Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bevarande övrig media

Startat av DingoPictures2005, 28 november 2024 kl. 18:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 21:20:53Riskerar man nedtagning av sin yt kanal om man lägger ut Djursjukhuset?
Nej inte mitt intresse område men till skillnad från OndaMannen så tänker jag på andra och vad andra kan uppskatta som inte finns att tillgå.
Jag har personligen svårt att tro det, då SVT knappast har samma resurser med advokater som de stora filmbolagen i USA har - och i synnerhet nu när SVT behöver spara in pengar på det mesta, så lär nog sådant här vara väldigt lågt prioriterat.

Men jag kan förstås inte lova något, utan det är bara min kvalificerade gissning.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 januari 2025 kl. 21:20:53Riskerar man nedtagning av sin yt kanal om man lägger ut Djursjukhuset?
Nej inte mitt intresse område men till skillnad från OndaMannen så tänker jag på andra och vad andra kan uppskatta som inte finns att tillgå.
Risken finns väl alltid, och var hellre på den säkra sidan.

Den är ju ändå en serie så jag skulle nog inte gjort det. 

Hur många avsnitt har du från Djursjukhuset?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2025 kl. 22:02:35Jag har personligen svårt att tro det, då SVT knappast har samma resurser med advokater som de stora filmbolagen i USA har - och i synnerhet nu när SVT behöver spara in pengar på det mesta, så lär nog sådant här vara väldigt lågt prioriterat.

Men jag kan förstås inte lova något, utan det är bara min kvalificerade gissning.
Fast är det SVT som äger rättigheterna till serien?

Är det inte ett produktionsbolag som har gjort serien för SVT, som det görs med alla andra serier som produceras?

Och jag kan tänkta mig att produktionsbolaget har gjort mer än Djusjukhuset, så det är ju inte riskfritt att sprida serien.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Daniel Hofverberg

Citat från: Jonas9881 skrivet  5 januari 2025 kl. 22:06:30Fast är det SVT som äger rättigheterna till serien?

Är det inte ett produktionsbolag som har gjort serien för SVT, som det görs med alla andra serier som produceras?

Och jag kan tänkta mig att produktionsbolaget har gjort mer än Djusjukhuset, så det är ju inte riskfritt att sprida serien.
Såvitt jag vet har SVT i Malmö producerat serien in-house, så det borde vara SVT som äger alla rättigheter. På de fåtal avsnitt som finns på SVT Play crediteras heller inget annat företag än Sveriges Television under eftertexterna.

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 januari 2025 kl. 22:14:05Såvitt jag vet har SVT i Malmö producerat serien in-house, så det borde vara SVT som äger alla rättigheter. På de fåtal avsnitt som finns på SVT Play crediteras heller inget annat företag än Sveriges Television under eftertexterna.
Isåfall bör väl fler avsnitt ligga ute på svtplay om SVT äger rättigheterna till serien?

Kan ju vara musik eller något på resterande avsnitt som SVT inte äger, som gör att det kan bli problem om musikföretaget ser om någon sprider serien.

DingoPictures2005

Nyfiken på om några kända röster medverkade i lokal tv reklamer utanför Stockholm?
Har hört Johan Hedenberg i en PrisExtra reklam från Stockholm som finns på Youtube.

Har också hittat band med lokala sändningar från Tv4 Göteborg, Skaraborg, Skåne och Stockholm när jag gått igenom inspelningsband men har inte hört några kända röster i lokala reklamer förutom de i Stockholms området.
Från Skåne så hittade jag endast en lokal nyhetssändning och inga lokala reklamer, nyhetssändningen la jag upp här.

Undrar om Tv4 Värmland eventuellt kan ha haft KM röster i rekalmerna och så.

Vet ej vart jag kan fråga detta så får bli här.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 mars 2025 kl. 22:47:00Alltså tv kanal, Tv Skaraborg
Hittar inget på google när jag googlar på tv kanalen.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  1 mars 2025 kl. 22:48:03Hittar inget på google när jag googlar på tv kanalen.
Lokala tv-kanaler var ju inte ovanligt hon finns väl kvar än idag.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  1 mars 2025 kl. 23:04:36Lokala tv-kanaler var ju inte ovanligt hon finns väl kvar än idag.
Ahh ok, intressant.

DingoPictures2005

https://youtu.be/J0Q2jypJu2c?t=221&si=FCTMoThb4X0eP-93
Digitaliserat en holländsk vhs öppning, tänkte också på @Disneyfantasten när jag såg cigg reklamen då han nämnt att han gillar cigg. (Skämt vet att han sagt att han avskyr cigg).