Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Plastgran vs riktig gran

Startat av TonyTonka, 25 december 2024 kl. 11:10:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vad har ni för gran hemma?

Plastgran
6 (54.5%)
Riktig gran
3 (27.3%)
Ingen gran
2 (18.2%)

Antal personer som röstat: 11

TonyTonka

Ja, vilken typ av julgran har ni? Vi måste tyvärr dras med en plastgran då min mor är allergisk mot riktig gran.  :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Jonas9881

Citat från: TonyTonka skrivet 25 december 2024 kl. 11:10:28Ja, vilken typ av julgran har ni? Vi måste tyvärr dras med en plastgran då min mor är allergisk mot riktig gran.  :(
Jag har vanlig gran. Men är det lukten hon inte tål, då den kanske är för stark lukt, eller vad är det annars förnågot?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Vår familj har inte haft julgran i huset på flera år, vare sig riktig eller av plast. Jag personligen bryr mig inte så mycket, då vi brukar julpynta med mycket annat som ger en fin stämning istället.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Vad sägs om Aluminium granar  ???

Hursomhelst, just nu har vi en i plast, det är mer convinient, men jag är intresserad av en aluminium.
- what.

Oscar Isaksson

Hos mig är det riktig gran som gäller, och den huggs själv i skogen.

Skokaka

Brukade ha en stor vanlig gran när jag bodde hos mina föräldrar, sen så hade vi en gran där nere, fast inte uppe hos mig när jag bodde i ett gruppboende för tillfället... Och nu när jag bor själv så köpte jag en liten gran med ljus och dekorering, så...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 december 2024 kl. 21:47:31Brukade ha en stor vanlig gran när jag bodde hos mina föräldrar, sen så hade vi en gran där nere, fast inte uppe hos mig när jag bodde i ett gruppboende för tillfället... Och nu när jag bor själv så köpte jag en liten gran med ljus och dekorering, så...
Har alltid haft plastgran & i år fick den nya dekoreringar

Daniel Hofverberg

Jag har haft plastgran nästan hela livet. När jag var riktigt ung vill jag minnas att vi hade en riktig gran, men det blev nog väldigt kortvarigt; jag kan inte ha varit mer än några år gammal när vi slutade med det... Jag vill minnas att det blev opraktiskt med oerhört mycket barr från granen, som tog en evighet att städa upp, så det var väl därför min familj övergick till plastgran vid ett tidigt skede.

TonyTonka

Citat från: Jonas9881 skrivet 25 december 2024 kl. 11:19:59Jag har vanlig gran. Men är det lukten hon inte tål, då den kanske är för stark lukt, eller vad är det annars förnågot?
Det är granbarr hon är allergisk mot.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Jonas9881

Citat från: TonyTonka skrivet 26 december 2024 kl. 11:33:42Det är granbarr hon är allergisk mot.
Granbarr innehåller tydligen pollen, är det pollen hon är känslig för?

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Will Siv

Citat från: Jonas9881 skrivet 26 december 2024 kl. 12:18:30Granbarr innehåller tydligen pollen, är det pollen hon är känslig för?
Really  ??? för jag är (eller har varit) allergisk mot pollen, men jag har aldrig reagerat på granbarr.....
- what.

MOA

Har också björkpollen men reagerar inte heller på granbarr

Jonas9881

Citat från: Will Siv skrivet 26 december 2024 kl. 12:29:04Really  ??? för jag är (eller har varit) allergisk mot pollen, men jag har aldrig reagerat på granbarr.....
Står på nätet, blev också förvånad. Men man vet ju aldrig då vem som helst kan skriva på nätet och allt kan man ju inte tro på.