Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elitstyrkans hemligheter

Startat av Jonas9881, 9 december 2024 kl. 23:34:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Hej, tänkte skriva lite rader angående finalen i Elitstyrkans hemligheter, så om ni inte har sett det och vill se det läs inte vidare!

Spoiler
Killen som var flintskalig åkte ju ut bara för att han fick flest däck i sin ruta när alla skulle lägga däcken till den person som dom tyckte passade som svar på frågorna ledarna ställde.

Och jag såg direkt och fattade att det var grupptryck, och princip slumpen avgjorde det, att han åkte ut och blev utröstat.

Så jag blev förbannad att slumpen och grupptrycket från dom tävlande ska påverka vilka som ska åka ut och vilka som ska stanna kvar i tävlingen.

Han verkade vara psykiskt och fysiskt stark, men fick lämna bindeln till ledarna bara för att grupptrycket påverkade och att dom tävlande inte vågade tycka som dom egentligen tyckte, då man såg klart och tydligt att en tjej gick till ett annat håll först sedan vände med däcket och la den till en flintskaliga killen bara för att andra gjorde det. Hon vågar ju inte tycka det hon egentligen tycker.

Och att det ska vara avgörande, slumpen då princip vem som helst kunde få alla däck, ska avgöra om man ska vara kvar eller inte. Så säger sen ledarna att det är honom dom har minst tillit till (eller vad nu frågan var) fast så var ju inte fallet utan dom vågade ju inte tycka annorlunda än vad gruppen tyckte.

Det kanske ändå inte skulle räcka om han fick 1 däck mindre, om han skulle åka ut ändå. Men att dom tävlande ska bestämma vilka tävlande som ska åka ut. Då är det ju precis som alla andra skit-program jag blir förbannad på. Som Farmen, Robinson och alla andra produktioner tv4 gör som jag iförsig nu har slutat titta på, då det är 100% orättvissa som jag har så svårt för.

Men för övrigt är det ett bra program Elitstyrkans hemligheter, utöver att det är så förbannat orättvisst program, och att ledarna ska vara arga och det är ju på en mobbningsnivå (även om anledningen är att dom ska bli starkare dom tävlande psykiskt, eller nåt). 

Skulle väl vara bättre att dom är trevliga och stöttar, alla skulle vinna på det. Både tävlande och ledarna, men känns som att dom vill utnyttja sin position som ledare och vara makten över dom tävlande.
[close]

Ja, vad tyckte ni angående det, var det en orättvisa när personen åkte ut, och var det slumpen som avgjorde det?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare