Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bevarande övrig media

Startat av DingoPictures2005, 28 november 2024 kl. 18:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Hittade inget ämnet för detta så skapade ett.

Iallafall så undrar jag om någon kan lägga upp denna bruksanvisning jag skannade?
Det är till en Cd grafik dekoder, jag skannade.
Yes sidorna ligger inte i rätt ordning i mappen och de är ej namngivna😅, Det skulle även vara bra om bilderna kunde bli beskurna innan uppladdning.
Vill tillgängliggöra denna för allmänheten då jag hoppas de kan glädja någon.

Mitt Internet Archive konto blev nedtaget förra året efter att Warner anmälde Brisby och NiMHs Hemlighet som låg upplagt🫤.

@BPS kanske kan hjälpa till då han haft tur med uppladdningar?

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 november 2024 kl. 18:09:10Hittade inget ämnet för detta så skapade ett.

Iallafall så undrar jag om någon kan lägga upp denna bruksanvisning jag skannade?
Det är till en Cd grafik dekoder, jag skannade.
Yes sidorna ligger inte i rätt ordning i mappen och de är ej namngivna😅, Det skulle även vara bra om bilderna kunde bli beskurna innan uppladdning.
Vill tillgängliggöra denna för allmänheten då jag hoppas de kan glädja någon.

Mitt Internet Archive konto blev nedtaget förra året efter att Warner anmälde Brisby och NiMHs Hemlighet som låg upplagt🫤.

@BPS kanske kan hjälpa till då han haft tur med uppladdningar?
Jag undrar bara om det där är alla sidorna du vill ha upp det är 12 sidor som jag får fram från zip-filen men de är numrerade 86-97.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 28 november 2024 kl. 18:16:09Jag undrar bara om det där är alla sidorna du vill ha upp det är 12 sidor som jag får fram från zip-filen men de är numrerade 86-97.
Blev så by default när jag skannade då jag skannat saker tidigare.
Jag har skannat artiklar om filmer (från Kalle Anka tidningar) och vhs omslag åt WillDubGuru tidigare.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 november 2024 kl. 18:31:26Blev så by default när jag skannade då jag skannat saker tidigare.
Jag har skannat artiklar om filmer (från Kalle Anka tidningar) och vhs omslag åt WillDubGuru tidigare.
Iallafall så är sidorna märkte längst ned med sid nummer förutom framsidan (bilden med dekodern) och baksidan.

MOA

Allt är på japanska, även om det är mitt favoritspråk är det väldigt svårt att läsa :(

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 28 november 2024 kl. 19:03:21Allt är på japanska, även om det är mitt favoritspråk är det väldigt svårt att läsa :(
Google lens.
Tryck på lens ikon (kameran) så kan du översätta så här.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 november 2024 kl. 19:29:26Google lens.
Tryck på lens ikon (kameran) så kan du översätta så här.
Undrar mest varför den är på japanska från första början

BPS

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 28 november 2024 kl. 20:11:10Undrar mest varför den är på japanska från första början
Japansk importerad pryl.
Köpte den och lite annat från Japan.
Köpte den, ett Gamecube, Closed caption decoder, Famicom disk och en Japansk vhs spelare från Japan för ett tag sedan.

Behövde främst en Ntsc vhs maskin för att använda mitt Famicom som jag haft i 4 år utan att kunna använda då jag behöver en Ntsc tuner.
Yes de flesta Europeiska tv apparater stödjer Ntsc men inte via antennkabel🫤.
Köpte dock lite annat för att dra ned på total kostnaden.
Yes Ntsc vhs maskiner är helt värdelösa vilket är varför de måste importeras (då ingen annan gjort det), detta då de flesta Europeiska Pal maskiner kan spela Ntsc men inte vice versa.
Dock är du illa tvungen att hitta en Ntsc vhs för att använda ett Famicom för ovannämnd anledning.

Yes tyvärr blev den affären allt annat än lyckad dock.
Vhs spelaren fick jag aldrig igång trots 2 dagars arbete och felsökning, så kan fortfarande inte använda mitt Famicom😕.
Gamecuben hade en trasig laser som inte enkelt går att fixa om du inte slaktar en laser från en annan maskin.
Yes disk systemet verkar funka men kan ej testa den 100% då mitt Famicom behöver en Ntsc vhs maskin som pass-thru för att funka på en Europeisk tv.
Yes de decoderna funkade dock😅.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 28 november 2024 kl. 20:26:36Tack döp den till Pioneer LG-1 instruction manual om det är möjligt tack.
Okej, jag tog mig även friheten att inkludera den både i form av JPG-filerna och som PDF.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 28 november 2024 kl. 20:42:05Okej, jag tog mig även friheten att inkludera den både i form av JPG-filerna och som PDF.
👍, perfekt.

DingoPictures2005

https://sendgb.com/c5W7SurkRZE
@BPS Kan du lägga upp denna på Archive?, ska digitalisera volym 2 under morgondagen.

Dessa svenska karaoke laserdisar är extremt ovanlig och något som är ultra rare, endast 500 ex trycktes av dem (Från vad jag hört).
Lägg båda volymer i samma uppladdning tack.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 14 december 2024 kl. 21:49:47https://sendgb.com/c5W7SurkRZE
@BPS Kan du lägga upp denna på Archive?, ska digitalisera volym 2 under morgondagen.

Dessa svenska karaoke laserdisar är extremt ovanlig och något som är ultra rare, endast 500 ex trycktes av dem (Från vad jag hört).
Lägg båda volymer i samma uppladdning tack.
Han var snabb... eller är det här någon annan?

https://archive.org/details/pioneer-laserkaraoke-svenska-vol.-1

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 december 2024 kl. 22:13:43Han var snabb... eller är det här någon annan?

https://archive.org/details/pioneer-laserkaraoke-svenska-vol.-1
Det är mitt konto för sådant som inte är dubb, har fått väldigt mycket klagomål på grund av att jag inte följer mina kontos namn...