Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hitta låt namn?

Startat av Jabberjaw, 9 december 2024 kl. 00:27:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Har en låt som jag letar efter. Det är country och den spelades på Svensk radio station för några månader sedan. Trodde den skulle vara enkel att hitta igen. Men sökt och sökt och provade när den spelades Shazam, BeatFind och SoundHound som kammade hem 0 :(

Är det vanligt? Har säkert 500 Shazams och aldrig haft en enda låt som inte kunnat hittas. Har ni några tips på vart jag kan vända mig. Och om ni har fler tjänster man kan prova nästa gång.

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet  9 december 2024 kl. 00:27:28Har en låt som jag letar efter. Det är country och den spelades på Svensk radio station för några månader sedan. Trodde den skulle vara enkel att hitta igen. Men sökt och sökt och provade när den spelades Shazam, BeatFind och SoundHound som kammade hem 0 :(

Är det vanligt? Har säkert 500 Shazams och aldrig haft en enda låt som inte kunnat hittas. Har ni några tips på vart jag kan vända mig. Och om ni har fler tjänster man kan prova nästa gång.
Mix megapol brukar väl bara lagra sina listor 1 vecka. Såg nu att hemsidan radioplay tillhandhåller listorna i en vecka inte Mix megapol.

Men om du vet vilken radiostation det var så kan det vara lättare. 

Sedan om du vet vilka radiostation det nu var så kan man ju skicka ett mail/PM till dom angående vilka låtar som gick en viss dag. Förmodligen svarar dom inte vanliga människor utan bara stora kända företag/personer som det brukar vara nu för tiden.

Annars kan jag väl namnge vilka country personer jag brukar höra/har hört.

Lisa miskovsky, Lill Johnson. Om det var en tjej du hörde i radion.

Sedan finns det en youtube lista med svenska countrylåtar: 
https://www.youtube.com/playlist?list=PL0jNX7Fjr4ufZcKy97KBL6Cgf4hZNfV9c

Men förmodligen jättesvårt att hitta, försök lyssna på radio igen och om du har tur sänder dom låten igen på radiostationen.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jabberjaw

Citat från: Jonas9881 skrivet  9 december 2024 kl. 10:51:29Mix megapol brukar väl bara lagra sina listor 1 vecka. Såg nu att hemsidan radioplay tillhandhåller listorna i en vecka inte Mix megapol.

Men om du vet vilken radiostation det var så kan det vara lättare.

Sedan om du vet vilka radiostation det nu var så kan man ju skicka ett mail/PM till dom angående vilka låtar som gick en viss dag. Förmodligen svarar dom inte vanliga människor utan bara stora kända företag/personer som det brukar vara nu för tiden.

Annars kan jag väl namnge vilka country personer jag brukar höra/har hört.

Lisa miskovsky, Lill Johnson. Om det var en tjej du hörde i radion.

Sedan finns det en youtube lista med svenska countrylåtar:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL0jNX7Fjr4ufZcKy97KBL6Cgf4hZNfV9c

Men förmodligen jättesvårt att hitta, försök lyssna på radio igen och om du har tur sänder dom låten igen på radiostationen.
Jag skulle maila till Go Country - Viaplay Radio men fick ett meddelande i retur att mailen inte leder någonvart längre. För tanken slog mig att det inte kan vara så himla svårt att finna en enda låt.

Men provat söka lyricsen utan resultat. Om någon annan har mer tur så hojta gärna. Här nedan är det jag minns, ordagrant förutom ord inom * * som kan variera men där jag minns vagt.

CitatThis old guitarr is strong through this phase...  
Along the run in this endless race, *saw a dwarf* through a hazy glare, raising my glass to the *marsianer*
Broken streams and shattered dreams, whiskey on my lips.. as the universe *shrinks*

Har sökt och sökt och finner den verkligen inte... :( Och den borde ju vara ganska ny, med tanke på att radio stationerna inte sänder så mycket gammalt nuförtiden. Men just den här radio kanalen sände den dagen bara Country, så kan varit en lokal station som jag fick in när jag var uppe vid Lysekil-Uddevalla området i Västra Götaland.

Jag har även börjat försöka se om det kan vara en låt som finns inuti "Billboard top Country Songs" albumen som släpptes mellan 2012 - 2018. Men än sålänge ingen träff där heller.

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 december 2024 kl. 18:04:36Jag skulle maila till Go Country - Viaplay Radio men fick ett meddelande i retur att mailen inte leder någonvart längre. För tanken slog mig att det inte kan vara så himla svårt att finna en enda låt.

Men provat söka lyricsen utan resultat. Om någon annan har mer tur så hojta gärna. Här nedan är det jag minns, ordagrant förutom ord inom * * som kan variera men där jag minns vagt.

Har sökt och sökt och finner den verkligen inte... :( Och den borde ju vara ganska ny, med tanke på att radio stationerna inte sänder så mycket gammalt nuförtiden. Men just den här radio kanalen sände den dagen bara Country, så kan varit en lokal station som jag fick in när jag var uppe vid Lysekil-Uddevalla området i Västra Götaland.

Jag har även börjat försöka se om det kan vara en låt som finns inuti "Billboard top Country Songs" albumen som släpptes mellan 2012 - 2018. Men än sålänge ingen träff där heller.
Men om det är lyricsen du skrev där så måste du väl ha hört den förut, för du minns ju väldigt mycket av texten?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jabberjaw

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 december 2024 kl. 18:18:32Men om det är lyricsen du skrev där så måste du väl ha hört den förut, för du minns ju väldigt mycket av texten?
Jag minns texten, men har en liten liten snutt från Snapchat som jag skickade till en kompis av helt andra skäl kvar också på mobilen. Så vet att jag inte drömmer hur den lät :) 

Men trots exakta lyrics i princip.... så 0 träffar på nätet och olika tjänster :-\

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 december 2024 kl. 18:29:04Jag minns texten, men har en liten liten snutt från Snapchat som jag skickade till en kompis av helt andra skäl kvar också på mobilen. Så vet att jag inte drömmer hur den lät :) 

Men trots exakta lyrics i princip.... så 0 träffar på nätet och olika tjänster :-\
Jag kan testa att söka på texten, och se om jag kan hjälpa dig  :D

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 december 2024 kl. 18:04:36Jag skulle maila till Go Country - Viaplay Radio men fick ett meddelande i retur att mailen inte leder någonvart längre. För tanken slog mig att det inte kan vara så himla svårt att finna en enda låt.
Varför skulle du maila till Go Country, var det från den stationen låten förmodligen spelades på?

Jabberjaw

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 december 2024 kl. 18:33:56Varför skulle du maila till Go Country, var det från den stationen låten förmodligen spelades på?
Enda namnet som kom upp när jag sökte på Svensk Country. Det kan såklart också ha varit på någon annan lokalradio station som kommer upp när man kör bil. Och isåfall längs kusten mellan Uddevalla - Lysekil som jag tror jag körde när låten spelades.

Men oerhört frustrerande att inte hitta sången, när jag har så "bra" lyrics att gå på. :(

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 december 2024 kl. 18:29:04Jag minns texten, men har en liten liten snutt från Snapchat som jag skickade till en kompis av helt andra skäl kvar också på mobilen. Så vet att jag inte drömmer hur den lät :) 

Går den att ladda upp så vi kan höra? Utifrån beskrivning är detta obekant för mig