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2025 kl. 09:38:39Jag älskar att dem här filmen finns

tycker bara just att sperm i allmänhet är bland det äckligaste i världen
Tror du att du kom med storken eller?
Sperma är helt naturligt.

MOA

Citat från: Viktor skrivet 28 februari 2025 kl. 10:13:44Tror du att du kom med storken eller?
Sperma är helt naturligt.
Åh så sexigt, kommer se filmen när den släpps på streamingtjänster

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 28 februari 2025 kl. 04:08:14Det är ju smått fantastiskt att vi kommit så långt, att ett ämne som detta blivit så rumsrent att det tagit sig in i de vardagliga salongerna. Att sånt här är ingen stor grej. Sen är det väl klart att en del tycker att det är generande och blir nyponröda, det kan de gott få bli.
Jag håller fullständigt med, och jag tycker det är ett utmärkt initiativ med en sådan här film.

Det verkar helt klart spännande och intressant, men det är olyckligt att en del biografer i landet verkar ha tagit det här med "ingen barnfilm" till så extrema längder, så att de förpassar filmen till sent på kvällarna då garanterat inga barn går på bio - alla vill kanske inte gå på bio kl. 20:45, som är enda tiden som erbjuds i Skellefteå (och även en del andra orter i landet, ser jag)...

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2025 kl. 09:38:59Funderar på att se filmen
Jag hade som sagt tänkt att se filmen, men den enda tiden ställer till det för mig; då det är ont om bussar så sent på kvällen och min pappa (som annars skulle kunna skjutsa mig) lägger sig tidigt... :(

Men om någon ser filmen får ni mer än gärna fotografera av dubbcreditsen, för fortfarande tycks ingen på SF Studios behaga sig att svara på mina mail...